Brazilie Nieuws: Lula: Ik sluit niet uit dat de PT niet meedoet in 2022

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Lula: Ik sluit niet uit dat de PT niet meedoet in 2022

Bericht door Redactie » vr aug 21, 2020 21:56

Brazilie Nieuws: Lula: Ik sluit niet uit dat de PT niet meedoet in 2022
by Redactie


Afbeelding
Voor de eerste keer sinds hij vrijgelaten werd, zegt ex-president Lula dat de PT mogelijk niet deelneemt aan de presidentsverkiezingen met een eigen kandidaat. Maar… er is een maar: dat kan enkel gebeuren als een andere oppositiepartij tegen Jair Bolsonaro uitpakt met een kandidaat met betere resultaten in de peilingen van de stemintenties.

Wat wil dat zeggen? Weinig. Of veel. Meer dan een derde...

Read more



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Lula: Ik sluit niet uit dat de PT niet meedoet in 2022

Bericht door Progresso » vr aug 21, 2020 23:01

Als Bolsonaro straks die (waarschijnlijk) RS300/maand die nu tot het einde van het jaar als noodhulp wordt gegeven aan de allerarmsten, en deze RS300 straks toevoegt aan de Bolsa Familia maakt hij in een keer een einde aan de extreme armoede in Brazilië.

Financieel is dat allemaal heel makkelijk te betalen, waarschijnlijk zelffinancierend, omdat de armsten het geld direct moeten uitgeven aan eerste levensbehoeften (waar best wel veel belasting over wordt geheven).

En werkgevers, ook in de informele sector, zullen dan echt meer als RS1000 als loon moeten bieden, anders blijft men thuis domino spelen.

Het zou wel een stunt zijn. Het betekent ook een einde van het zogenaamde sociaal-democratische verhaal.

Onwaarschijnlijk lijkt het mij echter niet. Guedes is grootgebracht met het libertair economische gedachtengoed, waarin ruimte is voor basisloon (In de vorm van negatieve inkomstenbelasting.

Bolsonaro snapt dar dan wel niets vaan, maar hij ziet hoe snel zijn populariteit als gevolg van die noodhulp in het Noordoosten is gestegen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4121
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Lula: Ik sluit niet uit dat de PT niet meedoet in 2022

Bericht door borsjea » za aug 22, 2020 15:23

Mischien kan de PT wel gewoon mee doen. Bolso is nog steeds partijloos, Aansluiten bij de PT geeft hem een hoop Financiële middelen.

Afbeelding



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4727
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Lula: Ik sluit niet uit dat de PT niet meedoet in 2022

Bericht door Felix » za aug 22, 2020 15:38

Als Bolsonaro straks die (waarschijnlijk) RS300/maand die nu tot het einde van het jaar als noodhulp wordt gegeven aan de allerarmsten, en deze RS300 straks toevoegt aan de Bolsa Familia maakt hij in een keer een einde aan de extreme armoede in Brazilië.

En dan maar lekker geld gaan drukken zoals nu al af en toe geopperd wordt. Het programma betaalt zichzelf niet. Misschien, zou het te overwegen zijn om basispakketten voedsel te leveren zodat je in theorie je belasting overzichterlijker binnen zou krijgen. Maar als je al ziet hoe corruptie de hele samenleving heeft verrot en justitie van geen kanten functioneert... .

Als het probleem echt zó eenvoudig was, hadden FHC en Lula het allang toegepast.
Er was een tijd dat de koopwaren 's morgens minder duur waren dan 's middags, dat je geen idee meer had of iets duur, of juist goedkoop was.
Voeg er ook nog bij dat de bolsa família ook nu een programma is waarin de nodige corruptie voorkomt.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7381
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Lula: Ik sluit niet uit dat de PT niet meedoet in 2022

Bericht door Progresso » za aug 22, 2020 15:54

Bolsa Familia is in de huidige vorm een inkomenstransfer van 1% van het binnenlands bruto product.

Als ik de afrekening van de supermarkt af en toe bekijk staat er onderaan altijd het percentage wat de overheid stroomt, meestal iets van 30%.

Die, wellicht RS500 à RS600 stroomt direct, binnen een paar dagen, terug in de economie waar het gedurende die maand meerdere malen wordt belast.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4727
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Lula: Ik sluit niet uit dat de PT niet meedoet in 2022

Bericht door Felix » za aug 22, 2020 16:49

Die, wellicht RS500 à RS600 stroomt direct, binnen een paar dagen, terug in de economie waar het gedurende die maand meerdere malen wordt belast.
Een enorm deel van de economie is informeel en de belasting daarover krijg je, als je ze al kunt innen, via kromme wegen en misschien ook niet voor de tarieven die je als regering voor ogen had, terug.



Plaats reactie