Brazilie Nieuws: Nieuw dieptepunt

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Nieuw dieptepunt

Bericht door Redactie » vr jan 15, 2021 16:57

Brazilie Nieuws: Nieuw dieptepunt
door Redactie


Afbeelding
Veel vrolijk nieuws vanuit Brazilië valt er niet te melden, integendeel, alles wijst erop dat het land een nieuw dieptepunt bereikte. De rampzalige toestand in de stad Manaus, de toegangspoort tot het regenwoud, is inmiddels al bekend in gans de wereld. Griezelverhalen over verstikkende zieken in de bomvolle hospitalen, door het gebrek aan zuurstof, worden door alle media gebracht, inclusief getuigenissen...

Lees meer



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Nieuw dieptepunt

Bericht door borsjea » vr jan 15, 2021 18:01

indien het goed is kan de belofte van D-day 20 januari waargemaakt worden
Grote vraag nu het er naar uit ziet dat de zending vanuit India niet tijdig of in zijn geheel niet binnen komt de dag nog door gaat. Met alleen CoronaVac starten zal weer een nederlaag van de federale overheid zijn, de corrupte Anvisa zal ongetwijfeld voorlopig Coronavac niet goedkeuren.

Grote vraag welke nog steeds niet is beantwoord waarom heeft FioCruz niet al tijdens de fase 3 test vaccins ingekocht net als Butantan.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Nieuw dieptepunt

Bericht door Baiano » vr jan 15, 2021 19:34

Bolso vandaag tegen het dozijn aanhangers dat hun "mythe" dagelijks staat op te wachten: "Verschrikkelijk, dat probleem in Manaus. Maar wij deden ons deel".

Welk deel? Dat deel dat er voor zorgde dat het zover kon komen? Samenscholingen veroorzaken? Geen masker dragen en het foute voorbeeld geven? Zeggen dat het maar om een "griepje" gaat? Antwoorden "So what" op de vraag van journalisten over de vele doden, en, "Wat wil je dat ik eraan doe?" Een generaal aanstellen als zorgminister die niets afweet van gezondheidszorg? Medicijnen aanbevelen waarvan de goede werking tot op vandaag niet bewezen werd?



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Nieuw dieptepunt

Bericht door Felix » vr jan 15, 2021 20:14

Een generaal aanstellen als zorgminister die niets afweet van gezondheidszorg?
Wat opvalt aan deze generaal is dat hij ook niets van logistiek lijkt te weten, iets waar hij juist in zou uitblinken.

Te voren had ik generaals wel hoger ingeschat qua kunde en intellect maar je ziet in deze regering dat dit helaas niet zo is, ze zijn bijna allen vér beneden de maat.

Vice-president generaal Mourão lijkt over meer capaciteiten te beschikken. Hij heeft zijn roeping echter gemist want hij vaart voortdurend een zig-zag koers: een echte admiraal!

Die hele militaire hap lijkt meer op een stelletje onrijpe padvinders/verkenners dan serieuze en capabele regeerders. Inmiddels trekken zij het land wel mee in hun kolk van onkunde.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Nieuw dieptepunt

Bericht door borsjea » vr jan 15, 2021 20:43

Probleem met militairen is dat hun is aangeleerd volledig hun meerdere te ondersteunen en geen tegenspraak "Bevel is Bevel"
Nu een groot deel vd unvisa directeuren ook militairen zijn ben ik erg bang dat de certificatie zal worden afgewezen



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Nieuw dieptepunt

Bericht door Progresso » vr jan 15, 2021 20:45

Felix schreef:
vr jan 15, 2021 20:14
Die hele militaire hap lijkt meer op een stelletje onrijpe padvinders/verkenners dan serieuze en capabele regeerders.
Ja, nog nooit een oorlog gevoerd. Jaren geleden eens een militaire parade meegemaakt in Brasilia. Het was gewoon lachwekkend. Paarden die op hol sloegen, pelotons die de verkeerde kant op marcheerden, rupsbanden die er af liepen.

Intellect moet je nooit zoeken bij militairen. In geen enkel land. Uiteindelijk is het kanonnenvoer die opdrachten van de politiek uitvoert.

In Brazilië is de militaire top natuurlijk een grote inteelt met ongekende privileges.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Nieuw dieptepunt

Bericht door Felix » za jan 16, 2021 04:16

Ja, nog nooit een oorlog gevoerd.

Ik weet wat je bedoelt en je hebt gelijk. Maar alleen omdat velen dat niet weten wil ik toch even in herinnering brengen dat het Braziliaanse leger in WOII in Italië tegen de Duitsers heeft gevochten.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Nieuw dieptepunt

Bericht door Progresso » za jan 16, 2021 13:40

Ere wie ere toe komt.

