Brazilie Nieuws: Wat ze allemaal zeggen

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Brazilie Nieuws: Wat ze allemaal zeggen

Bericht door Redactie » za mei 01, 2021 15:48

Brazilie Nieuws: Wat ze allemaal zeggen
by Redactie


Afbeelding
Wie echt op de hoogte wil blijven van de ontwikkelingen in Brazilië, hoeft enkel maar te luisteren naar de uitspraken van hen die het land leiden (of laten lijden): de respectievelijke leden van de uitvoerende-, wetgevende- en gerechtelijke macht. Aan uitspraken ontbrak het ook deze week niet.

De Braziliaanse president trok maandag naar de staat Bahia om er een nieuwe weg in te huldigen (foto...

Read more



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Brazilie Nieuws: Wat ze allemaal zeggen

Bericht door Baiano » zo mei 02, 2021 17:00

Economiewonder Paulo Guedes deed ook zijn duit in het zakje met betrekking tot de parlementaire onderzoekscommissie (CPI) die het doen en laten van de beleidsvoerders in de strijd tegen de economie op de korrel legt:

"De CPIPandemia is een oorlogstribunaal tijdens de oorlog"

Wat bedoelt hij daar precies mee?

Oorlogstribunaal: "Bijzondere rechtbank om te oordelen over in oorlogstijd begane misdaden van de oorlogvoerende partijen (tegen het oorlogs- of mensenrecht)"

Moet er dan gewacht worden op het einde van deze "oorlog tegen covid-19", 500.000 slachtoffers of zelfs nog meer?

Als je alles op een rijtje zet wat in deze long-read staat, erbij denkend dat dit het resultaat is van 1 week, dan kan je niet anders dan besluiten dat een maand een klein boek zal opleveren. Bolsonaro zorgde in zijn eentje al voor een foliant sinds januari 2019.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Brazilie Nieuws: Wat ze allemaal zeggen

Bericht door Progresso » zo mei 02, 2021 20:30

Het doet mij niets meer al dat nieuws. Alleen de hoeveelheid al die ik zou moeten absorberen. En er dan nog een gefundeerde mening over moeten hebben.

Ik had het deze week erg druk met andere leuke dingen. Voor het eerst heeft de caja-boom vruchten gegeven, de passievruchtstruik stond in bloei, de watermeloenen kunnen bijna geoogst worden en ook de acerola struik staat weer in volle bloei.

Na 4 weken langen bijna iedere dag één of meer bekende te hebben zien ontvallen als gevolg van Covid-19 had ik even geen behoefte aan Braziliaans Nieuws.

Ik had het de afgelopen week even ingeruild voor wat Nederlands Nieuws.

Het schouwspel rond de toeslagaffairre, het gepruts rondom het Covid-19 beleid En de potsierlijke vertoning rondom het Koningshuis.

Ik kon mij er vroeger allemaal kwaad om maken. Nu denk ik steeds vaker dat iedereen het maar lekker zelf uit moet zoeken.

Als 80% van de bevolking een Lula of een Bolsonaro aan de macht wil hebben. Prima, maar val mij er niet mee lastig.

Als politieke partijen een motie van wantrouwen in het parlement uitspreken, maar 2 weken later het allemaal geen probleem vinden om met Rutte in een volgend kabinet te gaan zitten. Prima, maar val mij er niet meer mee lastig.

Als overheidsorganisaties het vertikken om vaccins goed te keuren die wereldwijd gewoon op grote schaal gebruikt worden en blijkbaar effectief zijn, waardoor duizenden mensen onnodig sterven. Prima, maar val mij er niet mee lastig.

Als een minister vaccinaties stopzet omdat er bij 1 op de miljoen tromboseproblemen ontstaan. Prima, maar val mij er niet mee lastig.

En dan hebben we nog een hoop hypocriet Woke-geneuzel en niet te vergeten volstrekte wappies die beide enorm veel energie uit de maatschappij trekken.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Brazilie Nieuws: Wat ze allemaal zeggen

Bericht door Felix » ma mei 03, 2021 02:42

Stuk voor stuk, goede opmerkingen!

Ik kon mij er vroeger allemaal kwaad om maken. Nu denk ik steeds vaker dat iedereen het maar lekker zelf uit moet zoeken.

Ik wou dat ik dat kon, ik irriteer me nog steeds kapot!



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Brazilie Nieuws: Wat ze allemaal zeggen

Bericht door borsjea » ma mei 03, 2021 16:04

Felix schreef:
ma mei 03, 2021 02:42
Stuk voor stuk, goede opmerkingen!

Ik kon mij er vroeger allemaal kwaad om maken. Nu denk ik steeds vaker dat iedereen het maar lekker zelf uit moet zoeken.

Ik wou dat ik dat kon, ik irriteer me nog steeds kapot!
Keer op keer heb ik het voornemen om mijn eigen weg te gaan onder het motto ieder voor zich. Helaas lukt mij dat ook niet en reageer ik vaak op punten die me irriteren.



Plaats reactie