Brazilie Nieuws: Brazilië, de risicogroep van de planeet

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Brazilië, de risicogroep van de planeet

Bericht door Redactie » za mar 27, 2021 15:52

Brazilie Nieuws: Brazilië, de risicogroep van de planeet
door Redactie


Afbeelding
Brazilië overschreed deze week de grens van 300.000 doden door covid-19. De families van (vandaag) 307.326 overledenen, mannen en vrouwen uit alle Braziliaanse regio’s, sociale klasses, etnische groepen, gelovigen, politieke en ideologische overtuigingen, zijn in rouw. Het land rouwt.

Een jaar na de uitbraak van de pandemie werd Brazilië het epicentrum. Dagelijks verliezen nu meer dan...

Lees meer



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Brazilie Nieuws: Brazilië, de risicogroep van de planeet

Bericht door quasimodo » za mar 27, 2021 18:57




Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Brazilië, de risicogroep van de planeet

Bericht door Baiano » za mar 27, 2021 21:09

Corona-ontkenners, complottheorie- en samenzweringaanhangers: het klopt allemaal. Het is menens. Ondanks de poging om de mensen uit elkaar te houden door een aantal vakantiedagen te anticiperen waardoor er 10 dagen niet moet gewerkt worden, rijden de Brazilianen massaal naar de kuststreek om ergens aan het strand te gaan liggen.

Mocht er eerder en strenger ingegrepen zijn, dan hadden vele doden kunnen vermeden worden. De stad Araraquara (waarvan sprake in het stukje) bewijst dat. Daar zal men nu snel terug aan de slag kunnen, wat inderdaad broodnodig (mag men letterlijk nemen) is.

Nu vrees ik dat Brazilië afstevent op meer dan 4.000 doden per dag. Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar als ik om me heen kijk...



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Brazilië, de risicogroep van de planeet

Bericht door Felix » za mar 27, 2021 23:16

Nu vrees ik dat Brazilië afstevent op meer dan 4.000 doden per dag. Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar als ik om me heen kijk...

Tot nu toe zijn de maatregelen halfslachtig, men durft/wil het niet aan om strenge maatregelen in te voeren en daar streng de hand aan te houden.

De nieuwe minister van gezondheid is een zwakkeling. Nog steeds vrijwel geen enkele concrete maatregel. Hij denkt het een beetje te kunnen doen met wat lief gezeur op TV en politiek en onnodig rondreizen.

Waarom is de regering nog steeds geen grote TV campagne begonnen om mondkapjes en het op een goede manier gebruiken daarvan uit te dragen? Waarom geen campagne om beter uit te leggen wat het virus is, hoe het werkt, enz.?

Een eerste maatregel was het bemoeilijken (meer bureaucratie!) van het melden van het aantal doden door covid19, dit werd onder sterke druk weer teruggedraaid.

Inmiddels bleek ook al dat het Braz. ministerie van BZ om veel minder vaccins aan de OMS (Wereldgezondheidsorganisatie) heeft gevraagd dan waar het om mócht vragen. De Senaat probeert dat nu ongedaan te maken, waarschijnlijk te laat.

Er is gebrek aan allerlei medicamenten, bv. ook om mensen te verdoven die een zuurstofbuis door de keel geschoven krijgen en dat terwijl deze medicamenten al maanden terug bij het bouwen van de eerste noodziekenhuizen begonnen te ontbreken! Daar werd geen enkele lering uit getrokken. Minister van Gezondheid generaal pazuello is een regelrechte ramp geweest met misdadige nalatigheid. Vooralsnog ziet het er niet naar uit dat de nieuwe minister echt zoden aan de dijk zal zetten. Hij heeft nog niets gedaan terwijl hij er toch al dagen rondloopt.

De kandidaatminister die door het parlement werd voorgesteld - Ludhmila Hajjar - had al een compleet plan in haar hoofd toen ze met jair bolsonaro ging spreken. Die was het echter niet met haar plannen eens, ook al omdat ze over lock down sprak en natuurlijk ook omdat hij geen competentie naast zich duldt die hem in de schaduw kan zetten. Dat laatste is al vele malen gebleken. Ludhmila werd naar haar gesprek met bolsonaro zwaar bedreigd door aanhangers van de president.

Bij een bezoek gisteren van jair bolsonaro aan de woning van de voorzitter van de senaat, droeg een aantal van de bozo medewerkers nog steeds geen mondmasker,s maar ook de senaatsvoorzitter zette het te veel af. Trouwens, op de eerste foto van de nieuwe gezondheidsminister in functie zie je dat hij het masker verkeerd gebruikt en zijn varkensneus tentoon stelt.

minister queiroga.jpg
minister queiroga.jpg (26.44 KiB) 1777 keer bekeken



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Brazilië, de risicogroep van de planeet

Bericht door Baiano » zo mar 28, 2021 14:52

Het klopt allemaal wat Felix hierboven schrijft. De kranten maken vandaag melding van een reeks ontmoetingen tussen de koepel van het parlement en belangrijke zakenlui. Het grote aantal doden en de barslechte economie leidde ertoe dat impeachment plots geen taboe meer is. De voorzitter van de Senaat (Rodrigo Pacheco) had het eerder al over een flikkerende gele lamp. Politici van de centrumpartijen dreigen ermee om Bolsonaro te laten vallen als een baksteen. Het is nu al zo goed als zeker dat de minister van BZ (Ernesto Araújo) en die van Milieu (Ricardo Salles) eruit moeten: beiden staan in de weg van een goede relatie met het buitenland, niet in het minst die landen waar Brazilië steun van nodig heeft zoals China, Indië en de Verenigde Staten. Dat zal op zijn beurt moeilijkheden veroorzaken met de landbouw- en veeteelt sectoren omdat het (wan)beleid van Salles hen bevoordeelt.

Tenslotte zijn er nog de Brazilianen zelf. Ondanks de sanitaire barrières ontstonden er kilometerslange files van toeristen, op weg naar de kust in de staten Rio de Janeiro en São Paulo. In de meeste van die kuststeden gelden strenge beperkingen en ziet de plaatselijke bevolking al die bezoekers momenteel liever niet komen, ook al zijn ze er in andere omstandigheden welkom. In Bertioga, aan de kust van São Paulo, stond een man hen op te wachten, verkleed als Pietje de Dood, met een kruis in zijn handen...

https://g1.globo.com/sp/santos-regiao/n ... adao.ghtml

In São Sebastião, eveneens aan de kust van SP, werden 28 toeristen terug naar huis gestuurd bij een sanitaire controle. Een sneltest wees uit dat ze besmet waren met covid-19...

https://istoe.com.br/sao-sebastiao-barr ... barricada/



Plaats reactie