Brazilie Nieuws: Fiocruz stelt lockdown voor in Manaus

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Fiocruz stelt lockdown voor in Manaus

Bericht door Redactie » zo sep 27, 2020 21:27

Brazilie Nieuws: Fiocruz stelt lockdown voor in Manaus
by Redactie


Afbeelding
Een analyse van de situatie in Manaus – Amazonas door de stichting Oswaldo Cruz (Fiocruz) wijst uit dat de reeds veelgeplaagde stad een tweede golf beleeft van het aantal covid-19 besmettingen. Epidemioloog Jesem Orellana stelt een volledige lockdown voor om de verspreiding van het virus in te dijken. De regering van de deelstaat besloot vrijdag al om alle bars en nachtclubs van de stad...

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Fiocruz stelt lockdown voor in Manaus

Bericht door borsjea » ma sep 28, 2020 00:53

Als de overheid verstandig is houden ze zo snel mogelijk een corona bevolkingsonderzoek om te achterhalen hoe het nu zit met die 66%. Als dit cijfer correct is dan zullen we straks naar een hoge vaccinatie graad moeten en dan ontkom je er haast niet aan om of de vaccinatie verplicht te maken of ongevaccineerde personen toegangsbeperkingen op te leggen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Fiocruz stelt lockdown voor in Manaus

Bericht door Progresso » ma sep 28, 2020 02:33

Met drie weken lockdown is het probleem ook opgelost. Als het goed is is dan niemand meer besmettelijk.

Lijkt mij te doen in Manaus.

Tot er natuurlijk weer iemand van buiten komt en dan begint het circus weer van voren af aan. Maar dan heb je in ieder geval weer minimaal 2 maanden tijd gekocht.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Fiocruz stelt lockdown voor in Manaus

Bericht door borsjea » ma sep 28, 2020 20:21

Progresso schreef:
ma sep 28, 2020 02:33
Met drie weken lockdown is het probleem ook opgelost. Als het goed is is dan niemand meer besmettelijk.
Het mooiste zou zijn iedereen een paar dagen de tijd geven om te zorgen dat ze voor een week of drie voedsel in huis hebben en dan ook echt alles sluiten. Personeel uit oa de gezondheidszorg isoleren van hun familie, eventueel onderbrengen in hotels, kei hard optreden tegen overtreders.
Lijkt mij te doen in Manaus.
Met het eerdere beeld op mijn netvlies waar ook Manaus één vd steden was wij men bij het sociale isolement al maling aan de regels had heb ik hier een hard hoofd in, ben bang dat je een enorme politie cq legermacht op de been moet brengen om een volldige lockdown te controleren

Er is een grote groep met mensen wat Corona onderschat of zelfs het bestaan van ontkennen, recentelijk zij iemand nog tegen mij dat het in de hoofden van de mensen zat en dat er geen virus was. Sociale media wordt massaal gebruikt om fake nieuws en complot theorieën te verspreiden en niet alleen hier in Brazilië helaas treden de sociale media bedrijven hier nauwelijks tegen op. Ja zelfs een eenvoudige optie om berichten als fake te reclameren is nauwelijks mogelijk. Diverse rapportages aan facebook verzonden en vrijwel allemaal afgewezen. Brazilië heeft dan nog een president die vele als een soort god blijken te zien en blindelings geloven, deze man behoort tot de grootste verspreider van fake news, geeft daarnaast compleet het verkeerde voorbeeld en geeft verklaringen af die volledig op onwaarheid zijn gebaseerd erg genoeg gelooft een belangrijk deel van het volk in hem Het is jammer dat men deze man niet kort na 15 maart toen hij met zijn activiteiten begon op non actief hebben gesteld ben er van overtuigd dat de gouverneurs dan meer kans op succes hadden gehad en de teller van het aantal doden een stuk lager was geweest en ook de economie veel eerder weer opgestart had kunnen worden.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: Fiocruz stelt lockdown voor in Manaus

Bericht door joaninha » di sep 29, 2020 09:19

Als werkelijk 65% besmet is geweest, zal geen tweede golf ontstaan. Dus ik heb grote twijfels bij dat cijfer. Een paar dagen geleden berichten over groepsimmuniteit en nu alweer tegengestelde berichten. Ik volg de cijfers en waarschijnlijk is er over een week of zo meer duidelijkheid hoe het werkelijk zit. Toch valt het mij op dat veel media en wetenschappers meteen twijfel over groepsimmuniteit gaan verspreiden bij dit soort berichten en dat dit meteen breed wordt uitgemeten. Toen andere wetenschappers verklaarden dat er mogelijk sprake was/is van groepsimmuniteit werd dit minder breed uit gemeten. Over de ontwikkeling van vaccins hetzelfde. Je hebt positivo's en negativo's. Ook onder de experts en wetenschappers. Ik ben geen van beide maar ben toch meer een positivo. Ik denk dat Brazilië het dal van de crisis gehad heeft en ben optimistisch over de vaccins. Ondanks sommige wetenschappers en virologen die altijd beren op de weg zien. Er zijn er gelukkig net zoveel die wel positief zijn.
Als je de grafieken bekijkt zie je wel een toename in Amazonas maar nog geen piek zoals eerder dit jaar.

https://g1.globo.com/bemestar/coronavir ... ensa.ghtml



Plaats reactie