ING benadert klanten in het buitenland.

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door borsjea » do jan 27, 2022 02:17

De uitspraak.van Kifid zo wel eens door andere banken gebruikt kunnen worden om ook hun tarieven voor Nederlanders buiten Nederland te verhogen. De ING houdt het met 1 euro toeslag per maand nog redelijk.
Goed te weten dat Wish inmiddels de Debetcard in Brazilie beschikbaar heeft gesteld en je daar met een click een gratis euro iban rekening kan openen bij een belgische partner. Overboekingen tussen rekeningen binnen de EU zijn kosteloos dus is dit in de toekomst een optie voor wie een AOW en/of pensioen ontvangt



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door borsjea » do jan 27, 2022 02:20

Wat het Kifid betreft, als ik zo nu en dan de artikels in de telegaaf leest is dit niet echt een consumenten organisatie maar kiest men vrijwel altijd de kant vd bank. Iets wat je hier in Brazilie bij de ANS en ziektekostenverzekeraars ziet.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door quasimodo » vr sep 09, 2022 21:49




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door borsjea » za sep 10, 2022 00:57

Zou iemand waarvan de transacties het daglicht niet verdragen nog echt gebruik maken van reguliere banken terwijl er diverse soorten bitcoins zijn?



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door quasimodo » za sep 10, 2022 09:56

Er zijn nog niet zoveel mogelijkheden om direct met bitcoin te betalen en die er zijn worden in de gaten gehouden. Bovendien is het voor grote transacties vaak niet mogelijk om cash te betalen. Als je bitcoin weer om gaat zetten naar regulier geld of goederen heb je vaak een bank nodig. Een drugsdeal zou je prima kunnen financieren met bitcoin. Maar als je vervolgens van de winst een auto of huis wil kopen in Nederland zul je een bank nodig hebben of je moet gaan huren.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door quasimodo » zo mar 19, 2023 22:16




Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door Ajax » ma mar 20, 2023 11:04

borsjea schreef:
za sep 10, 2022 00:57
Zou iemand waarvan de transacties het daglicht niet verdragen nog echt gebruik maken van reguliere banken terwijl er diverse soorten bitcoins zijn?
Bitcoin lijkt me geen goed alternatief voor transacties die het daglicht niet kunnen verdragen. Alle transacties zijn (tot in de eeuwigheid) geregistreerd, dus alleen als je een "anonieme" wallet hebt kan je er misschien wat mee.

De banken zijn al jaren bezig met het tegengaan van witwassen etc. maar dat er zo veel rekeningen worden gebklokkeerd had ik me niet gerealiseerd. Denk ook niet dat al die 7700 rekeningen werden gebruikt voor witwassen of terrorisme bestrijding, maar wel dat het gevolgen kan hebben voor bijvoorbeeld de forumleden in BR.

Meer controle naar de overheid, minder vrijheid voor de burger. Ook dit is weer een mooi voorbeeld waar de meningen (ook op dit forum) lijnrecht tegenover elkaar staan :)



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door borsjea » ma mar 20, 2023 22:43

Denk niet dat een SVB een aow in bitcoins uitbetaald, zelfde geld ook voor een pensioen fonds.
Dit zijn toch denk ik één vd zaken waarom vele een rekening aan houden.
In een reactie op het onderzoek beweer iemand dat de SVB ook geen overboeking naar een wise rekening doet iets wat mijn sterk lijkt als je daar een IBAN hebt dan is dat bij een partner bank van Wise.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door joaninha » ma mar 20, 2023 23:05

Zou dat misschien kunnen dat het om een Braziliaanse Wise rekening gaat? Ik heb zelf ook een Wise rekening. Die heeft een Belgisch IBAN nummer. Begint met BE.
Ik weet niet hoe dat zit met een Braziliaanse Wise rekening.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door Martinho » di mar 21, 2023 15:00

Volgens mij heeft Wise (nog) geen Braziliaanse rekeningen.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door joaninha » di mar 21, 2023 21:49

Mijn vriendin heeft in februari in Brazilië een Wise rekening geopend en het pasje daarna opgestuurd gekregen. Ging vrij eenvoudig. CPF, foto paspoort etc. gewoon met je smartphone te regelen. Maar misschien is het geen bankrekening maar alleen een debet kaart. Op mijn vooraf ingevulde belasting aangifte in Nederland stond mijn Wise rekening niet op. Wel die van Revolut. En als ik een IBAN transactie doe vanaf mijn ABNAMRO rekening naar mijn Wise rekening zie ik dat het er direct op staat. In zoverre lijkt een Nederlandse Wise rekening dus wel een bankrekening.

