Brazilie Nieuws: Vaccineren: wel of niet verplichten?

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Vaccineren: wel of niet verplichten?

Bericht door Redactie » di okt 20, 2020 14:08

Brazilie Nieuws: Vaccineren: wel of niet verplichten?
by Redactie


Afbeelding
De Wereldgezondheidsorganisatie verklaarde dat zij niet over de macht beschikken om een land te verplichten om zijn volk te vaccineren. Tegelijk wijst het WHO wel op de voordelen van het immuniseren. De verklaring komt een dag nadat president Bolsonaro benadrukte dat een vaccinatie tegen covid-19 niet verplicht zal zijn in Brazilië.

“Een vaccinatie tegen covid-19 – waar het ministerie...

Read more



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Vaccineren: wel of niet verplichten?

Bericht door borsjea » di okt 20, 2020 17:35

De federale regering – ik herhaal het nog eens – zal niemand verplichten om zich te laten inenten. Wie dat verkondigt is heel zeker iemand die mogelijk aan alles denkt, maar niet aan de gezondheid of aan het leven van zijn medemens”, zo zei de president,
De president kan beter in de spiegel kijken, vanaf het begin van de pandemie is hij juist de gene die niet aan de gezondheid van de medemens denkt, covid kleineren zelfs ontkennen, het verkeerde gedrag tonen. Veto afkondigen op beschermende maatregelingen, veto telemedicina, veto monitorimento, poging kerken en bedrijven te openen. Het is dat de gouverneurs door een uitspraak van het STF de vrijheid kregen om de veiligheid van de burger te garanderen ondanks dat zijn er door het gedrag van de president onnodig meer slachtoffers gevallen. Ik verwacht dat door de uitspraak van het STF de gouverneurs voor hun staat alsnog een verplichting kunnen afkondigen, gebruik maken van de wet die er is. Anders zijn er vast wel mogelijkheden om strengere toegangseisen te stellen bij winkels, scholen en bedrijven door uitsluitend mensen toe te laten die zijn gevaccineerd of zelfs verplichte quarantaine voor niet gevaccineerde. Ik moet er niet aan denken dat straks na januari geen gebruik wordt gemaakt van vaccins en de Braziliaanse bevolking massaal er op uittrekt om vakantie te vieren ben bang dat dat zal leiden tot een enorme toename aan extra doden tenzij toeristenplaatsen toegangsbeperkingen gaan opleggen zonder vaccin is grootschalig toerisme niet verantwoordelijk.
Gezien de besmettingsgegevens van Manaus ben ik bang als we de controle over het virus willen hebben we een hoge vaccinatie graad zullen moeten hebben.

Het wordt tijd dat deze president is een keer stopt met zijn kinderachtige jaloezie gedrag, iedere politici die wat populairder dreigt te worden krijgteen haatcampagne. De Braziliaanse gezondheidszorg, het bedrijfsleven en de internationale relaties zijn hier niet bij gebaat. Denk aan de belangen van de bevolking niet aan de belangen van de verkiezingen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Vaccineren: wel of niet verplichten?

Bericht door Progresso » di okt 20, 2020 18:05

Met alle fouten die Bolsonaro heeft gemaakt om de Corona-crisis aan te pakken kan ik het alleen maar eens zijn met hem om vaccinaties niet te verplichten.

Mijn lichaam is mijn lichaam en daar moet de overheid van af blijven als ik daar geen toestemming voor geef.

Als over een paar maanden hopelijk alle zwakke en ouderen zijn gevaccineerd ga ik wellicht zo'n vaccinatie halen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Vaccineren: wel of niet verplichten?

Bericht door quasimodo » wo okt 21, 2020 00:08

Waarom zou je vaccinaties verplichten? Bij corona hebben de kleine kinderen als ze geen andere kwalen hebben er geen last van. En mits een land genoeg vaccin heeft kan de rest zelf de keuze maken of ze het risico willen lopen om corona te krijgen of eventuele bijwerkingen van het vaccin. Als het vaccin goed werkt zou je geen last meer moeten hebben als je gevaccineerd bent. Als er veel mensen zijn die zich niet laten vaccineren denk ik dat je wel niet zomaar voorrang krijgt in het ziekenhuis op andere patiënten zoals nu gebeurt. Maar ik denk dat er veel mensen zich laten vaccineren. Bij andere vaccinaties is dit in Nederland ook meer als 90% en in Brazilië hebben ze als ik de tv moet geloven ook een goed vaccinatie programma en een grote bereidheid. Maar ik denk dat we eerder een tekort aan vaccinaties hebben voorlopig en ik ben derhalve ook voorstander eerst de risico groepen in te enten wereldwijd. Maar ik denk dat we grote verschillen tussen landen te zien krijgen de komende tijd.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Vaccineren: wel of niet verplichten?

