Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Progresso » zo okt 25, 2020 14:20

Bert schreef:
za okt 24, 2020 04:45
Zijn die minder belangrijk ?
Het blijft moeilijk dat begrip exponentiële groei.

Vandaag heb je 10 mensen op de IC. Morgen 20, overmorgen 40 en aan het eind van de week puilen de ziekenhuizen uit.

Unimed heeft enkele dagen geleden al aangegeven dat ze het moeilijk gaan krijgen.

Gelukkig ageert de regering hier wel. Maatregelen in het binnenland van Ceará en direct stoppen met activiteiten waar veel mensen bij elkaar komen in gesloten ruimtes.

Als ik dat vergelijk met het het gepruts in Nederland dan is het beleid hier een verademing.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door quasimodo » zo okt 25, 2020 18:39

Ik zie niet waar Brazilië minder prutst dan Nederland. Ze gebruiken alleen meer mondkapjes en de scholen zijn nog gesloten. In Nederland hadden ze het even onder controle en toen zijn de maatregelen te vroeg weer teruggedraaid. In Brazilië zijn veel maatregelen al teruggedraaid voor de 1e golf over is. Als ik zie hoe vlug de 2e golf hier gestegen is vrees ik voor Brazilië.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Progresso » zo okt 25, 2020 20:50

@Quasimodo

1. Er wordt nog steeds veel getest. Men is daar niet mee gestopt.
2. De ziekenhuizen hebben voldoende capaciteit. Ja, ook Unimed nu weer.
3. De scholen zijn hier nagenoeg allemaal nog steeds dicht.
4. Bij de eerste signalen van een geringe stijging een week geleden in het binnenland zijn direct maatregelen getroffen.
5. De geringe stijging in Fotrtaleza deze week betekende direct het einde van de evenementen.

Of het allemaal werkt is natuurlijk maar de vraag. Of er een causaal verband bestaat tussen de maatregelen en de reductie van de infecties? Geen idee.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door borsjea » ma okt 26, 2020 12:50

In tegenstelling tot Nederland had Brazilië wel de mogelijkheid om de ziekenhuis capaciteit uit te breiden zelfs leegstaande afdelingen bij schakelen kon/kan men niet vanwege tekort aan personeel.
De gouverneurs en burgemeester hebbe flink geïnvesteerd in de zorg. Vaak is de capaciteit verdubbeld zonder dat hadden we de restricties nog gehad, veel plaats zijn covid bedden al weer teruggeven aan de reguliere zorg. Op basis van het aantal doden doet Brazilië het net zo slecht als veel Europese landen, burgers moeten allert blijven, in Europa ging het weer mis door de vakanties en horeca binnenkort gaat Brazilië op vakantie, de mooie weekenden laat al een beetje zien wat we kunnen verwachten als de mensen er op uit trekken. Door de weeks lopen in badplaatsen de inwoners keurig met een masker inhet weekend de meeste toeristen zonder. Ik zie een verzwaring vd maatregelingen in het verschiet.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Progresso » ma okt 26, 2020 13:42

Tot nu toe lijkt het enige zinvolle beleid te zijn geweest om het virus te elimineren in afwachting van vaccins. Nieuw-Zeeland, Taiwan en Zuid-Korea hebben deze strategie gekozen.

Nederland heeft deze strategie expliciteit niet mee genomen in de overwegingen, zoals Rutte in zijn drie-optie-stoespraak destijds heeft aangegeven.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door quasimodo » ma okt 26, 2020 16:56

In Nederland is ook steeds net voldoende capaciteit geweest voor corona patiënten. In Nederland wordt ook steeds meer getest. En in Nederland worden ook maatregelen getroffen bij een stijging. Maar het is net als in Brazilië te laat en te weinig om het virus er onder te krijgen. Ze doen net genoeg om de ziekenhuizen niet vol te laten stromen en de economie zoveel mogelijk te laten draaien. Dus daarom zie ik het verschil met Brazilië niet zozeer. Op de bovengenoemde landen na heeft de hele wereld ongeveer dezelfde strategie. En in sommige landen zijn ze hierin iets strenger zoals bijvoorbeeld Duitsland en Noorwegen die nog steeds dezelfde problemen hebben alleen iets minder doden. En al deze landen zeggen dat er geen volledige lock down mogelijk is vanwege de economie. Maar ik zie ook dat de landen die het wel gedaan hebben zoals China en bv Nieuw Zeeland niet meer schade hebben aan hun economie dan wij. Dus ik ben een voorstander van dat beleid. Je hebt er even wat meer last van maar op de lange termijn zou het beter moeten zijn. Maar dan moeten wel meer landen meewerken en dat zie ik niet gebeuren want i.p.v. samenwerking proberen ze juist te profiteren van elkaars elende.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Progresso » ma okt 26, 2020 17:48

@Quasimodo

Volgens mij liepen de hospitalen in Nederland tijdens de eerste golf over en zijn er honderden patiënten naar Duitslad verplaatst.

