Brazilie Nieuws: Terugkerende Brazilianen (uit China) moeten in quarantaine

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Terugkerende Brazilianen (uit China) moeten in quarantaine

Bericht door Redactie » za feb 01, 2020 23:02

Brazilie Nieuws: Terugkerende Brazilianen (uit China) moeten in quarantaine
by Redactie


Afbeelding
De Braziliaanse president bevestigde gisteren dat Brazilianen in China die terug naar huis willen, eerst twee weken in quarantaine moeten. Bolsonaro wil ook zeker zijn dat de kosten van een eventuele repatriëring gedekt worden. Hiervoor zat hij gisteren samen met een aantal ministers in het Alvorada paleis in Brasília.

“We staan voor een groot probleem....

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Terugkerende Brazilianen (uit China) moeten in quarantaine

Bericht door borsjea » zo feb 02, 2020 02:10

Verbaasd dat de wetgeving geen mogelijkheid bied. Aan de andere kant waar veroordeelde criminelen zin´s een aantal maanden vrij rond mogen lopen in afwachting van hun volgende proces is niets vreemd



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Terugkerende Brazilianen (uit China) moeten in quarantaine

Bericht door Baiano » zo feb 02, 2020 16:22

Kletskoek van Bolsonaro. Mocht een van zijn zonen in China zijn, dan was er al lang een vliegtuig van FAB (Braziliaanse luchtmacht) ingezet om hem terug te halen, inclusief medisch personeel en een voorraad mondmaskers om te bewijzen dat zijn nakomeling kerngezond is en helemaal niet in quarantaine moet. Hij gaf het trouwens zelf toe destijds toen hij Eduardo wilde catapulteren als ambassadeur in Washington: "Natuurlijk zal ik dat doen. Indien ik hen (zijn zonen) een filet mignon (ossenhaas) kan geven, dan doe ik dat".



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4634
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Terugkerende Brazilianen (uit China) moeten in quarantaine

Bericht door Felix » zo feb 02, 2020 20:33

Kletskoek van Bolsonaro. Mocht een van zijn zonen in China zijn, dan was er al lang een vliegtuig van FAB (Braziliaanse luchtmacht) ingezet om hem terug te halen, inclusief medisch personeel en een voorraad mondmaskers om te bewijzen dat zijn nakomeling kerngezond is en helemaal niet in quarantaine moet
Waarom zou de regering (wij dus) moeten betalen voor de terugkeer van die mensen uit een plaats waar adequate behandeling mogelijk is? Natuurlijk, het is bijna carnaval en de heimwee naar de zon klopt op de deur. Een gratis reisje zou dus wel goed uitkomen!



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Terugkerende Brazilianen (uit China) moeten in quarantaine

Bericht door Baiano » zo feb 02, 2020 22:12

Felix schreef:
zo feb 02, 2020 20:33
Waarom zou de regering (wij dus) moeten betalen voor de terugkeer van die mensen uit een plaats waar adequate behandeling mogelijk is? Natuurlijk, het is bijna carnaval en de heimwee naar de zon klopt op de deur. Een gratis reisje zou dus wel goed uitkomen!
Zou kunnen, maar volgens mij gaat het gewoon om angst. Het is nogal logisch dat je nu, als buitenlander in China, angstig bent om besmet te worden. Je geeft hier al antwoord op door te stellen dat dit overbodig is omdat een adequate behandeling ter plaatse mogelijk is. Ik weet niet of dat zo is maar Brazilië kennende zou ik me misschien meer op mijn gemak voelen in China in een dergelijke situatie. Of zou de SUS dit aankunnen als het uit de hand zou lopen (wat ik niet verwacht)?

Ik heb het me al vaker afgevraagd: je emigreert naar een ander land en dat is een bewuste keuze. Of je gaat er op vakantie, of om te werken, whatever. Niemand verplicht je daartoe. En dan gebeurt er zoiets. Of een andere noodsituatie. Moet de regering van jouw land je dan terughalen op kosten van de belastingbetaler? Moet er een onderscheid gemaakt worden in dergelijke gevallen tussen mensen die in opdracht van de overheid in een ander land werken, en anderen die emigreren, elders willen wonen in de zon, of om eender welk persoonlijk motief verkassen?

Lijkt mij een interessante discussie.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Terugkerende Brazilianen (uit China) moeten in quarantaine

Bericht door borsjea » zo feb 02, 2020 23:43

Heb begrepen dat ook de Nederlanders de terug keren zelf op moeten draaien voor de onkosten van het repatriëren en quarantaine.
Ook ik ben van mening dat de mensen onder de huidige omstandigheden beter daar kunnen blijven. Misschien daar de mensen op een afgesloten militaire luchtmacht basis 14 dagen volkomen afgescheiden houden en dan pas richting Brazilië.
Las een paar dagen geleden een stukje van een Braziliaanse studente aldaar die op diverse manieren heeft getracht het afgesloten gebied te verlaten om via een open luchthaven alsnog naar Brazilië te gaan gelukkig is dat niet gelukt, totaal onverantwoord.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Terugkerende Brazilianen (uit China) moeten in quarantaine

Bericht door borsjea » ma feb 03, 2020 19:32

Inmiddels lijkt voor de Brazilianen vanuit de overheid toch zicht te op evacuatie dit zou dan voor vrijdag plaats moeten vinden.
Of dit allemaal gaat lukken is nog de vraag omdat nu ook Chinese artsen oproepen om de grens af te sluiten



Plaats reactie