vliegtuig Amsterdam-Rio keert terug na 5 uur.

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

vliegtuig Amsterdam-Rio keert terug na 5 uur.

Bericht door quasimodo » ma dec 28, 2020 00:12




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: vliegtuig Amsterdam-Rio keert terug na 5 uur.

Bericht door quasimodo » ma dec 28, 2020 17:59




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: vliegtuig Amsterdam-Rio keert terug na 5 uur.

Bericht door borsjea » di dec 29, 2020 14:28

Terugvlucht in mijn ogen gebaseerd op economische belangen, van een gevaar vd veiligheid was geen spraken. Een barst in het ruit vd cockpit, reparatie in Amsterdam gaat sneller dan in Rio. Gezien het beperkte aantal vluchten wat er wereldwijd gemaakt wordt zijn er genoeg vrije vliegtuigen dus een vliegtuig 3 dagen missen is geen probleem. Wel zit je opgescheept met één of twee legen vluchten hoewel ik denk dat je met de huidige bezetting ook de vlucht GRU-ASD een tussen landing had kunnen laten maken, als dat al niet gebeurt is om de vertrekkers geen vertraging te geven.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: vliegtuig Amsterdam-Rio keert terug na 5 uur.

Bericht door quasimodo » di dec 29, 2020 15:38

Bij de KLM staat het netwerk in tact houden schijnbaar boven de economische belangen. Als ik zie dat de vliegtuigen zeer matig gevuld zijn zou je verwachten dat ze minder gaan vliegen tussen Brazilië en Europa. Er gaan dagelijks vluchten tussen Brazilië en Amsterdam en tussen Brazilië en Parijs zij het van Sao Paulo danwel van Rio de Janeiro. Kan makkelijk gecombineerd worden met wat tussenstops zou heel wat geld schelen. En ik zat te kijken naar een vlucht voor mijn vriendin in Januari met de terugvlucht in April. Kan de terugvlucht ook weer rechtstreeks boeken Amsterdam naar Fortaleza. Die via Parijs naar Fortaleza wordt al eerder opgestart dus ze hebben de planning dit ook nog uit te breiden.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: vliegtuig Amsterdam-Rio keert terug na 5 uur.

Bericht door Martinho » di dec 29, 2020 20:17

Als ze vluchten gaan opheffen en de frequentie aanzienlijk verlagen verliezen ze de landingsrechten denk ik. En passagiers die die frequentie en route wensen. Dat lijkt me net zo goed een economisch belang.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: vliegtuig Amsterdam-Rio keert terug na 5 uur.

Bericht door Wade » wo dec 30, 2020 16:41

quasimodo schreef:
di dec 29, 2020 15:38
Bij de KLM staat het netwerk in tact houden schijnbaar boven de economische belangen. Als ik zie dat de vliegtuigen zeer matig gevuld zijn zou je verwachten dat ze minder gaan vliegen tussen Brazilië en Europa. Er gaan dagelijks vluchten tussen Brazilië en Amsterdam en tussen Brazilië en Parijs zij het van Sao Paulo danwel van Rio de Janeiro. Kan makkelijk gecombineerd worden met wat tussenstops zou heel wat geld schelen. En ik zat te kijken naar een vlucht voor mijn vriendin in Januari met de terugvlucht in April. Kan de terugvlucht ook weer rechtstreeks boeken Amsterdam naar Fortaleza. Die via Parijs naar Fortaleza wordt al eerder opgestart dus ze hebben de planning dit ook nog uit te breiden.
Matig gevulde vluchten naar Brazilië, dan toch enkel bij KLM.
Mijn vrouw op 12 december en ik de 21ste met TAP naar Fortaleza: beide 100% vol. Er wordt wel niet dagelijks gevlogen, dus passagiers worden samen gezet op 3 of 4 vluchten per week.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: vliegtuig Amsterdam-Rio keert terug na 5 uur.

Bericht door quasimodo » wo dec 30, 2020 18:36

Mijn vriendin al 2 keer met een man of 30 gevlogen. En ik zit in een app groep waar ik al een keer of 20 hetzelfde verhaal heb gezien met foto's en video's. Daarom snap ik ook niet dat de KLM de vluchten ook niet combineert. Als je een binnenlandse vlucht hebt in Brazilië zitten die ook vaak helemaal vol en vallen vaak uit. Neem aan dat ze daar de passagiers ook combineren.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: vliegtuig Amsterdam-Rio keert terug na 5 uur.

Bericht door borsjea » wo dec 30, 2020 19:21

De vlucht van en naar Sao Paulo een tussenstop laten maken in Rio en Fortaleza moet makkelijk kunnen boven de oceaan kan een groot deel vd tijdverlies makkelijk goed worden gemaakt. Denk echter dat de matig gevulde vlucht noodzakelijk zijn om de slots te behouden



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: vliegtuig Amsterdam-Rio keert terug na 5 uur.

Bericht door quasimodo » wo dec 30, 2020 20:44

Zou kunnen. Misschien dat daarom Fortaleza wel uit de route gehaald is. Daar hebben ze nog slots genoeg. Weet niet hoe dit met Rio en Sao Paulo is. Dit zijn natuurlijk wel populaire bestemmingen en ik ben wel een paar keer in Rio geweest dat is nu ook niet een groot vliegveld.



Plaats reactie