Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.


borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4146
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » zo nov 08, 2020 17:43

quasimodo schreef:
za nov 07, 2020 22:31
Astrazeneca mogelijk kunnen we eind december al vaccineren
Denk dat in Brazilië de eerste gebruikte vaccins die van Coronavac zijn, 6 miljoen kant en klare vaccins komen het land al binnen en de import van materiaal voor de productie van 40 miljoen vaccins is ook al goedgekeurd. Butantan zeg 1 miljoen vaccins per dag te kunnen produceren.
Bij het oxford vaccin ben ik bang dat de voorrang eerst naar andere landen gaat en Brazilië daar voorlopig achter het net vist, productie rechten zijn volgens mij nog steeds niet rond. De bouw van een productie lijn hoor ik ook niets over, terwijl het hier om een niet gangbaar productie proces gaat. Ook zal er bij het oxford vaccin nog een distributie probleem zijn, vaccin moet extreem gekoeld worden vervoerd en bewaard, Bij Coronavac is 2 tot 8 graden genoeg waardoor iedere koelkast of koelwagen voldoet. Jammer dat het Janssen vaccin vertraging heeft opgelopen, ook deze zou voor de Braziliaanse markt interessant kunnen zijn, geen extreme opslag en transport eisen en een éénmalige vaccinatie ipv twee bij de anderen.

Even de reacties op dit artikel gelezen, frappant dat NU lezers toch positiever zijn de Telegraaf lezers, als ik daar de discussies zie als het om vaccinaties gaat lijkt het wel een pagina voor anti vaxxers.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 502
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door joaninha » zo nov 08, 2020 19:20

Dat bij de Telegraaf artikelen de anti-vaxers de meerderheid lijken te hebben kan ook liggen aan het medium waarmee de reacties worden gegeven. Bij NU kun je reacties geven als je daar een account aanmaakt. De reaguurders daar zijn genuanceerder. Wanneer via Facebook de reacties gegeven worden, zie je dat de anti-vaxers, complot denkers, virus ontkenners daar heel erg actief zijn. Daarom lijkt het alsof zij de meerderheid hebben. De grote meerderheid zwijgt. Vroeger ging ik op FB de discussie ook wel eens aan, maar dat heb ik opgegeven. Mensen die nu complot verhalen en andere waanvoorstellingen delen volg ik niet meer of ontvriend ze. Dan hoef ik mij er niet meer aan te ergeren want in discussie gaan met deze figuren heeft toch geen enkel nut.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4146
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » ma nov 09, 2020 18:44

Vandaag weer positive berichten bij de persbijeenkomst vd staat São Paulo, dit keer niet in de palacio dos bandeirantes maar bij nieuwbouw van instituut Butantan. Met steun vanuit het bedrijfsleven wordt daar een aanvullende productie capaciteit voor vaccins gebouwd, waar de landelijke overheid te kort schiet krijgt het instituut gelukkig steun vanuit het bedrijfsleven.
Ook werd er bekend gemaakt dat de export vergunningen voor de vaccins en substancie door china zijn vrij gegeven en men op 20 november de eerste zending vaccins verwacht, nu alleen nog de vrijgave van het vaccin door Anvisa en São Paulo kan beginnen om zijn bevolking te vaccineren

https://g1.globo.com/sp/sao-paulo/notic ... mbro.ghtml



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4146
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » di nov 10, 2020 12:32

Test van coronavac is stil gelegd omdat er een proefpersoon is overleden, overigens zonder dat het overlijden een relatie zou hebben met het vaccin.


https://g1.globo.com/bemestar/vacina/no ... cina.ghtml

Diverse mediabronnen in Brazilië maken al melding dat het om een politiek spel gaat.
https://g1.globo.com/politica/blog/andr ... oria.ghtml



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4146
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » di nov 10, 2020 16:02

Ook met deze uitspraak van de president lijkt het er op dat er een politiek spel wordt gespeeld. Triest dat de gezonheid vd bevolking ondergeschikt is aan een volgend mandaat.


https://oglobo.globo.com/sociedade/mais ... c-24738058



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4768
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Felix » di nov 10, 2020 17:19

Test van coronavac is stil gelegd omdat er een proefpersoon is overleden, overigens zonder dat het overlijden een relatie zou hebben met het vaccin.
Wat er precies met de persoon gebeurd is werd niet verteld omdat de regels dat niet toelaten. Wel is bevestigd dat de zaak geen enkel verband houdt met het toegediende vaccin of placebo.

