Brazilie Nieuws: De zaak André do Rap

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: De zaak André do Rap

Bericht door Redactie » ma okt 12, 2020 15:12

Brazilie Nieuws: De zaak André do Rap
by Redactie


Afbeelding
André Oliveira Macedo, gekend als André do Rap, wordt ervan beschuldigd om de chef te zijn van een bende internationale drugsmokkelaars. Hij werd vorige week vrijgelaten na een bevel van minister Marco Aurélio Mello van het hooggerechtshof die inging op een habeas corpus verzoek. De bandiet, tevens een van de leiders van de misdaadorganisatie PCC (Primeiro Comando da Capital), zat al meer dan...

Read more



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: De zaak André do Rap

Bericht door Baiano » ma okt 12, 2020 17:14

Dit kan uitlopen in een vuurproef tussen de nieuwe STF-voorzitter en de rest van het hooggerechtshof, vooral dan ministers Gilmar Mendes, Ricardo Lewandowski en Marco Aurélio die van mening zijn dat "hun voorzitter niet mag oordelen over hun oordeel". Het hof werd veel aangevallen in de voorbije maanden door de bolsonaristas, maar de traagheid en onvolkomendheden in het Braziliaanse gerechtelijke systeem dragen daar fors in bij. Het is dan ook geen wonder dat dergelijke rechters aanbevolen worden om hen te gebruiken om verroeste bouten los te krijgen i.p.v coca cola. Vicepresident Mourão gooide nog wat olie op het vuur door te zeggen: "Dit is niet wat onze maatschappij wenst, zware criminelen vrijlaten".



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4747
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: De zaak André do Rap

Bericht door Felix » wo okt 14, 2020 00:16

Omdat het niet de eerste keer is dat aurélio de mello dit soort dingen flikt begin ik me toch wel af te vragen welke zijn binding met de zware misdaad eigenlijk is. Het zou niet de eerste keer zijn dat hooggeplaatste personen verkeerde relaties met de mafia onderhouden.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4124
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: De zaak André do Rap

Bericht door borsjea » wo okt 14, 2020 20:50

Ik zou liever de vinger wijzen naar de rechter die nalatig was geweest in de verlenging, ik heb ook begrepen dat er in dit geval al een uitspraak in 2a instancia was geweest. Waarom is deze PEC er nog niet doorheen? Zou deze PEC het wel redden of spreekt de president er een veto op uit? Recentelijk was er ook al te lezen dat hij van Lava Jato af wilt, en dat enkele weken na dat zijn ex advocaat Frederick Wassef is aangehouden ivm het Lavo Jato traject. Zou Bolsonaro mischien bang zijn dat Wassef in een 2e Palocci veranderd?
Ik krijg sterk de indruk dat de belofte van de aanpak van corruptie in de doofpot beland.



Plaats reactie