Open voor tourisme van buiten de EU en alles dicht door corona app.

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Open voor tourisme van buiten de EU en alles dicht door corona app.

Bericht door comulder » za sep 25, 2021 17:31

Snap het probleem niet. Gewoon laten vaccineren. Er is nog steeds de vrijheid daar niet voor te kiezen. Daar zijn echter wel gevolgen aan verbonden. Mensen zitten er niet op te wachten covid19 te krijgen van antivaccers. Zouden de antivaccers trouwens ook hun kinderen niet laten inenten en ook geen vaccinatie nemen als ze naar een tropisch land gaan en dat verplicht is?



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Open voor tourisme van buiten de EU en alles dicht door corona app.

Bericht door comulder » za sep 25, 2021 17:35

Prima doortastend besluit. Een kabinet hoort eenheid uit te stralen, ook als je als lid daarvan het niet bent eens met kabinetsbesluit.
Om het nog duidelijker te maken, voor bewindslieden die zich bezighouden met ondermijnende activiteiten is geen plaats in het kabinet.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7411
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Open voor tourisme van buiten de EU en alles dicht door corona app.

Bericht door Progresso » za sep 25, 2021 18:17

comulder schreef:
za sep 25, 2021 17:35
Een kabinet hoort eenheid uit te stralen, ook als je als lid daarvan het niet bent eens met kabinetsbesluit.
Eens. Maar dan moet je consequent zijn. Er zijn ministers in het kabinet geweest die volledig maling hadden aan de regels, en dat op het hoogtepunt van de pandemie.
comulder schreef:
za sep 25, 2021 17:31
Mensen zitten er niet op te wachten covid19 te krijgen van antivaccers.
Helaas laten landen als Israël zien dat ook gevaccineerden andere gevaccineerden en ongevaccineerden kunnen besmetten.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Open voor tourisme van buiten de EU en alles dicht door corona app.

Bericht door comulder » za sep 25, 2021 18:38

Progresso schreef:
za sep 25, 2021 18:17
comulder schreef:
za sep 25, 2021 17:35
Een kabinet hoort eenheid uit te stralen, ook als je als lid daarvan het niet bent eens met kabinetsbesluit.
Eens. Maar dan moet je consequent zijn. Er zijn ministers in het kabinet geweest die volledig maling hadden aan de regels, en dat op het hoogtepunt van de pandemie.

Zou kunnen dat van het huidige demissionaire kabinet onderdeel uitmakende bewindslieden zich niet altijd achter kabinetsstandpunten schaarden maar die zochten volgens mij niet landelijke media als de telefaag. Dat laatste is simpelweg not done.
comulder schreef:
za sep 25, 2021 17:31
Mensen zitten er niet op te wachten covid19 te krijgen van antivaccers.
Helaas laten landen als Israël zien dat ook gevaccineerden andere gevaccineerden en ongevaccineerden kunnen besmetten.
Het is volgens mij juist dat ook gevaccineerden anderen kunnen besmetten. De kans daarop lijkt me echter kleiner dan bij niet gevaccineerden. Ik merk daarbij wel op geen medicus of epidemioloog te zijn.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7411
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Open voor tourisme van buiten de EU en alles dicht door corona app.

Bericht door Progresso » za sep 25, 2021 19:49

Gewoon je gezonde verstand gebruiken.

Zo'n pas voegt helemaal niets toe aan het indammen van deze pandemie die momenteel de status heeft van een zware griep.

De pas heeft echter uiterst negatieve gevolgen voor fundamentele vrijheden en rechten van de mens.

Gelukkig zijn er nog politici die dat, helaas wel erg laat, die dat begrijpen.

Nu is het gewoon afwachten tot die hele dievenbende van Rutte daadwerkelijk aftreedt en rechterlijk vervolgt worden voor hun misdaden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7411
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Open voor tourisme van buiten de EU en alles dicht door corona app.

Bericht door Progresso » za sep 25, 2021 21:12

Even afgezien van het feit dat er werkelijk mensen rondlopen die hun gedrag laten afhangen wat een of ander appje wel of niet zegt,

Het app-je werkt dus simpelweg niet.
https://www.nhnieuws.nl/nieuws/292266/s ... al-niet-in



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7411
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Open voor tourisme van buiten de EU en alles dicht door corona app.

Bericht door Progresso » za sep 25, 2021 22:39

comulder schreef:
za sep 25, 2021 17:31
Snap het probleem niet. Gewoon laten vaccineren. Er is nog steeds de vrijheid daar niet voor te kiezen.
@comulder wellicht snap je na het lezen van onderstaand verhaal wel het probleem. Behalve voor mij als reiziger uit Brazilië is het onmogelijk om die app te gebruiken, duizenden mensen kunnen vandaag de horeca niet in omdat de overheid zoals gebruikelijk geen functionerende ICT systemen heeft of je zal maar zoiets vervelends als kanker hebben.

https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... -telegraaf

Hoop dat je het nu wel snapt.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7411
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Open voor tourisme van buiten de EU en alles dicht door corona app.