https://wise.com/br/card/



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door joaninha » di mar 21, 2023 23:13

Als je op internet zoekt, vind je dat Wise geen bank is. Vandaar dat de SVB daar ook niet de AOW overmaakt.
In tegenstelling tot Wise is Revolut wel een bank. Vandaar dat mijn Revolut rekening ook op mijn vooraf ingevulde belasting aangifte stond zonder dat ik dat zelf had doorgegeven. Dus overboekingen van bijvoorbeeld de SVB naar een Revolut rekening zal denk ik wel kunnen.

"Is Revolut een Nederlandse bank?
De Britse fintech Revolut mag zich nu ook voor zijn Nederlandse klanten formeel een bank noemen. Hierdoor is geld dat op een Revolutrekening staat gegarandeerd tot een ton. Ook kan het technologiebedrijf nu meer financiële diensten gaan bieden."



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door Progresso » di mar 21, 2023 23:59

joaninha schreef:
di mar 21, 2023 23:13
"Is Revolut een Nederlandse bank?
De Britse fintech Revolut mag zich nu ook voor zijn Nederlandse klanten formeel een bank noemen. Hierdoor is geld dat op een Revolutrekening staat gegarandeerd tot een ton. Ook kan het technologiebedrijf nu meer financiële diensten gaan bieden."
De Engelstalige wiki geeft iets andere informatie:
Since Revolut does not have UK bank status, it does not reimburse victims of authorized push payment fraud in that country.[5]
De Nederlandstalige Wiki beweert dat Revolut o.a. een Nederlandse banklicentie heeft.

De vraag is dan, is dit een goed alternatief voor bijvoorbeeld Rabobank of ING? Ik wordt helemaal gek van die Nederlandse banken.

Concreet, wat voor kosten brengen ze in rekening per maand? Storten Nederlandse overheidsorganisaties geld op een Revolut rekening?

Eigenlijk zou ik per direct mijn Raborekening op willen zeggen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door quasimodo » wo mar 22, 2023 01:27

Eigenlijk zou ik per direct mijn Raborekening op willen zeggen.
Je kan je aow en pensioen toch ook op een Braziliaanse rekening laten storten.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door Progresso » wo mar 22, 2023 01:59

quasimodo schreef:
wo mar 22, 2023 01:27
Eigenlijk zou ik per direct mijn Raborekening op willen zeggen.
Je kan je aow en pensioen toch ook op een Braziliaanse rekening laten storten.
Dat duurt nog 15 jaar. Het gaat meer om een paar betalingen per jaar bijvoorbeeld de kosten voor de hosting provider van oa Brazilieforum, een tegenrekening voor een beleggingsrekening en wat inkomsten uit Google Ads.

Een keer in de vijf jaar ga ik terug naar Nederland. Ik wilde contant betalen bij de bus. Ging niet. Ik wilde bij zo'n soort Marskramer winkel betalen met wat contant geld. Ging niet. Best wel een rare gewaarwoording als je iets wil kopen en ze accepteren een wettig betaalmiddel niet. Blijkbaar mag het.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door joaninha » wo mar 22, 2023 15:47

Progresso schreef:
di mar 21, 2023 23:59


De Nederlandstalige Wiki beweert dat Revolut o.a. een Nederlandse banklicentie heeft.

De vraag is dan, is dit een goed alternatief voor bijvoorbeeld Rabobank of ING? Ik wordt helemaal gek van die Nederlandse banken.