Bericht door Progresso » wo okt 21, 2020 00:14

Brazilië heeft een uitstekend vaccinatiebeleid. Ondanks dat is de vaccinatiegraad voor sommige ziektes nog te laag. Geregeld zijn er toch nog mazelenuitbraken.

Verplichten heeft waarschijnlijk een volstrekt tegenovergesteld effect.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Vaccineren: wel of niet verplichten?

Bericht door borsjea » wo okt 21, 2020 15:26

Onder invloed van fake news daalt de vaccinatie graad wereldwijd enorm en zie je ziektes waar men van zij dat zij waren uitgestorven weer opleven.
Ouders zetten bewust het leven van hun kinderen en andere kinderen die om wat voor reden (nog) niet gevaccineerd kunnen worden in gevaar. Vaccinatie plicht is niet een discussie die nu met de corona naar voren treed, in veel landen loopt de discussie al of werkt men met boetes. Nederland loopt heel erg achter op dit punt, kinderdagverblijven en scholen mogen bv niet eens informeren of een kind is gevaccineerd laat staan de toegang weigeren waardoor andere ouders een veiligheidsgarantie missen. Geef deze instellingen de mogelijkheid inclusief de meldingsplicht dat zij wel of geen vaccinatie eisen.

Wat reizigers vaccinaties betreft zou ik liever zien dat het advies een plicht wordt, wie niet gevaccineerd wil worden gaat dan maar naar een land zonder vaccinatie advies of blijft lekker thuis. Door de klimaat wijzigingen zouden tropische ziektes zich wel eens kunnen ontwikkelen in landen waar ze nu niet actief zijn.
Ook bij het corona vaccin zou je kunnen gaan kijken of je personen zonder antistoffen door vaccinatie of besmetting in bepaalde gevallen beperkingen geeft, ik denk dan aan museum, theater, stadions, winkelcentrums, supermarkten, openbare instellingen en openbaar vervoer.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Vaccineren: wel of niet verplichten?

Bericht door borsjea » wo okt 21, 2020 15:48

quasimodo schreef:
wo okt 21, 2020 00:08
Waarom zou je vaccinaties verplichten? Bij corona hebben de kleine kinderen als ze geen andere kwalen hebben er geen last van.
Van corona zelf niet, maar inmiddels zijn er wel vermoedens cq aanwijzingen dat corona mogelijk een bepaald syndrome kan opleveren. Het lijkt er op dat dit syndrome bij kinderen die corona hebben gehad vaker voor te komen dan bij kinderen die geen corona hebben gehad, duidelijkheid hier over zal nog wel wat jaartjes duren. Omgekeerd weet je natuurlijk ook niet of een nieuw vaccinatie welke versneld op de markt wordt gebracht op de lange duur gevolgen kan hebben. Denk hierbij zeker aan de RNA/DNA technieken die men met het corona vaccin proberen te introduceren bij vaccins met een dood of leven bestandsdeel is inmiddels veel meer bekent.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Vaccineren: wel of niet verplichten?

Bericht door borsjea » wo okt 21, 2020 16:18

Van een aantal vaccins in fase 3 zijn de eerste weeks klachten/bijwerkingen bekend. Klachten betreffen vaak, pijn op de plek van toediening, koorts, hoofdpijn

Naam: Moderna MRNA-173
Soort Vaccin: mRNA
Reacties: 100%
Zware reacties : 7%
Koorts <38,3 : 40%
Koorts => 38.3 : 0%

Naam: Pfitzer BNT162b1
Soort Vaccin: mRNA
Reacties: 83,3%
Zware reacties : 42%
Koorts <38,3 : 25%
Koorts => 38.3 : 8,3%

Naam: Cansino AD5-NCOV
Soort Vaccin: Vector
Reacties: 83,3%
Zware reacties : 9%
Koorts <38,3 : 32%
Koorts => 38.3 : 8%

Naam: Oxford AZD1222
Soort Vaccin: Vector
Reacties: 80%
Zware reacties : 8%
Koorts <38,3 : 18%
Koorts => 38.3 : 2%

Naam: Sinovac Coronavac
Soort Vaccin: Inactief virus
Reacties: 35%
Zware reacties : 0%
Koorts <38,3 : 0,1%
Koorts => 38.3 : 0%



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Vaccineren: wel of niet verplichten?