Ik kan de uitspraken van bolsonaro over het vaccin niet als politiek spel zien, het is echt té schofterig, laag-bij-de-gronds en onwaardig.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4146
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » di nov 10, 2020 18:38

Felix schreef:
di nov 10, 2020 17:19
Wat er precies met de persoon gebeurd is werd niet verteld omdat de regels dat niet toelaten. Wel is bevestigd dat de zaak geen enkel verband houdt met het toegediende vaccin of placebo.
Er wordt nu op Globo gemeld dat het volgens de IML gaat om een zelfmoord benieuwd wat de verklaring van Anvisa is om op grond van die reden ruim twee weken na het gebeuren de testen op te schorten er was ook al eerder bekend dat er meerderen weken tussen de vaccinatie en de dood zaten. Gisteren was er een presentatie dat meer dan 20 grote bedrijven een uitbreiding van de productiecapaciteit steunde met 130 miljoen real, enkele uren later dit. Zo mij niets verbazen dat er een politiek spel wordt gespeeld


https://g1.globo.com/sp/sao-paulo/notic ... idio.ghtml



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7475
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Progresso » di nov 10, 2020 18:48

O @Felix, kom op zeg. De directeur van Butantan, die gewoon commerciële en persoonlijke (bonus) belangen heeft bij het zo snel mogelijk op de markt brengen van zijn vaccin beweert dat de dode niets te maken heeft met het vaccin.

Zo werkt het niet in klinische studies. Er zijn maar zeer weinig doodsoorzaken te verzinnen waar je direct volledige uitsluiting van een mogelijke link met het virus kunt aannemen.

Zelfmoord en verkeersongelukken vallen daar in ieder geval niet onder. Eigenlijk kun je uitsluitend bij moord, en zelfs dan met voorbehoud, direct uitsluiten dat er een causaal verband tussen het toedienen van het vaccin en de doodsoorzaak is.

Het is absoluut gebruikelijk om bij overlijdens direct te stoppen en de juiste doodsoorzaak te vinden.

Wat deze directeur doet is een compleet gebrek aan competentie en ethisch besef. Dat vaccin komt in ieder geval niet in mijn lijf.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4146
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » di nov 10, 2020 18:53

Felix schreef:
di nov 10, 2020 17:19
Ik kan de uitspraken van bolsonaro over het vaccin niet als politiek spel zien, het is echt té schofterig, laag-bij-de-gronds en onwaardig.
Vanaf het begin vd pandamie gedraagt de president zich schofterig als het om corona gaat met vele opmerkingen op vragen. Tot op heden nog op geen enkele manier betrokkenheid getoond met de slachtoffers en de mensen in de zorg. De gewone burger kan hem geen ruk schelen, recente vragen over de prijs van de rijst lied hij ook weer zien dat hij niets met het volk voor heeft.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7475
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Progresso » di nov 10, 2020 18:55

@borsjea

Indien er inderdaad sprake is van suïcide dan gaat die directeur volledig zijn boekje te buiten door te stellen dat er geen verband is tussen de dood en het vaccin.

Voldoende reden voor ANVISA om ook het bedrijf eens kritisch onder de loep te nemen en te eisen dat er een nieuwe directie komt.

Het is nu te hopen dat de zelfmoord zich bevond onder de groep in de studie die het placebo toegediend hebben gekregen. Zo niet, dan ligt de studie voor maanden stil.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4768
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Felix » di nov 10, 2020 19:02

Het gaat hier om het schoftige gedrag van een onwaardige president en over de omstandigheden rond het bekendmaken van het opschorten van de testen via een nota in de pers, zonder enig overleg met Butantan (een zeer gerenommeerd instituut in Brazilië). Butantan zou graag gehoord zijn in plaats van de beslissing via de pers te vernemen.
Voldoende reden voor ANVISA om ook het bedrijf eens kritisch onder de loep te nemen en te eisen dat er een nieuwe directie komt.
Serieus?



