Brazilie Nieuws: Naar Brazilië vliegen: een overzicht

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Naar Brazilië vliegen: een overzicht

Bericht door Redactie » do aug 06, 2020 15:55

Brazilie Nieuws: Naar Brazilië vliegen: een overzicht
door Redactie


Afbeelding
Een meerderheid van de luchtvaartmaatschappijen verminderde sterk het aantal internationale vluchten naar Brazilië omwille van het coronavirus en de afsluiting van de grenzen. Sommige bedrijven hebben echter nog verbindingen vanuit het buitenland, voornamelijk naar São Paulo, Rio de Janeiro, Fortaleza en Recife.

De weinige internationale routes die nog actief zijn, worden gebruikt door...

Lees meer



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4125
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Naar Brazilië vliegen: een overzicht

Bericht door borsjea » do aug 13, 2020 00:17

Het weer mogen vliegen lijkt er toe te lijden dat er massaal gebruik van wordt gemaakt, op facebook meldingen van overvolle vluchten, je moet je niet indenken dat daar 8 a 12 uur lang mensen tussen zitten die besmet zijn. In de Nederlandse media hebben we al berichten voorbij zien komen van lokale uitbraken na een bezoek aan een kroeg of feestje.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5057
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Naar Brazilië vliegen: een overzicht

Bericht door quasimodo » vr aug 14, 2020 01:09

Mijn vriendin is zondag aangekomen in Nederland vanuit Sao Paulo ongeveer 25 passagiers waarvan er 2 in Nederland moesten zijn en de rest vloog door naar een ander land. En ik heb al meer beelden gezien van bijna lege vluchten naar Amsterdam. Ik weet niet hoe het andersom is. De berichten op Facebook heb ik ook gezien maar die gingen over TAP. En ik heb ook berichten gezien dat TAP structureel alle vluchten cancelt en als het vliegtuig vol is er een door laat gaan.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1016
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Brazilie Nieuws: Naar Brazilië vliegen: een overzicht

Bericht door Wade » vr aug 14, 2020 20:12

quasimodo schreef:
vr aug 14, 2020 01:09
De berichten op Facebook heb ik ook gezien maar die gingen over TAP. En ik heb ook berichten gezien dat TAP structureel alle vluchten cancelt en als het vliegtuig vol is er een door laat gaan.

In juli hebben ze enkel op São Paulo gevlogen en zijn alle overige routes (behalve Rio?) gecancelled.
Sinds augustus zijn alle voorziene vluchten (volgens de beperkte Corona-regeling), ook naar het noordoosten, gewoon vertrokken. Het volledige aanbod wordt zeker niet voor november hervat.

https://www.flytap.com/en-be/latest-upd ... 1f-content

In oktober toch alweer 4 wekelijkse vluchten naar Fortaleza.
Opvallend weinig vluchten naar Recife, Salvador, Brasilia... toch bij de grotere steden, terwijl men dan wel een nieuwe route naar het kleinschalerige Maceio gaat lanceren (met de A321, een kleiner toestel weliswaar). Is dit een populaire strandbestemming, met het oog het toeristische seizoen in december ietwat te kunnen redden?



Plaats reactie