Bericht door Progresso » zo sep 26, 2021 02:42

Klein Orkest uit 1983

Maar wat is nou die vrijheid als er muren omheen staan
Als je bang en voorzichtig met je mening moet omgaan
Ach wat is nou die heilstaat, zeg mij wat is die waard
Wanneer iemand die afwijkt voor gek wordt verklaard




comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Open voor tourisme van buiten de EU en alles dicht door corona app.

Bericht door comulder » zo sep 26, 2021 13:06

Progresso schreef:
za sep 25, 2021 22:39
comulder schreef:
za sep 25, 2021 17:31
Snap het probleem niet. Gewoon laten vaccineren. Er is nog steeds de vrijheid daar niet voor te kiezen.
@comulder wellicht snap je na het lezen van onderstaand verhaal wel het probleem. Behalve voor mij als reiziger uit Brazilië is het onmogelijk om die app te gebruiken, duizenden mensen kunnen vandaag de horeca niet in omdat de overheid zoals gebruikelijk geen functionerende ICT systemen heeft of je zal maar zoiets vervelends als kanker hebben.

https://www.telegraaf.nl/entertainment/ ... -telegraaf

Hoop dat je het nu wel snapt.
Ik vermoed dat we er niet met elkaar uit gaan komen. U graaft zich in en dat doe ik eerlijk gezegd ook. Ik ben in ieder geval niet van plan mijn leven te laten vergallen door me niet te laten vaccineren. Oh ja, ook ik ben het lang niet altijd eens met besluiten van het kabinet maar wat bereik je er mee door je daartegen te blijven afzetten. Een brok chagrijn en daar pas ik dus voor. Afgeleid van het voorgaande. Onbegrijpelijk dat de VVD bij de gemeenteraadsverkiezingen in 2022 weer verre weg de grootste partij gaat worden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7411
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Open voor tourisme van buiten de EU en alles dicht door corona app.

Bericht door Progresso » zo sep 26, 2021 15:52

Ik heb mij ook gewoon laten vaccineren. Maar als mensen zich niet laten vaccineren heb ik daar geen probleem mee.

Maar zo'n Coronapas zorgt gewoon voor een medische tweedeling. Dat wil je niet in een normale samenleving.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 495
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Open voor tourisme van buiten de EU en alles dicht door corona app.

Bericht door joaninha » zo sep 26, 2021 16:14

Dat die app gaat beschermen tegen grote besmettingshaarden betwijfel ik. 3 maanden geleden is het geprobeerd met de app bij nachtclubs en disco's, maar dat bleek een grote mislukking. Waarschijnlijk gaat het nu beter, puur omdat we 3 maanden verder zijn met de immunisatie. Dus zullen de voorstanders dan zeggen dat de app werkt. Op zich heb ik niet zoveel tegen die app maar de uitvoering is weer knullig zoals gebruikelijk.
Vrijheidbeperking vindt ik een groot woord want je kunt je laten vaccineren of als je dat niet wilt, laten testen.
Wel weer idioot dat er blijkbaar op geen enkele manier gedacht is om mensen van buiten de EU die volledig zijn gevaccineerd ook een soort bewijs of app te geven die een aantal weken geldig is. Dat is technisch allemaal mogelijk en mensen zouden bijvoorbeeld op Schiphol bij aankomst een QR code kunnen krijgen na overleggen van hun vaccinatie bewijjs.
Verder maar even afwachten hoe het zich gaat ontwikkelen. Tot 24:00 hokken nu ook veel mensen samen in horecazaken die niet veel onderdoen van clubs en discotheken.
Aan de hoofdoorzaak van de superspread events wordt echter weinig gedaan. En dat is ventilatie. Die volgens de stijfkoppige van Dissel echter een weinig grote rol speelt.
Laatst gewijzigd door joaninha op zo sep 26, 2021 16:36, 2 keer totaal gewijzigd.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 495
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Open voor tourisme van buiten de EU en alles dicht door corona app.

Bericht door joaninha » zo sep 26, 2021 16:19

Overigens vindt ik dat mensen die bewust ongevaccineerd gaan reizen terwijl ze zich wel konden laten vaccineren best in hun vrijheid nog even ingeperkt mogen worden en als ze toch getest komen, moeten ze zich maar dagelijks testen wanneer ze naar een restaurant willen. Ook zij moeten een app kunnen installeren waarmee ze zich kunnen laten testen of gewoon een papieren testbewijs moeten krijgen voor toegang. Of gewoon nog even wachten met hun vakantie tot het echt weer kan.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Open voor tourisme van buiten de EU en alles dicht door corona app.