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4146
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » di nov 10, 2020 19:21

ANVISA zou er goed aan doen om nog vandaag in aanwezigheid van de Braziliaanse pers een verklaring met wedervragen af te leggen



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7475
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Progresso » di nov 10, 2020 19:25

[A Secretaria de Estado da Saúde de São Paulo considera que suicídio foi a causa provável da morte do voluntário da vacina Coronavac, de acordo com as informações disponíveis até o momento, conforme o Estadão apurou com fontes da pasta.
De reden waarom ik nooit een overheid zou vertrouwen. En zeker niet een overheid welke mij wil verplichten om stoffen in mijn lichaam te laten spuiten.

Zo'n bericht zoals hierboven kan alleen maar kloppen als de deelnemer in de placebo groep zou zitten. Als dat het geval zou zijn dan zou het betreffende instituut dat al gemeld hebben, maar dat doen ze nou net niet.

Het is echt te hopen dat deze zelfmoord in het cohort placebo zit, anders heeft deze staatssecretaris alle anti-vaxxers munitie gegeven.

Ik vrees het ergste.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7475
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Progresso » di nov 10, 2020 19:32

Felix schreef:
di nov 10, 2020 19:02
Het gaat hier om het schoftige gedrag van een onwaardige president en over de omstandigheden rond het bekendmaken van het opschorten van de testen via een nota in de pers, zonder enig overleg met Butantan (een zeer gerenommeerd instituut in Brazilië). Butantan zou graag gehoord zijn in plaats van de beslissing via de pers te vernemen.
Als dat instituut zo gerenommeerd is dan hadden ze zelf de pers direct moeten inlichten. Dat geldt ook voor het tijdelijk stopzetten van de test. Dat initiatief behoort vanuit het instituut te komen.

Blijkbaar ging men toch door met testen, tegen alle ethische normen en protocollen die horen bij zo'n klinische studie en is het ANVISA geweest die aan de noodrem trok.

Tot zover het gerenommeerde instituut.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4768
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Felix » di nov 10, 2020 19:49

Als dat instituut zo gerenommeerd is dan hadden ze zelf de pers direct moeten inlichten.
Wie ze hadden moeten inlichten was de Anvisa en dat heeft men ook gedaan.

Doe maar eens wat onderzoek naar het Instituto Butantan.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4146
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door borsjea » di nov 10, 2020 19:57

ANVISA Houdt inmiddels een persbijeenkomst. Verschuilt zich achter de informatie die men had ontvangen!



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7475
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Progresso » di nov 10, 2020 23:12

Nee, @Felix. Dit is niet zoals het hoort te gaan. Het is de verantwoording van de pharmaceut om de testen te stoppen, dan de toezichthouder te informeren en dan logischerwijs een eigen persverklaring uit te geven.

Weten we al of de persoon die zelfmoord heeft gepleegd in de placebo groep zat?
Ao contrário do que ocorreu no caso da Coronavac, em todos os casos anteriores a suspensão foi determinada pelas próprias farmacêuticas (e confirmadas posteriormente pelas agências reguladoras) em um "procedimento de segurança padrão" adotado pelas empresas para que comitês externos de pesquisadores independentes avaliassem os dados.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7475
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Covid-19: Bolsonaro wil genezing i.p.v. inenting

Bericht door Progresso » di nov 10, 2020 23:47

Het uiterst gerenommeerde instituut Butantan weet na vier dagen nog steeds niet of het slachtoffer in de groep placebo zat. Vier dagen!!!!!

Het uiterst gerenommeerde instituut weet echter wel te melden dat negatieve effecten maximaal na 7 dagen optreden en dat daarom hier niets aan de hand is. Dit is onzin.

Hetzelfde gerenommeerde instituut heeft de autoriteiten blijkbaar niet ingelicht over de doodsoorzaak.

Datzelfde instituut gaat ook niet even aan de bel trekken als er geen reactie komt van ANVISA. Die bleken dus gehackt.

Datzelfde instituut komt niet op het idee om zelf te stoppen zoals dat in alle internationale protocollen staat.

En als slagroom op het toetje blijkt het instituut ANVISA niet voldoende te informeren.

Echt, die hebben geen idee.

Ik sla het Chinese virus even over.



Plaats reactie