ING benadert klanten in het buitenland.

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door Progresso » do jul 25, 2019 18:39

Baiano schreef:
do jul 25, 2019 12:53
Neen is niet gratis. Ik betaal R$ 105 voor die câmbio. Er wordt ook IOF (Imposto sobre Operações Financeiras) aangerekend, in mijn geval iets van R$ 20. Voor het overige zijn de banken hier niet beter. Wie ooit een rekening opende bij een Braziliaanse bank en later al eens in de file stond, zal het wel weten.
Dat is te doen als je maar van één bron je inkomsten krijgt. De meeste Nederlanders die hebben van minimaal 2 bronnen de inkomsten, namelijk de AOW (van de overheid) en een pensioen van je pensioenfonds. Heb je in je leven bij meerdere werkgevers gewerkt in meerdere branches dan kan dat zomaar oplopen naar 4 bronnen en dus vier keer câmbio. In mijn geval, maar dat duurt nog minimaal 15 jaar kom ik uit op 7 verschillende pensioenfondsen en 3 AOW regelingen (3 landen). Daarbij gaat het allemaal waarschijnlijk om kleine bedragen. Ga je daar dan nog een keer 7x150x12 maanden per jaar van af houden vind ik dat nogal een kostenpost.

Met 1 miljoen Nederlanders (geen idee hoeveel Belgen) in het buitenland lijkt het me toch mogelijk om tenminste een bank te hebben die tegen een enigszins normaal tarief deze markt oppakt.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door Baiano » do jul 25, 2019 19:20

borsjea schreef:
do jul 25, 2019 14:02
Bij buitenlandse reizen gebruik ik altijd mijn Nederlandse debet en creditcard heb zo geen last van de 6% IOF
De IOF bij ontvangst uit het buitenland (zoals een pensioen) bedraagt 1,1%.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door Baiano » do jul 25, 2019 19:22

Progresso schreef:
do jul 25, 2019 18:39
Dat is te doen als je maar van één bron je inkomsten krijgt.
Daar ben ik het mee eens.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door borsjea » do jul 25, 2019 20:39

Progresso schreef:
do jul 25, 2019 18:39
Met 1 miljoen Nederlanders (geen idee hoeveel Belgen) in het buitenland lijkt het me toch mogelijk om tenminste een bank te hebben die tegen een enigszins normaal tarief deze markt oppakt.
Het is erg jammer dat de transferwise border account met debbetcard in Brazilie niet kan worden aangevraagd, deze rekening is gekoppeld aan een Eropeese IBAN, een rekening nummer in de VS, GB en Australie. Er zijn verder geen kosten aan verbonden, Euro´s omwisselen in reals gaat tegen een gunstigere koers en lager kosten dan ander banken. Geld komt op de Braziliaanse rekening door middel van een DOC/TED betaling dus geen cambio



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door borsjea » wo jul 31, 2019 17:40




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door Progresso » wo jul 31, 2019 20:07

Wat een suffe Kamervragen. Minister kan gewoon vijf keer met Ja beantwoorden.

Met dit soort parlementariërs ga je de oorlog niet winnen.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door René » do aug 01, 2019 07:35

@Progresso; "Met dit soort parlementariërs ga je de oorlog niet winnen".... en dat is de definitie van politici..... ze zitten er bijna allemaal voor eigen belang, en hopen in de toekomst op een functie als burgermeester of commissaris van de koning voor een provincie.

Tegenwoordig bestaan er in de democratische wereld geen politici meer die voor die functie kozen gebasseerd op een politieke/morele overtuiging van wat volgens hun goed of slecht is, of de mening vertegenwoordigt van wat er bij het volk leeft.

Allemaal zakkenvullers die op kosten van de NL staat, de NL belastingbetaler telkens weer verkiezings beloften breken..... allemaal bla bla verhalen, en er dus in werkelijkheid niets verandert.
En als ze er even geen zin meer in hebben en uit eigen wil opstappen, royale wachtgeld regelingen hebben.... zij wel.....

En de enkele politicus die wel opkomt voor wat er onder (een deel) van het volg leeft, moet noodgedwongen politiek asiel in de VS aanvragen, wordt vermoord, of leeft jaren lang zwaarbewaakt op onderduik adressen....



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door quasimodo » wo aug 07, 2019 11:05

https://nos.nl/artikel/2296622-abn-amro ... chten.html

Zou dit niet een van de redenen zijn om buitenlandse klanten te weren? Brengen weinig op en zijn moeilijker te controleren.

https://www.nu.nl/economie/5975446/bank ... jking.html

Of dit?

https://www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/art ... -bankieren

Ze lijken sowieso niet blij met mensen die geld op de bank willen zetten en zeker geen buitenlandse valuta.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door borsjea » wo aug 07, 2019 18:23




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door quasimodo » do aug 08, 2019 00:03

