Mijn Brazilië Olinda | Wat is er te doen in Olinda | Bezienswaardigheden en tips

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mijn Brazilië
Artikels: 114
Berichten: 196
Lid geworden op: zo okt 28, 2018 11:05
Locatie: Nederland
Contacteer:

Mijn Brazilië Olinda | Wat is er te doen in Olinda | Bezienswaardigheden en tips

Bericht door Mijn Brazilië » za jan 23, 2021 08:49

Mijn Brazilië Olinda | Wat is er te doen in Olinda | Bezienswaardigheden en tips
by Mijn Brazilië

Olinda Brazilië De stad Olinda is gesticht door de Portugezen in het jaar 1535 en was vroeger een rijke stad vanwege de suikerrietplantages. De Hollanders zijn in het jaar 1630 Olinda binnengevallen en hebben een jaar later de stad geplunderd en in brand gestoken. De Hollanders wilde van Recife een hoofdstad maken en noemde de …
Read More...

Read more



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Mijn Brazilië Olinda | Wat is er te doen in Olinda | Bezienswaardigheden en tips

Bericht door Martinho » za jan 23, 2021 23:10

Ik ben er geweest. Heel veel is er niet, buiten dat carnaval. De oude kern is aardig, en er waren mensen die rondleidingen deden. In het meegenomen reisboekje werd beweerd dat Maurits daar een huis had (dat je niet kon bezichtigen meen ik) dus met dat platbranden zal het wel meegevallen zijn, misschien als wraak toen ze weer weg moesten later.
Er was ook een piepklein museumpje met o.a. poppen, toegang R$10. Ze konden niet wisselen, en buiten ons tweeen waren er geen bezoekers die dag...



Plaats reactie