Concreet, wat voor kosten brengen ze in rekening per maand? Storten Nederlandse overheidsorganisaties geld op een Revolut rekening?
In Nederland een Revolut rekening openen is gratis. Geen kosten per maand. Een bankpas wordt opgestuurd tegen eenmalige kosten van 8€.
Je kunt zonder extra kosten voor 200€ per maand geld pinnen bij een ATM ( exclusief de kosten die de buitenlandse bank per transactie vraagt, in Brazilië; 24Rs meestal)
Bij meer geldopname worden extra kosten berekend, zie op de website van Revolut.
Nederlandse werkgevers kunnen geld op een Revolut rekening storten. Of dat ook geldt voor overheids/pensioen uitkeringen zou je na kunnen vragen.
Mij bevalt het prima. Het is altijd handig om een extra rekening en pasje te hebben. Zeker als daar geen maandelijkse kosten voor worden gerekend. Ik heb zelf naast mijn gewone Nederlandse bankrekening ook een Wise en Revolut rekening. In Brazilië heb ik 2 telefoons bij me. Één waarmee ik op straat loop en waar alleen de bankapps van Revolut en Wise op staan Daar heb ik dan nooit zoveel op staan. Met de andere telefoon waar mijn ABNAMRO app ook opstaat vul ik de rekeningen van Revolut en Wise bij. Verlies ik mijn telefoon of wordt beroofd op straat blijft de schade beperkt.
En Wise en Revolut werkt ook met Goolge Pay, zodat je contact loos met de telefoon kunt betalen.
Als je een Nederlands paspoort en BSN hebt, kun je volgens mij gewoon in Brazilië een Revolut rekening openen. Je hebt wel een Nederlands contactadres nodig waar ze de kaart naartoe kunnen sturen. Bijvoorbeeld familie of vrienden. Ook moet je een eerste storting doen op je rekening, maar volgens mij kan dat ook met bijvoorbeeld een Creditcard. Ik denk ook dat je voordat je de kaart in bezit hebt je al betalingen kan doen in Brazilië met de virtuele kaart in de app en door die in de Google Pay wallet app te zetten. Je hebt dan wel een telefoon nodig met een NFC chip.
Mijn Revolut rekening heeft overigens een IBAN nummer die begint met LT (Litouwen) maar in sommige landen hebben ze ook rekeningen met een lokale IBAN las ik. Of dat nu ook voor nieuwe rekeningen van Nederlanders geldt weet ik niet.
https://help.revolut.com/help/transfers ... ut-account



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door joaninha » wo mar 22, 2023 16:54

Overigens zou het gewoon moeten kunnen dat je je AOW op een Revolut rekening met LT IBAN gestort krijgt. Als ze dit weigeren handelen ze in strijd met de wet. Onderstaande tekst vond ik daarover;

Wat gebeurt er als mijn IBAN niet wordt geaccepteerd voor een SEPA-overschrijving?
Je IBAN voor euro's bij Revolut die begint met GB of LT zou overal in de Single Euro Payments Area (SEPA) moeten worden geaccepteerd, zodat je euro-betalingen kunt versturen of te ontvangen, inclusief het opzetten van automatische incasso's en het ontvangen van je salaris.

IBAN-discriminatie is wanneer een werkgever of bedrijf binnen de SEPA-regio weigert om je Revolut Euro IBAN te accepteren, omdat het begint met GB of LT. Het is niet alleen vervelend, maar het is ook een schending van artikel 9 van de SEPA-verordening.

Wat gebeurt er als mijn IBAN niet wordt geaccepteerd voor een SEPA-overschrijving?
Je IBAN voor euro's bij Revolut die begint met GB of LT zou overal in de Single Euro Payments Area (SEPA) moeten worden geaccepteerd, zodat je euro-betalingen kunt versturen of te ontvangen, inclusief het opzetten van automatische incasso's en het ontvangen van je salaris.

IBAN-discriminatie is wanneer een werkgever of bedrijf binnen de SEPA-regio weigert om je Revolut Euro IBAN te accepteren, omdat het begint met GB of LT. Het is niet alleen vervelend, maar het is ook een schending van artikel 9 van de SEPA-verordening.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door quasimodo » wo mar 22, 2023 21:24

Het gaat meer om een paar betalingen per jaar bijvoorbeeld de kosten voor de hosting provider van oa Brazilieforum, een tegenrekening voor een beleggingsrekening en wat inkomsten uit Google Ads.

Een keer in de vijf jaar ga ik terug naar Nederland. Ik wilde contant betalen bij de bus. Ging niet. Ik wilde bij zo'n soort Marskramer winkel betalen met wat contant geld.
Dit zou dan weer allemaal kunnen met een rekening en bijbehorende pas van bijvoorbeeld Wise. Je zou de rekening eerst kunnen openen kijken of het voor je werkt en dan je Rabobank eventueel opzeggen. De kosten zijn minimaal bij deze banken. Als je al veel problemen hebt met een lopende rekening het is nog veel erger als je er een probeert te openen zonder dat je in Nederland woont met een reguliere bank.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door quasimodo » do feb 08, 2024 00:44

Dit gaat niet helpen om bankrekening te blijven behouden vanuit buitenland:

https://www.bnr.nl/nieuws/financieel/10 ... wasaffaire



Plaats reactie