Brazilie Nieuws: Het gaat goed met Bolsonaro

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Het gaat goed met Bolsonaro

Bericht door Redactie » zo aug 16, 2020 15:01

Brazilie Nieuws: Het gaat goed met Bolsonaro
by Redactie


Afbeelding
De werkelijkheid gaat de ene richting op, de populariteit van president Bolsonaro de andere. Hiermee wordt nog maar eens bevestigd dat reclame de ziel is van politiek, en dat de grote uitdaging van regeringsleiders, op zoek naar een herverkiezing, niet bestaat uit het geven van goede voorbeelden, het toepassen van de juiste strategie of beslissingen nemen die ten goede komen aan het land, maar...

Read more



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Het gaat goed met Bolsonaro

Bericht door Martinho » wo aug 19, 2020 05:30

Inderdaad, ik las ook een goedkeuringspercentage van 37%

Dat zal misschien hoger zijn dan het was (het was historisch laag) maar is 37% hoog? Dat vroeg ik me dus af.

Dat negatieve oordeel van iets lager is dan wel een tegenvaller. Misschien allemaal alleen te verklaren door de cadeautjes en beloften, maar niet erg uit de postitieve daden. Want tenzij ik het fout zie allemaal, wat zijn die positieve daden dan?

Ik zag gisteren de vice-president op BBCWorld, in tamelijk slecht Engels. Het werd hem niet echt moeilijk gemaakt, hij kon tamelijk rustig en weinig weersproken beweren dat de regering het allemaal prima deed. De corona crisis incluis. Opvallend: hij zei exact hetzelfde als Trump over het aantal doden; het is zoals het is.
Het verschil: in de VS viel zowat iedereen over zoveel gebrek aan empathie, in Brazilie hoor je er weinig over.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7477
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Het gaat goed met Bolsonaro

Bericht door Progresso » wo aug 19, 2020 12:23

Ach @Martinus, ook in Nederland is de populariteit van Rutte op recordhoogte.

Zijn partij rent letterlijk weg van de vr verantwoordelijkheid om te stemmen over een motie van de oppositie.

De verpleeghuizen zijn een slachthuis geworden als gevolg van het wanbeleid van dit kabinet.

Er is of wordt een noodwet ingevoerd die het parlement buiten werking zet.

Alle besprekingen van het OMT zijn geheim zodat parlementaire controle onmogelijk is.

Het aantal doden is bewust laag gehouden in de rapportages en er is een bewezen onderrapportage.

In heel Nederland breken er nu rellen uit.

Ik denk dat de meeste gouverneurs, zij zijn het uiteindelijk die verantwoordelijk zijn voor de volksgezondheid in hun deelstaat, het uitstekend hebben gedaan.

De federale overheid heeft een goed financieel hulpprogramma opgezet.

Brazilië is nu eenmaal een land met beperkte middelen met een uiterst opportunistische bevolking.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4146
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Het gaat goed met Bolsonaro

Bericht door borsjea » wo aug 19, 2020 14:59

Benieuwd hoelang de landelijke overheid nog steun uit de kleine ondernemers behoud. De beloofde noodleningen blijven uit. Groot ondernemers hebben vrijwel geen problemen met het verkrijgen terwijl bij de kleineren de aanvragen massaal worden afgewezen. Gelukkig zien de regionale overheden dat steeds meer een bieden wel de helpende hand.



Plaats reactie