Dit doen ze zodat de huizenprijzen blijven stijgen. Als de huizenprijzen veel hoger zijn betaal je uiteindelijk veel meer als je zou doen als je normaal rente betaald. Het is wachten op de volgende crisis met die negatieve rentes want gratis geld bestaat niet. Maar iemand zal hier van profiteren de vraag is wie en hoe. Dit gebeurd niet zomaar.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door borsjea » di aug 13, 2019 19:24

Reactie ING op de brief van Nederlanders Buiten Nederland

https://www.nederlandersbuitennederland ... n-te-doen/



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door Martinho » di aug 13, 2019 22:16

Ik had niets ander verwacht. Als je geen Nederlander (meer) bent ben je kennelijk een potentiele crimineel die geld steelt van die doodeerlijke (??????) bank. Had iemand de hoop dat de ING zou bekennen fout te zitten, nee toch?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door Progresso » di aug 13, 2019 22:50

En toch moet je bij de politiek zijn. Die gebruiken de banken als opsporingsdienst, voldoen ze niet aan allerlei enorm complexe wetgeving zijn ze gewoon het haasje.

Het probleem is verder dat er nsgenoeg geen concurrentie is in bankenland.

De meeste politieke partijen willen nu eenmaal dat je je meest private zaken aan de overheid overlegt. Medische dossiers, je telefoongesprekken met je advocaat en je volledige financiele doopceel. Zeg maar totale controle op je priveleven door de overheid.

Brrrr.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door borsjea » wo aug 14, 2019 00:13

Vandaag weer via de chat contact gezocht met ING, het lijkt er op dat men ook op geen enkele manier kan inzien of ze de spullen al hebben ontvangen, heb begrepen dat ook mensen die telefonisch contact hebben opgenomen niet krijgen te horen of de spullen wel of niet zijn ontvangen. De enige uitsluiting die ze geven is dat iedereen in december 2019 een antwoordt krijgt. Op de vraag of dat ook betekend dat de rekening ten minste tot december 2019 actief blijft krijg ik het volgende antwoord waar ik niets mee kan.

"Ik begrijp dat je het ook gemaild hebt.

Dan komt het vast helemaal goed. Ik ben bang dat we het hier momenteel heel erg druk mee hebben waardoor het zo lang op zich laat wachten."

Waarom niet de simpel vraag wat is je rekeningsnummer dan zal ik even voor je kijken!



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door quasimodo » di aug 20, 2019 10:14




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door quasimodo » di aug 20, 2019 10:24

Laat al die argumenten die ze gebruiken om voetbalclubs te gaan weigeren nu ook opgaan voor politieke partijen.
- Onduidelijke buitenlandse geldstromen.
- Corruptie
- Witwassen
- Leden die veroordeeld worden voor criminaliteit.
- Criminelen die betalingen doen.

Tevens hebben kerkelijke instellingen hier vaak mee te maken.

Zou het niet verstandiger zijn de taken die ze nu aan de banken geven weer bij justitie te leggen en de banken alleen verplichten dingen te melden en transparant te zijn. Anders kunnen dadelijk veel mensen niet meer bankieren.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door Progresso » di aug 20, 2019 13:01

Ik ben wel benieuwd wel schandaal bij welke voetbalclub we binnenkort te horen krijgen van Rabobank.

1 miljoen Nederlanders in het buitenland
300.000 Betaald Voetbal toeschouwers die hun kaartje niet kunnen betalen
Spelers die hun salaris niet via de bank kunnen ontvangen
Leveranciers die niet meer per bank kunnen worden uitbetaald.

Terug naar het loonzakje en contant betalen. Op zich een heel goede zaak, maar praktisch bijna onmogelijk.De €500 worden uit de omloop gehaald. De spelers krijgen dus een stapeltje €200 biljetten. Bij sommige spelers is dit iedere maand een stapeltje van 500 biljetten. Het probleem is dat je het dan ook moet uitgeven. Waarbij ieder bedrag boven de €10.000 al als verdacht wordt aangemerkt.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door quasimodo » do aug 29, 2019 07:01




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door quasimodo » di jan 25, 2022 01:27




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: ING benadert klanten in het buitenland.

Bericht door Progresso » di jan 25, 2022 01:54

Dus klanten die in Bonaire (Nederland) wonen moeten bij ABN/AMRO al €15/maand betalen. Zeg maar een kleine €200 per jaar. Ik denk dat ze dan bij klanten die in Zuid-Amerika wel het dubbele gaan rekenen.

Zodra mijn bank dit soort bedragen gaat rekenen dan gaan we de boel opheffen. Het saldo omzetten in zogenaamde stablecoins en die netjes tegen rente wegzetten.

Over 15 jaar ga ik wel kijken hoe de situatie dan is. Ik krijg dan hopelijk nog een beetje AOW wat ik heb opgebouwd vanaf mijn 15de tot 30ste. Maar ja, als dat ook niet meer wordt geindexeerd heeft die €100 per maand ook weinig nut meer. De paar Nederlandse rekeningen per jaar, oa voor de hosting provider van dit forum en wat donaties en giften zullen dan maar via een rekening van vrienden moeten gaan lopen, alhoewel die natuurlijk ook niet zitten te wachten op die rompslomp.



Plaats reactie