Ongeluk op de Av. Abolicao

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Ongeluk op de Av. Abolicao

Bericht door Salseros » za feb 14, 2009 14:30

Gisterenavond getuige geweest van een behoorlijk ernstig verkeersongeval in een zijstraatje van de Abolicao richting Dom Churrasco. Een taxi en een personenwagen, deze lag op zijn zij, zal dus de controle over het stuur verloren hebben.

Ik vind het trouwens vreemd dat er in principe heel weinig ongelukken gebeuren, iedereen rijdt hier als complete dwazen, kris-kras van links naar rechts, continue toeterend... :?



Gebruikersavatar
rap
Wijnkenner
Artikels: 0
Berichten: 829
Lid geworden op: zo mar 04, 2007 04:48
Contacteer:

Bericht door rap » za feb 14, 2009 15:25

Ben ik niet helemaal met je eens Salseros.
Heel Fortaleza staat onder de krijtstrepen op de weg, waar een aanrijding is geweest.
Zie dat dagelijks, als ik in de auto zit.
Maar dat ze hier hun rijbewijs allemaal bijna kado krijgen dat geloof ik wel.



herm
Artikels: 0
Berichten: 759
Lid geworden op: vr dec 14, 2007 14:43

Bericht door herm » za feb 14, 2009 20:16

Een familielid van me is bezig met zijn rijbewijs, is toch nog een pittige cursus, viel mij tegen wat je nog moet weten doen en leren, ik dacht ook altijd dat je het min of meer zo kon ophalen. Ongetwijfeld kun je als je ergens 'iemand' kent ook wel wat geld schuiven om een rijbewijs te kopen...


Nada

Felix
Artikels: 0

Bericht door Felix » zo feb 15, 2009 02:26

Herm,

Vroeger werden er tijdens politieke campagnes nog wel eens rijbewijzen uitgedeeld. Het is tegenwoordig soms nog wel mogelijk om in de een of andere verre deelstaat een rijbewijs te kopen. Dat is dan duur, dus eigenlijk de moeite niet waard, terwijl het in een groot aantal gevallen toch ontdekt wordt want alles is tegenwoordig door het hele land geïnformatiseerd. Dan gaat zo'n persoon het vernieuwen en zit hij niet in het systeem zodat hij dubbel de klos is. Corrupte Detran ambtenaren worden regelmatig opgepakt. Mensen zoals ik, met een oud rijbewijs moeten tegenwoordig nog een extra examen doen, of in plaats daarvan een cursus defensief rijden volgen voordat het rijbewijs verlengd wordt. En hoe ouder je bent, hoe minder lang het geldig is. Iedere keer weer een nieuwe medische keuring.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Bericht door Bert » zo feb 15, 2009 16:12

Mijn vriendin heeft sinds 5 maanden ook haar Braziliaanse rijbewijs. Wanneer ik haar echter hier in NL zou laten rijden staat het gelijk aan zelfmoord. Af en toe op een industrieterrein gaat wel maar in de stad lukt het haar echt niet.
Dat ze niet kan rijden kan ook aan het geslacht/talent liggen, wat ik wel weet is dat het praktijk examen nooit moeilijk geweest kan zijn geweest..



Gebruikersavatar
Ferry
Artikels: 0
Berichten: 547
Lid geworden op: di nov 13, 2007 18:51

Bericht door Ferry » zo feb 15, 2009 17:43

Mijn vriendin is hier de afgelopen 6 weken geweest, en die heb ik gewoon laten rijden, hier in mijn auto, kunnen ze me rijbewijs ook niet afpakken als ik een slok op heb. En ik moet zeggen, ging best goed, maar dat kan ook komen, door mijn promilage.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Bericht door Bert » ma feb 16, 2009 22:54

tja, iedereen zo haar of zijn kwaliteiten. Overal ben ik tevreden :D



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1017
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » do feb 26, 2009 19:03

Ik ben getuige geweest van een dodelijk ongeval ergens in the middle of nowhere op de Littoral (de weg op de retour van Canoa naar Fortaleza).

