Dirk's Blog Ik lag plots te rillen als een juffershondje.

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
ddetmar
Artikels: 88
Berichten: 96
Lid geworden op: di okt 16, 2018 19:33

Dirk's Blog Ik lag plots te rillen als een juffershondje.

Bericht door ddetmar » za aug 22, 2020 15:34

Dirk's Blog Ik lag plots te rillen als een juffershondje.
by ddetmar

Op 1 augustus 2020 was het vier dagen geleden dat ik me niet zo lekker voelde en ben toen rap onder de wol gekropen. Wat aanvankelijk een verademing was resulteerde …
Source: https://djw-detmar.nl/ik-lag-plots-te-rillen-als-een-juffershondje/

Read more



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Dirk's Blog Ik lag plots te rillen als een juffershondje.

Bericht door joaninha » za aug 22, 2020 18:03

Ik denk overigens dat ze in Brazilië wel eens eerder kunnen gaan beginnen met vaccinatie dan in Nederland. Wanneer dat nog nodig moet zijn. Misschien is het virus over 2 maanden vanzelf wel uitgewoed in Brazilië.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Dirk's Blog Ik lag plots te rillen als een juffershondje.

Bericht door borsjea » zo aug 23, 2020 00:08

joaninha schreef:
za aug 22, 2020 18:03
Ik denk overigens dat ze in Brazilië wel eens eerder kunnen gaan beginnen met vaccinatie dan in Nederland.
Ik denk dat je daar wel eens gelijk in kan krijgen, Door de testen van een aantal vaccins krijgt Brazilië ook de rechten van de productie, Op dit moment worden er al 4 in fase 3 getest in Brazilië. Nederland doet aan geen enkele test mee, zelfs niet een test van een in Nederland ontwikkeld vaccin werkt men niet mee. Wel heeft men alvast een orde geplaatst alleen kan de levering daar wel eens enkele maanden later zijn. Afhankelijk zijn van productie in het buitenland kan wel eens beteken dat men in het productieland het "Eigen volk eerst" principe kiest, de eerste productie partijen voor de eigen bevolking. Een ander punt, in Brazilië waar het virus nog vrolijk in alle sterkte rond dwarrelt is een vaccin het enige middel om er een beetje controle over te krijgen. Er world al gesproken over een nood vaccinatie waardoor bij een positieve 3e fase de vaccins al snel worden goedgekeurd. Bij een aantal is de productie al opgestart, Brazil staat bekend om zijn goede distributie systeem van bv het griepvaccin en ook een paar jaar geleden bij het Sarampo vaccin werd dit al snel over het land uitgerold.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Dirk's Blog Ik lag plots te rillen als een juffershondje.

Bericht door borsjea » zo aug 23, 2020 16:26

Afgelopen week was er op de facebook pagina vd telegraaf een item met de vraag of mensen zich als er een vaccin beschikbaar komt zouden laten vaccineren, schrok me rot vd resultaten ver weg de meerderheid zij Nee en dan zijn de idiote anti vaxxers nog niet eens met hun campagnes begonnen, ook hier in Brazilië kort geleden een berichtje en daar kwam uit dat 10% niet bereid was om zich te laten vaccineren dit is nog te doen.
Hoop wel dat de vaccinatie samen gaat met een bewijs van vaccinatie en dat daarmee iemand die gevaccineerd is meer vrijheden geeft.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Dirk's Blog Ik lag plots te rillen als een juffershondje.

Bericht door quasimodo » zo aug 23, 2020 20:22

Er world al gesproken over een nood vaccinatie waardoor bij een positieve 3e fase de vaccins al snel worden goedgekeurd.
Afgelopen week was er op de facebook pagina vd telegraaf een item met de vraag of mensen zich als er een vaccin beschikbaar komt zouden laten vaccineren, schrok me rot vd resultaten ver weg de meerderheid zij Nee en dan zijn de idiote anti vaxxers nog niet eens met hun campagnes begonnen, ook hier in Brazilië kort geleden een berichtje en daar kwam uit dat 10% niet bereid was om zich te laten vaccineren dit is nog te doen.
Hoop wel dat de vaccinatie samen gaat met een bewijs van vaccinatie en dat daarmee iemand die gevaccineerd is meer vrijheden geeft.
Als je bedenkt dat verreweg het grootste deel van de bevolking medisch geen tot weinig gevolgen ondervindt van een besmetting met het virus is het niet gek dat ze niet staan te springen om zich te laten vaccineren met een vaccin dat slecht getest is en waarvan de we werking en de bijwerkingen zeker op lange termijn nog moeten blijken. En ik zie het probleem ook niet zo om dit dan eerst te testen op de mensen waarvoor het virus wel gevaarlijk is waarvoor we nu de gehele maatschappij stilleggen. Voor de griep doen we het nu toch ook alleen voor risico groepen. Overigens adviseerd de WHO dit ook eerst te doen en niet elk land voor zichzelf.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Dirk's Blog Ik lag plots te rillen als een juffershondje.

