Brazilie Nieuws: Zeldzaam fenomeen: politici bereid om in eigen vel te snijden

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Zeldzaam fenomeen: politici bereid om in eigen vel te snijden

Bericht door Redactie » za nov 23, 2019 15:33

Brazilie Nieuws: Zeldzaam fenomeen: politici bereid om in eigen vel te snijden
by Redactie


Afbeelding
Te midden van alle discussies over het bedrag dat de belastingbetaler moet ophoesten om de verkiezingscampagne van volgend jaar te financieren, praten de leiders van de partijen in de Kamer over de mogelijkheid om het kiesfonds aan te vullen met een belasting van 3% op de vergoedingen en salarissen van alle politici en hun raadgevers.

De maatregel – met het...

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Zeldzaam fenomeen: politici bereid om in eigen vel te snijden

Bericht door borsjea » ma nov 25, 2019 12:12

De eerst volgende stap na de invoering van deze regeling wordt een verhoging vd vergoedingen op de belasting te compenseren!
Ik sluit mij aan bij het standpunt van partido Novo die aangeeft dat de fundo eleitoral niet nodig is en partijen hun geld maar moeten ophalen bij hun kiezers. #Fundo Eletoral Não



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Zeldzaam fenomeen: politici bereid om in eigen vel te snijden

Bericht door borsjea » ma nov 25, 2019 12:29

Er zullen ook limieten moeten komen op het uitgave patroon van politici, via de site segunda Instancia https://segundainstancia.com.br/ kan je als je inzoomt op een politici via de link dados de senador / dados de deputado hun uitgaves bekijken, er zijn politici die het met minder dan 10.000 real doen maar er zijn er heel veel die 30 a 40.000 real per maand bestenden. Heb huurcontracten van auto´s gezien van boven de 6500 real en personen die ruim 19.000 real alleen al aan vlieg tickets uitgeven per maand!!! Een limiet van 10.000 real per maand lijkt mij wenselijk. Verder verplchten om op verkiezingspamfletten de gemiddelde maandelijkse uitgaven van de politicie p/m te vermelden.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Zeldzaam fenomeen: politici bereid om in eigen vel te snijden

Bericht door borsjea » ma nov 25, 2019 12:39

Wat uitgaves betreft, hier twee links van twee parijleiders zoek de verschillen in de uitgaven.

Marcel van Hattem (Novo)
https://segundainstancia.com.br/rs/depu ... tem.html?1

Gleise Hoffmann (PT)
https://segundainstancia.com.br/pr/depu ... ann.html?3



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Brazilie Nieuws: Zeldzaam fenomeen: politici bereid om in eigen vel te snijden

Bericht door comulder » ma nov 25, 2019 14:25

Uitsluitend vanwege de achternaam Van Hattem kon Marcel al niet meer kapot. Ben zelf namelijk woonachtig op de Noord-Veluwe vandaar. Nu even serieus, schokkend om te zien hoe het uitgavenpatroon van beiden zover uiteenloopt. De uitgaven van Van Hattem lijken me wat aan de lage kant maar die van Hoffmann wat aan de hoge kant (ik bedoel eigenlijk aan de forse kant). Mooi dat dit soort zaken openbaar is. Kunnen ze in NL nog een puntje aan zuigen. En maar roepen hoe transparant we wel niet zijn in NL.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Zeldzaam fenomeen: politici bereid om in eigen vel te snijden

Bericht door borsjea » ma nov 25, 2019 23:28

Ik denk dat de openbaarheid van het uitgave patroon nog verder openbaar moet worden gemaakt veel burgers zullen deze gegevens nu nog nauwelijks kunnen vinden. Maandelijks een verplichte opname op de FB pagina van deze mensen zal ongetwijfeld helpen om de uitgave te beperken. De media maandelijks laten rapporteren wie de duurste politici zijn.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Zeldzaam fenomeen: politici bereid om in eigen vel te snijden

Bericht door borsjea » di nov 26, 2019 02:13

Het is me nu duidelijk waarom de kostenpost vliegreizen bij mevr hoffmann zo hoog is, hoewel de klasse niet vermeld wordt zie je aan hij rijnummer wat altijd kleiner is dan 4 dat ze altijd firstklass vliegt. Kijk ik bij wat tickets van Marcel en ook zijn collega´s dan staat wel de klassen economie duidelijk op de ticket vermeld en zijn de kosten zo´n 80% lager.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Zeldzaam fenomeen: politici bereid om in eigen vel te snijden

Bericht door Felix » di nov 26, 2019 02:36

Uitsluitend vanwege de achternaam Van Hattem kon Marcel al niet meer kapot.
Van Hattem is pro vuurwapens in de hand van de burgers.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Brazilie Nieuws: Zeldzaam fenomeen: politici bereid om in eigen vel te snijden

Bericht door comulder » di nov 26, 2019 09:26

Dat van de naam was natuurlijk een grapje. Voor wat betreft liberalisering van wapenbezit, maar hopen voor de de familie en kennissen van Van Hattem dat zij daar nooit mee geconfronteerd worden.



Plaats reactie