Volgens mij heeft de Braziliaanse marine hier voor de Noord-Oostkust nog onderzeeërs onderschept.

In Fortaleza was er zelfs nog een Amerikaanse luchtmachtbasis, inclusief toren om Zeppelins aan te leggen. Daar is later een woonwijk gebouwd met de naam Panamericano.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Brazilie Nieuws: Nieuw dieptepunt

Bericht door Martinho » za jan 16, 2021 20:54

Die Amerikaanse bases (er waren er dacht ik meer) waren volgens een van de verklaringen de wortels van Forro, de eenvoudige dansmuziek waar de soldaten met de lokale meisjes op konden dansen (de verbastering van For All). Of dat een grond van waarheid heeft weet ik niet, maar die bases waren er wel degelijk.

Hoewel Getulio Vargas in het begin een fan van Hitler was als ik het wel heb, zijn ze later bij de geallieerden gegaan, en inderdaad was er een expeditiemacht naar Italie gestuurd die het daar heel zwaar had omdat de Duitser daar heel sterk verdedigden. Er is een groot monument voor de gevallenen in Rio (op de aterra van Flamengo)
Overigens bleek dat ook een logistieke ramp, toen de troepen aankwamen waren hun uitrusting en wapens er niet....
Wie geinteresseerd is: het moet simpel in Wikipedia te vinden zijn.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Nieuw dieptepunt

Bericht door Felix » za jan 16, 2021 21:25

Martinho schreef:
za jan 16, 2021 20:54
Die Amerikaanse bases (er waren er dacht ik meer) waren volgens een van de verklaringen de wortels van Forro, de eenvoudige dansmuziek waar de soldaten met de lokale meisjes op konden dansen (de verbastering van For All). Of dat een grond van waarheid heeft weet ik niet, maar die bases waren er wel degelijk.

Hoewel Getulio Vargas in het begin een fan van Hitler was als ik het wel heb, zijn ze later bij de geallieerden gegaan, en inderdaad was er een expeditiemacht naar Italie gestuurd die het daar heel zwaar had omdat de Duitser daar heel sterk verdedigden. Er is een groot monument voor de gevallenen in Rio (op de aterra van Flamengo)
Overigens bleek dat ook een logistieke ramp, toen de troepen aankwamen waren hun uitrusting en wapens er niet....
Wie geinteresseerd is: het moet simpel in Wikipedia te vinden zijn.

Om nou even helemaal off topic te gaan:

Er was in ieder geval een Amerikaanse luchtmacht basis in Natal.
Er wordt vaak beweerd dat er Amerikaanse onderzeeërs voor de Braziliaanse kust actief waren die Braziliaanse vrachtschepen tot zinken brachten. De duitsers kregen dan de schuld en zo werd Brazilië overgehaald de Amerikanen te steunen.
In Brazilië was ook een hitlerjugend actief.
In die tijd werd ook verboden dat scholen in Rio Grande do Sul - een deelstaat met veel afstammingen van Duitsers - lessen in uitsluitend de Duitse taal gaven.
Over de herkomst van het woord Forró, bestaan twijfels. Een van de versies is dat het uit de tijd stamt van toen de Engelsen hier spoorwegen aanlegden en daar zou inderdaad het feestje For All gehouden worden. Maar het kan net zo goed uit de Amerikaanse basis komen.
De hier bekende achternaam Sarney zou ook uit de tijd van de Engelse spoorwegbouwers stammen. De man heette Ney en de Engelsen noemden hem Sir Ney, vandaar dus. Bijnamen officieel laten worden is hier trouwens vrij normaal. De naam Lula oorspronkelijk een bijnaam, is er een voorbeeld van.
Een grapje is dat de door toeval president geworden Sarney, (wiens familie voor generaties de scepter zwaaide in de deelstaat Maranhão), hij is inmiddels 90 jr., al op het strand stond toen Cabral Brazilië ontdekte en hem vertelde dat het land al een eigenaar had.

De Braziliaanse soldaten in Italië hadden het inderdaad heel erg te verduren. Hun uitrusting, eten enz. waren Amerikaans en dus helemaal niet aangepast aan de Brazilianen. Ze leden onderweg veel honger. Mijn schoonvader heeft meegevochten en beschouwde zijn dienst in Italië als zijn periode als huurmoordenaar in staatsdienst.

Het forró gedans komt op mij vaak over als een karikatuur, zo'n oude stomme film met te snelle beelden, iets voor een ouderwetse tekenfilm uit de jaren dertig.



Plaats reactie