Bericht door Felix » zo aug 23, 2020 21:20

Als je bedenkt dat verreweg het grootste deel van de bevolking medisch geen tot weinig gevolgen ondervindt van een besmetting met het virus
Dat is nog niet helemaal duidelijk, de ziekte lijkt ook voor een aantal mensen die maar zwakke verschijnselen hebben gehad nog voor latere bijwerkingen te kunnen zorgen zoals long- en hartproblemen, blijvende oververmoeidheid enz. Dat geldt ook voor personen buiten de bekende risocogroepen.

Over de lange termijn bestaan nog geen studies omdat de ziekte nog zo nieuw is en ook daarom nog steeds voor verrassingen zorgt.

En ik zie het probleem ook niet zo om dit dan eerst te testen op de mensen waarvoor het virus wel gevaarlijk is waarvoor we nu de gehele maatschappij stilleggen. Voor de griep doen we het nu toch ook alleen voor risico groepen. Overigens adviseerd de WHO dit ook eerst te doen en niet elk land voor zichzelf.
Het is niet ongewoon dat medicijnen in noodsituaties op voorlopige basis worden vrijgegeven voordat er genoeg getest is. Dat gebeurde bv. in de VS met het niet helemaal ongevaarlijke placebo cloroquina. Toen nadere onderzoeken uitwezen dat het middel geen enkel positief effect tegen covid19 had, werd de licentie weer ingetrokken.

We zijn allemaal hoopvol t.a.v. vaccins, maar totale garantie bestaat op dit moment niet. Een viroloog merkte onlangs op dat we al 40 jaar naar een vaccin tegen HIV zoeken en het nog niet gevonden hebben, hetzelfde geldt ook voor dengue.

Over middelen die de ziekte dragelijk en minder fataal kunnen maken, bv. remdesvir hoor je bijna niets meer.

Vaccins die voor een kortere tijd immuniteit bieden, bv. voor maanden, zijn toch erg zinvol omdat ze op een gegeven moment de circulatie van het virus stopleggen. Wat dat betreft zouden ze te vergelijken zijn met quarentaines.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Dirk's Blog Ik lag plots te rillen als een juffershondje.

Bericht door borsjea » zo aug 23, 2020 22:12

Felix schreef:
zo aug 23, 2020 21:20
En ik zie het probleem ook niet zo om dit dan eerst te testen op de mensen waarvoor het virus wel gevaarlijk is waarvoor we nu de gehele maatschappij stilleggen. Voor de griep doen we het nu toch ook alleen voor risico groepen. Overigens adviseerd de WHO dit ook eerst te doen en niet elk land voor zichzelf.
Het is niet ongewoon dat medicijnen in noodsituaties op voorlopige basis worden vrijgegeven voordat er genoeg getest is. Dat gebeurde bv. in de VS met het niet helemaal ongevaarlijke placebo cloroquina. Toen nadere onderzoeken uitwezen dat het middel geen enkel positief effect tegen covid19 had, werd de licentie weer ingetrokken.
[/quote]

Zag gisteren op de tv dat het niet de eerste keer is dat Cloroquina bij een pandamie werd ingezet, ook bij de spaansegriep gebeurde dat ook zonder enkel positief effect.
We zijn allemaal hoopvol t.a.v. vaccins, maar totale garantie bestaat op dit moment niet. Een viroloog merkte onlangs op dat we al 40 jaar naar een vaccin tegen HIV zoeken en het nog niet gevonden hebben, hetzelfde geldt ook voor dengue.
Geluiden dat er al mensen zijn de corona voor een tweede keer oplopen verontrust mij al, vaccins zijn vaak gebaseerd op de aanmaak van antistoffen door de mens iets toe te dienen wat dit proces activeert, als het er op lijkt dat de antistoffen van een besmetting geen garantie is voor een bescherming hoe zit dat dan bij de antistoffen van een vaccin

Over middelen die de ziekte dragelijk en minder fataal kunnen maken, bv. remdesvir hoor je bijna niets meer.
Van Remdesvir is bekkend dat dit net als cloroquina geen vermindering geeft van het aantal dodelijke slachtoffers. Dat de verzekeraars niet staan te trappellen om dit middel toe te kennen is natuurlijk ook een prijs technisch verhaal.
Vaccins die voor een kortere tijd immuniteit bieden, bv. voor maanden, zijn toch erg zinvol omdat ze op een gegeven moment de circulatie van het virus stopleggen. Wat dat betreft zouden ze te vergelijken zijn met quarentaines.
Begint al met drastisch afremmen, in theorie zal het voor een virusdrager steeds moeilijker worden het virus naar een ander niet eerder besmette of gevaccineerde over te brengen, en als hij zelf dan nog eens bij verschijnselen en een positive test thuis blijft is het helemaal goed. Begrijp dat het met het thuis blijven ook niet altijd even goed werkt, hier in Curitiba belt of bezoekt men dagelijks de mensen die een quarantaine opgelegd hebben gekregen, in 40% vd gevallen krijgt men geen contact of is er niemand thuis, er zijn zelfs mensen op aanwijzingen vd buren door de politie aangehouden omdat ze zich in het openbaar bevonden.



Plaats reactie