Een vrachtwagen had een serviceautootje van Localiza geramd. De helft van dat wagentje lag 5 meter dieper in de gracht, de andere helft stonf nog op de weg met het bebloede lichaam van de bestuurder tegen de voorruit geplet. Er was uiteraard een flinke file ontstaan, een aantal toeristen was uit hun bussen gekomen en stond met gsm's enzo vakantiekiekjes te maken van het lijk. De PM stond er gewoon naast en liet begaan, terwijl hierin Europa de flikken juist het slachtoffer proberen af te schermen d.m.v. een zeil of tentje ofzo.
We slaagden erin via de zijberm weg te rijden en pas een 30 km verder (25 min. later ofzo) kwamen we de eerste ambulances tegen die onderweg waren :lol: viva Brasil.
De stakker was allicht een arme geweest want voor een rijke of een toerist (zoals ik met mijn Europ Assistace kaart op zak) hadden ze wel een heli gestuurd.



kempenaar
Artikels: 0
Berichten: 83
Lid geworden op: wo feb 27, 2008 13:55

Bericht door kempenaar » vr feb 27, 2009 14:17

Had jij dan niet kunnen helpen Wade - blijkbaar ben jij immers toch van alles op de hoogte ...



Cumbuco
Artikels: 0
Berichten: 18
Lid geworden op: wo mar 11, 2009 02:30
Locatie: Netherlands

Bericht door Cumbuco » do mar 12, 2009 04:05

Véél landen hebben een ware veldslag op asphalt :grin: Moet je eens
in Kabul of Athene kijken lol. Daar is fortaleza nog netjes bij. Ik heb mij
in Cumbuco een buggy gehuurd om vervolgens behalve de duinen en
het strand ook even fortaleza stad onveilig te maken hihihi


Afbeelding

stef
Artikels: 0
Berichten: 2
Lid geworden op: ma dec 15, 2008 07:25
Locatie: fortaleza

Bericht door stef » di mar 31, 2009 19:09

in fortaleza rijd iedereen nu best netjes..
een paar jaar geleden was het een stuk erger(of het kwam omdat ik nieuw was) ik rij zelf altijd zonder problemen er is niks aan als je maar niet vergeet om goed in je spiegels te kijken hier komen ze van alle kanten op je af,za niet blind naar rechts als je een inhaald...meestal worden ze aan de andere kant ook ingehaald:-)
en ik rij liever op de meest linkse baan ivm de bussen die constant boven op de rem staan en autos die zo ff van de middelste baan rechtafslaan....voorderest is het zelfs beter als in nl...FLITSPALEN STAAN 400 METER VANTEVOREN AANGEGEVEN :-))



Gebruikersavatar
muntje
Artikels: 0
Berichten: 810
Lid geworden op: za mar 10, 2007 18:57
Locatie: Zwijndrecht ( NL)

Bericht door muntje » di mar 31, 2009 19:21

dan hebben wij vorig jaar deze aanduiding gemist :( .



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1017
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Bericht door Wade » di mar 31, 2009 21:16

stef schreef:in fortaleza rijd iedereen nu best netjes..
een paar jaar geleden was het een stuk erger(of het kwam omdat ik nieuw was) ik rij zelf altijd zonder problemen er is niks aan als je maar niet vergeet om goed in je spiegels te kijken hier komen ze van alle kanten op je af,za niet blind naar rechts als je een inhaald...meestal worden ze aan de andere kant ook ingehaald:-)
en ik rij liever op de meest linkse baan ivm de bussen die constant boven op de rem staan en autos die zo ff van de middelste baan rechtafslaan....voorderest is het zelfs beter als in nl...FLITSPALEN STAAN 400 METER VANTEVOREN AANGEGEVEN :-))
die flitspalen zijn echt wel een beetje overdreven. dat ze de lokale chauffeurs wat discipline willen opleggen akkoord maar tegenwoordig staan daar camera's op elke straathoek. en ze zetten die altijd op de kutplekjes. als je bv. van Iguatemi terug rijdt richting beschaving en je komt over dat viaduct over de Santos Dumont terug naar beneden dan ben je over de 60 km/h voor je het weet omdat die brug gewoon zo steil gebouwd is, en dan zetten ze daar beneden de camera enja... flash! en verder mag je gewoon na 10 uur 's avonds door het rood rijden :smile:



Plaats reactie