Brazilie Nieuws: Staking van de Post op verkeerd moment

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Staking van de Post op verkeerd moment

Bericht door Redactie » wo aug 19, 2020 14:30

Brazilie Nieuws: Staking van de Post op verkeerd moment
by Redactie


Afbeelding
De Braziliaanse Post ging (nog maar eens) in staking, net op een moment dat de bevolking meer dan ooit nood heeft aan een goede aan huis levering. President Bolsonaro stak nooit onder stoelen of banken dat hij het logge staatsbedrijf wil privatiseren; hij zei dat al tijdens zijn kiescampagne. Sinds de aanvang van zijn ambt is de Post al toe aan zijn tweede directeur; het secretariaat bij het...

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Staking van de Post op verkeerd moment

Bericht door borsjea » wo aug 19, 2020 14:54

Stakingen bij de correios er gaat geen jaar voorbij dat dit niet gebeurt, de service wordt steeds beroerder levertijden worden vaak overschreden en als ze gehaald worden zijn ze langer dan bij andere. Internationale zendingen die met name via Curitiba lopen verdwijnen na aankomst regelmatig daar, vermoed dat vele medewerkers in het sorteercentrum er een winkeltje bij houden.
Ik koop vrijwel dagelijks zaken online met name via mercadolivre probeer als het kan zoveel mogelijk de correios te vermijden, bij mercadolivre kent men de FULL services als bezorging besteld en vaak binnen 24 uur in huis iets wat de Braziliaanse post lokaal niet eens lukt. Ook van internet ondernemers hoor ik veel klachten, niet alleen de lange bezorging maar ook de vele zaken die zoek raken. Zowel ondernemers als kopers zoeken alternatieven voor de post. Ik vraag me af of Correios voor privatisering wel interesant is, heet bedrijf is door en door verrot en de schuld daarvan ligt bij de vakbonden. Veil een vergunning voor een extra kandidaat en die zal de markt geleidelijk wel overnemen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7393
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Staking van de Post op verkeerd moment

Bericht door Progresso » wo aug 19, 2020 15:49

Zo snel mogelijk privatiseren en er dan flink de bezem door halen.

Dit bedrijf betaald nauwelijks enige belasting. Geen IPVA, geen ISS, geen ITPU enzovoorts en krijgt het voor elkaar om jaar na jaar verlies te draaien.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Staking van de Post op verkeerd moment

Bericht door Martinho » wo aug 19, 2020 22:12

Ja, dat gebeurt met overheidsbedrijven die te veel bezig zijn met reorganisaties, tijdelijke managers en adviesbureaus, al weet ik niet hoeverre de rot wat dit betreft is ingevreten in dit bedrijf.
Ik weet ook niet in hoeverre het bedrijf gewoon wordt afgeknepen, zoals b.v. de US Post.

Ik kan één ding uit eigen ervaring meegeven: privatiseren helpt zelden, en het invoeren van een winstprincipe en concurrentie leidt niet zelden tot slechtere service, en hogere kosten. Zie de NS, en de diverse andere openbaar vervoersbedrijven in Nederland.

Een goede manager, die de bezem door het bedrijf haalt, kon de betere oplossing zijn. Ik kan me Jonkheer Testa bij ons (het GVB) herinneren, die haalde alle lijken uit de kast en saneerde. Toen was het bedrijf in een klap gezond, wat meteen weer vrijwel teniet werd gedaan door de privatisering.
Hij heeft geen vrienden gemaakt daarmee, maar het was wel een kunststukje.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Staking van de Post op verkeerd moment

Bericht door borsjea » do aug 20, 2020 21:27

Vandaag kwam de Braziliaanse post dus keurig een pakketje afgeven, krijg de indruk dat net als bij de staking van vorig jaar het wel mee valt wat de stakingsbereidheid betreft.
.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Staking van de Post op verkeerd moment

Bericht door borsjea » zo aug 23, 2020 01:40

Vandaag weer zo'n voorbeeld van mercado livre gisteren om 19:59 een bestelling geplaatst en vandaag door de bezorgdienst van Mercado livre om 15:38 bezorgt daar kan correios niet tegen op.



Plaats reactie