klm staakt ook vrachtvluchten hierdoor levering vaccins in gevaar.

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie

Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: klm staakt ook vrachtvluchten hierdoor levering vaccins in gevaar.

Bericht door Progresso » do jan 21, 2021 01:00

Volgens mij gewoon het einde van KLM:

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... ntinentaal



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: klm staakt ook vrachtvluchten hierdoor levering vaccins in gevaar.

Bericht door quasimodo » do jan 21, 2021 01:38

Ze zullen het eerder net als met de banken doen en van de staat maken. En als ze slim zijn wachten ze even tot het dure personeel is ontslagen. Na al die staatsinvesteringen zullen ze het nooit failliet laten gaan.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: klm staakt ook vrachtvluchten hierdoor levering vaccins in gevaar.

Bericht door Progresso » do jan 21, 2021 03:01

Als 60% van je omzet wegvalt, waarschijnlijk wel meer omdat de businessclass is uitgestorven dan is het snel gedaan. Zeker bij een luchtvaartmaatschappij omdat de vaste kosten niet zo makkelijk omlaag te krijgen zijn.

Een complicerende factor is dat het kabinet demissionair is en dat men geen controversiële besluiten neemt. De redding van KLM lijkt mij nu net zo'n controversieel besluit.

Dan blijft er niets anders over voor de directie om zo spoedig mogelijk zelf het faillissement aan te vragen. Ik denk dat we dat deze week nog gaan meemaken.




borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: klm staakt ook vrachtvluchten hierdoor levering vaccins in gevaar.

Bericht door borsjea » zo jan 24, 2021 16:48

Ik vraag me zelf af of de vlucht beperkende maatregelingen zin heeft als men in Nederland volop de kont tegen de kribbe gooit, en elke poging om de boel in te perken probeert aan te vallen. De eerste avondklok liep in een aantal plaatsen uit op rellen, Het museum plein is weer een slachtveld waar de wappies samenkomen om herrie te schoppen. Fakenews verspreidende figuren kunnen ongehinderd hun gang gaan.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: klm staakt ook vrachtvluchten hierdoor levering vaccins in gevaar.

Bericht door quasimodo » zo jan 24, 2021 21:52

Gekken heb je overal. 80% van de bevolking volgt de corona maatregelen gewoon netjes op. En bij de avond klok is het percentage nog hoger. Je ziet metname nog steeds volle parkeerplaatsen op het werk. Ook de contracten bij mensen thuis worden steeds minder. Ik zie het hier wel de goede kant op gaan. De pest is dat als de besmettingen minder worden de maatregelen steeds te snel worden losgelaten en kun je na een tijdje weer van voor af aan beginnen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: klm staakt ook vrachtvluchten hierdoor levering vaccins in gevaar.

Bericht door borsjea » di jan 26, 2021 17:25

Ook Duitsland wil vluchten uit risico landen stil leggen en wil dat graag ook op Europees niveau

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1977468 ... stilleggen



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: klm staakt ook vrachtvluchten hierdoor levering vaccins in gevaar.

Bericht door borsjea » wo feb 03, 2021 21:10

Op dit moment vlieg vlucht JJ9555/TAM9555 met een lading genoeg voor 8,6 miljoen vaccins van Amsterdam naar Campinas.

https://pt.flightaware.com/live/flight/TAM9555



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: klm staakt ook vrachtvluchten hierdoor levering vaccins in gevaar.

Bericht door quasimodo » wo feb 03, 2021 21:42

Ze zeiden al dat Schiphol een belangrijke hub was voor verspreiding van vaccins. Volgens mij heeft KLM ook de vrachtvluchten over de hele wereld bijna allemaal gewoon uitgevoerd doordat de regels voor de bemanning zijn versoepeld. Alleen naar China zijn er problemen doordat de Chinese regering wel weer strenge regels heeft ingesteld voor bemanningen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: klm staakt ook vrachtvluchten hierdoor levering vaccins in gevaar.

Bericht door borsjea » wo feb 03, 2021 21:51

Wat ik begrepen heb is dat AMS vanwege de brandstof prijzen voor veel freightliners interesant is.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: klm staakt ook vrachtvluchten hierdoor levering vaccins in gevaar.

Bericht door quasimodo » wo feb 03, 2021 22:20

Volgens mij ging het omdat de vaccins gekoeld vervoerd en bewaard moeten worden en daar veel in geïnvesteerd is. De brandstof prijzen zullen in Europa niet zoveel schelen omdat hier geen belasting op zit. Misschien iets goedkoper omdat we veel raffinaderij capaciteit hebben in Nederland dat scheelt misschien wat transport kosten. Maar er zullen wel meer vliegvelden in Europa liggen nabij raffinaderijen en vaccin productie locaties.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: klm staakt ook vrachtvluchten hierdoor levering vaccins in gevaar.

Bericht door joaninha » za feb 06, 2021 01:36

Er loopt rechtstreeks een pijpleiding van de raffinaderijen en opslagtanks in Rotterdam naar Schiphol. Naar de meeste grote luchthavens in Europa overigens. Daarvoor is een uitstekende infrastructuur die we te danken hebben aan de koude oorlog. Het pijpleiding netwerk is van de Navo maar wordt ook voor civiele doeleinden verhuurd.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Central ... ine_System



Plaats reactie