Bericht door comulder » zo sep 26, 2021 17:13

joaninha schreef:
zo sep 26, 2021 16:19
Overigens vindt ik dat mensen die bewust ongevaccineerd gaan reizen terwijl ze zich wel konden laten vaccineren best in hun vrijheid nog even ingeperkt mogen worden en als ze toch getest komen, moeten ze zich maar dagelijks testen wanneer ze naar een restaurant willen. Ook zij moeten een app kunnen installeren waarmee ze zich kunnen laten testen of gewoon een papieren testbewijs moeten krijgen voor toegang. Of gewoon nog even wachten met hun vakantie tot het echt weer kan.
Joaninha, dit is precies zoals ik het zie. Wij zijn met z’n vieren waarbij mijn dochter van 14 zich als enige niet heeft laten vaccineren. Niet om principiële reden maar omdat ze heel slecht tegen vaccinaties kan. Mijn zoon vertelde eerder vanmiddag dat het weer eens tijd werd naar een restaurant te gaan. Met o.a. een dochter, die niet gevaccineerd is zie ik dat niet gebeuren. Teveel gedoe met Digid voor alle gezinsleden, ergo een qr-code, en één te ondergane test. Laat dus maar😩



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Open voor tourisme van buiten de EU en alles dicht door corona app.

Bericht door borsjea » ma sep 27, 2021 13:19

Als ik de vaccinatie cijfers in Nederland zie rond de 80 % dan vraag ik me af of een paspoort voor een aantal zaken nog nodig is en dit niet beter alleen verplicht zou kunnen gesteld bij bv meer dan 200 bezoekers kleine horeca belemmer je dan niet. Verder zou de IATA het vliegen moeten beperken tot uitsluitend gevacineerden



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4123
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Open voor tourisme van buiten de EU en alles dicht door corona app.

Bericht door borsjea » ma sep 27, 2021 13:52

Vteemd genoeg vallen kerken weer buiten de verplichtingvan controle schouder aan schouder al zingend aerosol verspreiden mag gewoon zonder enige beperking terwijl we juist bij kerken in het verleden uitbraken zagen.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 5057
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Open voor tourisme van buiten de EU en alles dicht door corona app.

Bericht door quasimodo » wo sep 29, 2021 15:53

Nog afgezien ervan of je wel of niet geregistreerd wil worden i.v.m. privacy en der gelijke. Het zou toch gewoon mogelijk moeten zijn om een document te maken voor je vaccinaties zodat je dit overal kunt laten zien. Mijn vriendin is in Nederland gevaccineerd maar kan geen corona app gebruiken want geen bsn nummer. Staan we in Rio voor de toegang naar de trein naar het Christus beeld vaccinatie bewijs nodig. Toevallig niet aan gedacht. Ik laat mijn corona check app zien wordt een beetje glazig naar gekeken want konden alleen corona vaccinatie en Pfizer begrijpen maar wordt toch goedgekeurd. Zoon mocht ook binnen want onder de 18 en die kunnen nog niet allemaal gevaccineerd zijn. Voor mijn vriendin weer even terug naar het hotel en het gele boekje opgehaald en ook dit was goed. Dus als je even een paar gele boekjes koopt en een stempel apparaat kun je in het buitenland overal binnen. En ik denk dat dit straks ook geld voor buitenlandse toeristen in Europa. Een paar indrukwekkende buitenlandse papieren maken en klaar. Zie hier nog wel een internet handeltje in ontstaan. Veel beter de mogelijkheid gegeven de vaccinatie aan het paspoort digitaal te koppelen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7411
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Open voor tourisme van buiten de EU en alles dicht door corona app.

Bericht door Progresso » wo sep 29, 2021 20:12

quasimodo schreef:
wo sep 29, 2021 15:53
Veel beter de mogelijkheid gegeven de vaccinatie aan het paspoort digitaal te koppelen.

Tja, eigenlijk geen woorden meer voor. Wat zou er eigenlijk mis kunnen gaan als men de meest intieme gegevens, namelijk een deel van je eigen medische geschiedenis gaat koppelen aan een document waarmee je je identiteit mee vaststelt.

Nog even afgezien dat overheid en ICT nooit een gelukkige combinatie zijn. Hoeveel stapjes is het dan nog naar een sociaal controle systeem zoals we dat vandaag de dag al in China kennen. Een systeem waar de overheid bepaalt of je wel of niet op reis mag naar je familie aan de hand van het aantal keer dat je door het rode voetgangerslicht bent gelopen.



Plaats reactie