Kopen via Ebay levering in Ceara

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Plaats reactie
janusedina
Artikels: 0
Berichten: 34
Lid geworden op: ma jan 06, 2020 13:18

Kopen via Ebay levering in Ceara

Bericht door janusedina » do jan 16, 2020 12:18

Een vraagje. Heeft iemand die woonachtig is in Ceara positieve ervaringen met bestellen via Ebay en met name de aflevering op een aangeven adres in ceara? Ik weet dat alles waar "Correios" (v/d Staat) in en bij betrokken is zeer moeizaam verloopt, zelfs ook regelmatig onmogelijk is, daar deze geen enkele samenwerking wil of heeft met de verschillende landelijke transportondernemingen in Brazil.. Groet, Janus.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Kopen via Ebay levering in Ceara

Bericht door comulder » vr jan 17, 2020 10:05

Als het een aankoop van buiten Brazilië betreft adviseer ik je daar niet toe over te gaan.
Verzending naar Brazilië via de post is 'de hel op aarde'.
Vorig jaar orthopedische sandalen naar mijn schoonmoeder in Fortaleza gestuurd vanuit NL.
Pakket kwam aan in Rio (!). Na betaling van absurd veel invoerrechten (± zelfde bedrag als de sandalen kostten) en extra verzendkosten (Rio-Fortaleza!) zijn de sandalen na aantal maanden toch nog aangekomen, dat dan wel!



janusedina
Artikels: 0
Berichten: 34
Lid geworden op: ma jan 06, 2020 13:18

Re: Kopen via Ebay levering in Ceara

Bericht door janusedina » vr jan 17, 2020 18:00

De extreem hoge invoerrechten is mij bekend. Maar het gaat mij dus met name om deze EBAY verzending.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Kopen via Ebay levering in Ceara

Bericht door Bert » za jan 18, 2020 01:05

eBay heb ik nog nooit wat besteld. Krijg wel bijna wekelijks spullen van AliExpress binnen. Duurt ongeveer 4-6 weken maar komt tot nu toe altijd aan ( Fortaleza )
Wacht alleen nog al 7 maanden op een pakje uit Nederland waarvan ik de importtax al betaald heb maar wat nog steeds in Rio ligt.



janusedina
Artikels: 0
Berichten: 34
Lid geworden op: ma jan 06, 2020 13:18

Re: Kopen via Ebay levering in Ceara

Bericht door janusedina » zo jan 19, 2020 12:42

Bert, Krijg je automatisch bericht van deze invoertax via Alliexpress? En kun je daar ook met een br bank betalen in real? Dank voor je reactie Bert.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Kopen via Ebay levering in Ceara

Bericht door Bert » di jan 21, 2020 23:31

Je kan de track en tracé code gebruiken op de site www.correios.com.br
Daar kun je dan ook zien op je taxes wel of niet moet betalen. Betalen kan via boleto of Braziliaanse creditcard



janusedina
Artikels: 0
Berichten: 34
Lid geworden op: ma jan 06, 2020 13:18

Re: Kopen via Ebay levering in Ceara

Bericht door janusedina » do jan 30, 2020 13:47

Als ik dit probeer te begrijpen, verzenden deze bedrijven in europa een pakket dus met een tracé code voor Correios in brasil.
Ik moet eerlijk zeggen dat Correios de laatste maanden redelijk op tijd (bestellingen nationaal) de spullen aflevert. Veel correcter dan een jaar geleden.
En er is redelijk goed te kopen in brazil, zeker met sites zoals ML. Maar je wilt wel eens wat specifiek bv uit Nederland zoals een Senseo apparaat van Philips en dan de nieuwere uitvoering. Is hier nog steeds niet te verkrijgen.
Groet.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Kopen via Ebay levering in Ceara

Bericht door borsjea » za feb 01, 2020 14:42

Ik heb op mijn smartphone de app Rastreio Correios staan, zodra ik van een internationale bestelling een track & Trace ontvang save ik deze in de app.
Ontvang dan automatisch via een popup als er een betaling moet plaats vinden. Vreemd genoeg begint het track and trace vaak pas als het pakket in Brazilie is aangekomen, staat dan weken of maanden op "Não Encontrado" Helaas raken er nog steeds veel zendingen die via Curitiba binnen komen zoek maar gelukkig bieden de meeste site kopers garantie. Het is me echter al een aantal keren gebeurd dat ik na een claim op de allerlaatste dag de zending weken er na alsnog ontvang.
Voor nationale zending probeer ik zo veel mogelijk correios te vermijden, Bij ML kies ik bij voorkeur voor verkopers die de verzendwijze FULL aanbieden. Hopelijk brengt de toekomstige privatisering een verbetering bij de correios.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Kopen via Ebay levering in Ceara

Bericht door Martinho » zo feb 02, 2020 20:01

Hopen op verbetering via privatisering is valse hoop. Ik heb het vaker beweerd, gebaseerd op eigen ervaring. Overheidsbedrijven mogen dan niet al te efficient zijn, of slecht geleid, maar dat los je niet altijd op door geldgewin te introduceren. Ik heb het meegemaakt (GVB Amsterdam) dat een directeur die echt durfde op te treden (de jonkheer) heel wat meer positieve invloed had dan gezeur over reorganisaties etc. (Ik begreep dat de nieuwe staatssecretaris ook alweer zo´n probleemoplosser was, die bij het GVB heeft huisgehouden tot ongenoegen van het personeel. Dat terwijl ze al 13 jaar geprivatiseerd zijn).

Ik gebruik die app ook, het heet bij mij SRO Mobile, en het verbaast me niet dat het tracknummer pas daar bekend is als de zending in Brazilie aankomt. Dat is nooit anders geweest ook.
Bij ML vermijd ik internationale zendingen. Ik heb het een of twee keer gedaan, het kwam pas vele maanden later aan... en dat was vast niet echt de schuld van de correios volgens mij.



janusedina
Artikels: 0
Berichten: 34
Lid geworden op: ma jan 06, 2020 13:18

Re: Kopen via Ebay levering in Ceara

Bericht door janusedina » di feb 04, 2020 14:44

Borges.. . Helemaal mee eens. Je schrijft: . Het is me echter al een aantal keren gebeurd dat ik na een claim op de allerlaatste dag de zending weken er na alsnog ontvang.. dat is dus niet alleen bij jou daar. Hier exact het zelfde. Kopen Via ML, dan ben je afhankelijk van ML Met wie ze versturen. Het is meestal hun "eigen" transportondernemingen En dan zul je soms 1 maand thuis moeten blijven, omdat ze het verrekken om je een berichtje te doen voor aflevering via zapp / app of telefoon. Daarom mijn voorkeur via Correios, dan heb je 10 dagen om het af te halen. Deze Correios doet het hier het laatste jaar beter, doordat ze heel veel post verliezen aan ML met hun eigen transport. Tot aan de deur, waar dan ook. Alleen hier verwijnen daarmee ook poststukken, omdat de "tussenstations" gewoon particulieren zijn die de post ergens in hun huis op de grond bewaren, en jou dan bellen om te zeggen ze zijn langs geweest en dat je niet thuis was.... pffff...we hebben hier een camera systeem ... ze zijn nooit geweest... met een beetje geluk kun je het daar dan nog afhalen... 20km heen .. 20km terug. Jammer maar dat is brasil. De meeste Braziliaanse ondernemers zitten inderdaad te wachten op privatisering van dit bedrijf. Net als het vliegveld hier.... Groet..



Plaats reactie