Brazilie Nieuws: Bolsonaro: mijn longen zijn wat beschimmeld

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Bolsonaro: mijn longen zijn wat beschimmeld

Bericht door Redactie » vr jul 31, 2020 15:32

Brazilie Nieuws: Bolsonaro: mijn longen zijn wat beschimmeld
by Redactie


Afbeelding
President Bolsonaro verklaarde gisteren tijdens zijn wekelijkse live dat hij bloed liet afnemen voor een onderzoek omdat hij zich eerder op de dag wat “zwakjes voelde”. Hij legde uit dat de test wees op een “kleine infectie” en dat hij daarom antibiotica inneemt.

Hij gaf geen verdere uitleg of details en maakte zelfs een grapje, zeggende “dat zijn longen wat beschimmeld waren”...

Read more



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: mijn longen zijn wat beschimmeld

Bericht door Martinho » vr jul 31, 2020 19:03

Hij had het kennelijk over "mofo" (vochtigheid) wat helemaal geen verbazing kan wekken in een land waar de relatieve luchtvochtigheid op veel plaatsen meer dan 80% kan zijn, terwijl die voor de gezondheid wordt aangenomen 50% maximaal te mogen zijn.
Bijkomend probleem is natuurlijk dat hij volgens hemzelf al drie keer is besmet geraakt met corona, en dat is dan wel volgens hem niet meer dan een griepje, het is bekend dat veel mensen daar maandenlang allerlei nare problemen van ondervinden, niet in het minst met de longfunctie.
Het gebruik van chloriquine heeft daar ook al geen positief effect op, al wil Bolsonaro geen wetenschap geloven.

Maar goed. Mensen die in een bebost gebied leven of aan de kust kennen het: witgoed en andere dingen vervaardigd uit ijzerachtige materialen roesten zichtbaar per dag. Elektrische contacten worden slecht en sommige electronica houdt er mee op (ik heb al 2 dure camera´s moeten wegdoen), de kleren hangen in de kast te rotten enz. Tot mijn verbazing echter hebben sommige drogisterijen een luchtbevochtiger in werking, alsof dat niet genoeg is. Wat men zouden moeten doen is een luchtONTvochtiger.
Die heb ik nu in mijn slaapkamer. Het werkt echt, we voelen ons beter, de lakens en deken voelen niet meer klam aan, het raam beslaat niet meer...



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: mijn longen zijn wat beschimmeld

Bericht door borsjea » za aug 01, 2020 23:59

Al in een vroeg stadium gaven longartsen al aan dat corona mogelijk een nieuwe groep met long patiënten oplevert. Met een beetje pech mag Bolso aan de puffer voor de rest van zijn leven, tja een griepje met gevolgen voor het leven



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: mijn longen zijn wat beschimmeld

Bericht door Martinho » zo aug 02, 2020 21:12

Maar dat is wetenschap, het resultaat van onderzoek en het staat niet in de bijbel. Het kan dus niet waar zijn.

Vele ex-patienten en coronaontkenners zijn al teruggekomen op hun geloof, vaak met de staart tussen de benen. Want geloof me, benauwdheid door een verminderde longfunctie is helemaal niet leuk, het kan best levenslange invaliditeit geven. E#n ik heb ook gelzen over mensen die vingers en verloren, pijn in de gewrichten en verminderde prestaties.

Niettemin zijn en duizenden die protestreren tegen de maatregelen, want ze weten het beter. Het malieveld schijnt vol te hebben gestaan met mensen die ontzettend graag besmet willen raken, of erger: anderen willen besmetten. Dus die domme recaltrantie is niet alleen Brazileaans, helaas.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: mijn longen zijn wat beschimmeld

Bericht door Felix » ma aug 03, 2020 01:01

Hij had het kennelijk over "mofo" (vochtigheid) wat helemaal geen verbazing kan wekken in een land waar de relatieve luchtvochtigheid op veel plaatsen meer dan 80% kan zijn, terwijl die voor de gezondheid wordt aangenomen 50% maximaal te mogen zijn.
In de winter, en het is nu winter, is het probleem in Brasília juist dat de vochtigheidsgraad extreem omlaag gaat en het vaak droger is dan in de Sahara. Mofo betekent schimmel. Vroeger gaven scholen zelfs een soort 'droogtevrij' als het te erg werd, later is dat opgeheven omdat men merkte dat de kinderen dan toch buiten gingen spelen terwijl het binnenblijven - dus ook op school - een eind veiliger was voor de gezondheid.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: mijn longen zijn wat beschimmeld

Bericht door Martinho » ma aug 03, 2020 19:11

Mofo betekent inderdaad schimmel, maar schimmel onstaat door (hoge) relatieve voichtigheid. Als je in de winkel anti-mofo koopt, neemt die vocht op zodat de schimmel niet zal optreden. Dus.
Maar het blijft vreemd, die uitspraak van B. Ik dacht dat hij nu in Brasilia woont, en als het daar goed droog is kan hij geen last hebben van schimmel...



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Bolsonaro: mijn longen zijn wat beschimmeld

Bericht door Felix » ma aug 03, 2020 20:39

Maar het blijft vreemd, die uitspraak van B.
Hij bedoelde het te karakteriseren als iets (zijn longen) wat in onbruik was geweest, aan de kant gezet, en ook als grapje.



Plaats reactie