Brazilie Nieuws: Rio de Janeiro, een prachtige (en corrupte) stad

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Rio de Janeiro, een prachtige (en corrupte) stad

Bericht door Redactie » za aug 29, 2020 15:25

Brazilie Nieuws: Rio de Janeiro, een prachtige (en corrupte) stad
by Redactie


Afbeelding
Rio de Janeiro staat in gans de wereld bekend als de “cidade maravilhosa” (prachtige stad), niet in het minst door zijn wonderbaarlijke landschap, mooie stranden en de mix van bergen en Atlantisch regenwoud met een indrukwekkend stadsbeeld dat jaarlijks door vele duizenden toeristen bekeken wordt op meer dan 700m hoogte, aan de voeten van het bekende Cristo Redentor beeld. Deze schoonheid...

Read more



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Rio de Janeiro, een prachtige (en corrupte) stad

Bericht door Martinho » ma aug 31, 2020 00:15

Als ik een enkele kanttekening mag maken:

Een gouverneur is wat anders dan een burgemeester, en de deelstaat Rio de Janeiro is veel meer dan de stad Rio de Janeiro.

Persoonlijk vind ik dat Rio van een afstand mooier is dan van dichtbij. Dat is bij meer steden het geval, bijvoorbeeld Lissabon dat net zo erg diepe armoede naast overdadige rijkdom toont. Maar ja, ik kom uit Amsterdam, daar is het precies andersom: mooi van dichtbij. En uit ervaring kan ik zeggen dat het geldt voor veel Europese steden (die veel ouder zijn vaak ook nog).

Die Corcovado is misschien leuk voor religieuzen, ik heb er niets mee. Mooi uitzicht wel, net als de suikerberg natuurlijk. Dat beeld torent dus wel bijna overal zichtbaar boven de stad uit. Lissabon heeft iets vergelijkbaars, mijn Portugese vriend zei dan: hij wijst waar de hoeren zijn.

Ja, de diverse overheden zijn bepaald corrupt. Dat is niets nieuws en ook bepaald niet beperkt tot Rio de Janeiro. Noch tot Brazilie trouwens.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4746
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Rio de Janeiro, een prachtige (en corrupte) stad

Bericht door Felix » wo sep 02, 2020 19:54

Persoonlijk vind ik dat Rio van een afstand mooier is dan van dichtbij.
Vandaar ook dat de mensen uit Niterói door de Carioca's (inwoners van de stad Rio) vaak gepest worden door te zeggen dat zij in de mooiste stad van het land wonen omdat zij over de baai uitzicht op Rio hebben.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 822
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Rio de Janeiro, een prachtige (en corrupte) stad

Bericht door Martinho » wo sep 02, 2020 20:25

Ja, die grap vertelde mijn vrouw toen we voor de eerste keer in Niteroi (strand) waren :)



Plaats reactie