Bericht door borsjea » wo okt 21, 2020 16:29

En terwijl het ministerie van Saude een contract tekent met Butantan gaat de genocide president daar weer niet mee akkoord. Het zielige jaloers gedrag richting een gouverneur speelt weer een belangrijkere rol dan de veiligheid en gezondheid van het Braziliaanse volk. Terwijl andere vaccins nog wel even op zich laten wachten en de vraag daarbij nog is of deze wel tijdig voldoende aantallen aan Brazilië kunnen leveren heeft Brazilië een betrouwbare productie lijn in São Paulo staan. Een lijn die al tientallen jaren zorgdraagt voor de productie van miljoenen verschillende vaccins aan de SUS voor diverse ziektes.

https://oglobo.globo.com/sociedade/coro ... c-24703879



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Vaccineren: wel of niet verplichten?

Bericht door borsjea » wo okt 21, 2020 19:11

En helaas weer een dumper voor het oxford vaccin. Zal wel weer van invloed zijn op het vervolg van fase 3. Of het hier gaat om iemand die het vaccin of het placebo heeft ontvangen is nog niet bekend.


https://oglobo.globo.com/sociedade/volu ... e-24704301



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Vaccineren: wel of niet verplichten?

Bericht door Progresso » wo okt 21, 2020 19:49

Hoop paniek om hoogstwaarschijnlijk niets. Er gaan altijd mensen dood, ook mensen die deelnemen aan dit soort proeven.

De helft van de proefpersonen uit zo'n test bestaat uit mensen die daadwerkelijk het vaccin krijgen en de andere helft krijgt een placebo.

Indien de persoon een placebo heeft ontvangen is er niets aan de hand en kunnen ze over een paar dagen weer verder.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Vaccineren: wel of niet verplichten?

Bericht door quasimodo » wo okt 21, 2020 21:28




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Vaccineren: wel of niet verplichten?

Bericht door borsjea » wo okt 21, 2020 22:07

quasimodo schreef:
wo okt 21, 2020 21:28
Wachten zelfs geen paar dagen.
Zou mij niet eens verbazen dat wachten niet meer mogelijk is en iedereen al zijn dosis heeft ontvangen. Volgens mij gelijktijdig met coronavac begonnen en alleen een schorsing van een week gehad van wegen twee patiënten met mogelijke ernstige bijwerkingen. Denk dat zij ook wel eerdaags de rapporten bij Anvisa inleveren en de productie in China opstarten.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Vaccineren: wel of niet verplichten?

Bericht door borsjea » wo okt 21, 2020 22:09




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Vaccineren: wel of niet verplichten?

Bericht door quasimodo » wo okt 21, 2020 23:42

Zou me niet verbazen als ze al met de productie begonnen zijn. Bij msd in Boxmeer zijn ze al langzaam aan het opstarten met produceren van covid vaccin voor een Zwitsers bedrijf. Ik weet niet welk. Dat Oxford vaccin wordt ook wereldwijd geproduceerd niet alleen in China. Als er goedkeuringen zijn voor vaccins zal het waarschijnlijk heel snel gaan. Ik denk dat ze allemaal beseffen als ze er niet vlug bijzijn ze waarschijnlijk de boot missen en veel geld geïnvesteerd voor niets.

https://www.gelderlander.nl/boxmeer/msd ... ~ab88d918/



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Vaccineren: wel of niet verplichten?

Bericht door Progresso » do okt 22, 2020 00:12

Denk het ook. Gok dat er zo'n 4 miljard vaccins nodig zijn. En dat maal €10,00. Dat is €40 miljard omzet.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Vaccineren: wel of niet verplichten?

Bericht door Progresso » do okt 22, 2020 00:28




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Vaccineren: wel of niet verplichten?

Bericht door quasimodo » do okt 22, 2020 14:50

Waarom maar 4 miljard is de helft van de wereldbevolking? En het is ook nog niet duidelijk of je er bent met 1 keer vaccineren.

https://www.telegraaf.nl/financieel/101 ... e=facebook



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Vaccineren: wel of niet verplichten?

Bericht door Progresso » do okt 22, 2020 16:49

@Quasimodo

Je hoeft alleen de risicogroepen in het begin te vaccineren, zeg maar iedereen boven de 60 en de zwakken en zieken.

Eigenlijk net zoals met de griep.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Vaccineren: wel of niet verplichten?

Bericht door quasimodo » do okt 22, 2020 17:51

Ik ga er vanuit dat de meeste landen er op mikken een zo groot mogelijk aantal inwoners te vaccineren. En als ze slim zijn proberen ze het wereldwijd en geven ze het virus niet de kans dusdanig te muteren dat ze weer van voorafaan kunnen beginnen.



Plaats reactie