Brazilie Nieuws: Breedgeschouderd en grofgebekt

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Breedgeschouderd en grofgebekt

Bericht door Redactie » za feb 20, 2021 15:58

Brazilie Nieuws: Breedgeschouderd en grofgebekt
by Redactie


Afbeelding
Volksvertegenwoordiger Daniel Silveira (38 – foto), een bijzonder breedgeschouderde kleerkast van 1,9 m hoogte, voelt zich in zijn nopjes als hij met wapens kan zwaaien, luid roepen en bedreigingen kan uiten. Op het einde van 2019, net nadat hij een straatbord stuk sloeg waarop de naam stond van het vermoorde gemeenteraadslid Marielle Franco in Rio de Janeiro, gooide hij de smartphone van een...

Read more



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Breedgeschouderd en grofgebekt

Bericht door Baiano » za feb 20, 2021 17:50

De ganse affaire rond deze "vertegenwoordiger van het volk" bewijst twee dingen: 1) Hersencellen zitten niet in spierbundels, en 2) het feit dat zo een bruut erin slaagt om verkozen te worden zegt evenveel over de kiezers als over de kandidaat.

Rechts Brazilië kreeg een flinke opdoffer, dat werd meteen duidelijk in de sociale media waar veel gegromd wordt door bolsonaristen.

Wat de pandemie betreft: ik ben bang dat het ergste nog op komst is. Hopelijk heb ik ongelijk.

Over Lula wil ik het niet eens hebben. Zijn verhaal begint op een vervelende soap opera te lijken.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Breedgeschouderd en grofgebekt

Bericht door Progresso » ma feb 22, 2021 15:17

De ingreep van Bolsonaro bij Petrobras wordt wel een heel duur grapje voor Brazilië.

US$ 1 = RS 5.53
€ 1 = RS 6.70

Ondertussen stijgen de prijzen van bijna alle Braziliaansse exportproducten op de wereldmarkt extreem hard.

Dat is in eerste instantie heel gunstig voor Brazilië. Handelsoverschot neemt fors toe.

Echter, de vraag is hoe lang dit feestje gaat duren. De binnenlandse prijzen voor de Brazilianen stijgen natuurlijk net zo hard mee.

De kosten voor de eerste levensbehoeften schieten omhoog. Een ieder die de laatste week zijn auto heeft bijgetankt zal zich een hoedje zijn geschrokken.

Stijgende voedselprijzen, benzine naar recordhoogte, een zeer groot gedeelte van de bevolking die van een bijstand moet leven, een redelijk uitzichtsloze pandemie en een president die zeer domme acties uithaalt.

Het lijken mij ingrediënten voor een uiterst explosief mengsel.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Breedgeschouderd en grofgebekt

Bericht door borsjea » ma feb 22, 2021 16:05

Het verbaasd mij dat de Braziliaanse kamer functioneert als een gerechtshof en de macht heeft een unanieme uitspraak van het hoogste gerechtshof te overrulen.
Treurig te zien dat iets meer dan 130 personen pleitte voor vrijlating en dus feitelijk ondemocratische acties ondersteunen. Voor mij was het helemaal treurig dat tussen die mensen Marcel van Hattem zat het Braziliaans/Nederlands kamerlid.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Breedgeschouderd en grofgebekt

Bericht door borsjea » ma feb 22, 2021 16:22

Progresso schreef:
ma feb 22, 2021 15:17
De ingreep van Bolsonaro bij Petrobras wordt wel een heel duur grapje voor Brazilië.

US$ 1 = RS 5.53
€ 1 = RS 6.70
De mogelijke aanstelling van een militair bij Petrobrás met de succesvolle ervaringen vd kwaliteiten van eerder aangestelde militairen zal de redenen wel zijn. Krijgen we strak na het tekort aan vaccinaties ook te maken krijgen met een tekort aan brandstof!!!!



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Breedgeschouderd en grofgebekt

Bericht door Progresso » ma feb 22, 2021 17:10

@borsjea Over een tekort maak ik mijn geen zorgen. Wel over de stijgende kosten voor benzine en met name diesel.

Ik vermoed dat ik deze week ons autootje vol moet gooien met benzine en dat ik dan voor het eerst meer dan RS300 ga betalen.

Ik denk dat alleen met een prijsmaatregel het Bolsonaro gaat lukken om de dieselprijs in toom te houden. De vrachtwagenchauffeurs worden al behoorlijk nerveus.

Als dan ook nog eens de voedselprijzen flink gaan stijgen dan zou de vlam wel eens in de pan kunnen slaan.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Breedgeschouderd en grofgebekt

Bericht door borsjea » vr feb 26, 2021 15:39

Hoewel het kamerlid geen meerderheids steun kreeg van de rechter spelende Kamerleden lijkt het er op dat men door de aanhouding toch geschroken te zijn. Een PEC is er al gemaakt en inmiddels zelfs al een eerste stemming gehad om meer immuniteit te creëren, meer dan 300 leden ondersteunen dezee PEC, dit maakt duidelijk dat er heel wat kamerleden wat op hun kerfstok hebben, wat wie kan er nu bezwaar hebben als je niets te verbergen hebt.
Hopelijk vindt het STF middelen om deze PEC tegen te houden, een veto vd president zal er gezien de situatie binnen zijn familie op dit punt niet in zitten.



Plaats reactie