En als ik de kranten mag geloven rijden er momenteel ambulances van ziekenhuis naar ziekenhuis om ergens patiënten te droppen.

Wat de beste strategie uiteindelijk was zullen we pas over een paar jaar weten. Pas dan kun je ook de lange termijn effecten meten, inclusief de eventuele doden door hongersnood en ander onheil.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door joaninha » ma okt 26, 2020 20:16

Progresso schreef:
ma okt 26, 2020 13:42
Tot nu toe lijkt het enige zinvolle beleid te zijn geweest om het virus te elimineren in afwachting van vaccins. Nieuw-Zeeland, Taiwan en Zuid-Korea hebben deze strategie gekozen
Dat zou de beste manier zijn. Maar in Europa ligt dat wat moeilijker. Veel landen en grenzen en economieën die nauw met elkaar zijn verweven. In de grensregio's ook veel mensen die over de grens werken. Dan zou je een totale lockdown moeten doen voor heel Europa, op de Chinese manier. De genoemde voorbeelden zijn allemaal eilanden. Met uitzondering van Zuid-Korea, maar eigenlijk is dat ook een eiland want Noord-Korea zit tussen het vaste land en dat is potdicht.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Progresso » ma okt 26, 2020 22:42

Zie het probleem niet. Gewoon een lange Kerstvakantie van vier weken in Europa. Grenzen volledig op slot. Uitgebreid testen, mensen isoleren, alle contacten tracen en testen en in principe ben je dan binnen vier weken virusvrij.

Daarna grenzen open, 2 weken quarantaine voor iedereen die Europa binnenkomt. Opkomende brandhaarden iedere keer volledig isoleren, net zo lang tot je een medicijn hebt.

Na die vier weken kun je in principe alles weer open gooien en kan iedereen weer verder met centjes verdienen.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Bert » ma okt 26, 2020 23:50

Progresso schreef:
ma okt 26, 2020 22:42
Zie het probleem niet. Gewoon een lange Kerstvakantie van vier weken in Europa. Grenzen volledig op slot. Uitgebreid testen, mensen isoleren, alle contacten tracen en testen en in principe ben je dan binnen vier weken virusvrij.

Daarna grenzen open, 2 weken quarantaine voor iedereen die Europa binnenkomt. Opkomende brandhaarden iedere keer volledig isoleren, net zo lang tot je een medicijn hebt.

Na die vier weken kun je in principe alles weer open gooien en kan iedereen weer verder met centjes verdienen.
Dat gaat nooit werken. Verplichte quarantaine is niet te handhaven. Contacten tracen lukte in april niet, nu niet en over 4 weken nog steeds niet.
Grenzen sluiten lijkt me ook ontuitvoerbaar, zeker op korte termijn. Om dat te regelen ben je weer maanden verder.
En dan alsnog na 4 weken lockdown komt het virus gewoon weer terug en kunnen we weer opnieuw beginnen.
Zoals het er nu uitziet is de Zweedse aanpak zo gek nog niet.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Progresso » di okt 27, 2020 01:18

Zie het probleem niet. Kwestie van goed communiceren en forse boetes bij overtreding.

De buitengrenzen van de EU zijn relatief makkelijk te sluiten. Niet EU-ers die zich toch binnen de EU begeven direct 4 weken opsluiten. Als de boel stil ligt hebben die lui hier ook niets te zoeken. Vliegverkeer van personen kan ook vier weken plat worden gelegd.

Doet even heel erg pijn. Daarna laat je weer personen toe uit landen buiten de EU die soortgelijke maatregelen hebben genomen.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door comulder » di okt 27, 2020 09:07

Progresso schreef:
di okt 27, 2020 01:18
Zie het probleem niet. Kwestie van goed communiceren en forse boetes bij overtreding.

De buitengrenzen van de EU zijn relatief makkelijk te sluiten. Niet EU-ers die zich toch binnen de EU begeven direct 4 weken opsluiten. Als de boel stil ligt hebben die lui hier ook niets te zoeken. Vliegverkeer van personen kan ook vier weken plat worden gelegd.

Doet even heel erg pijn. Daarna laat je weer personen toe uit landen buiten de EU die soortgelijke maatregelen hebben genomen.
Volledig eens met @Progresso. Alleen door een volledige lock down krijgen we greep op Covid-19. Drastic times call for drastic measures. En ja, ik weet dat dit niet haalbaar is. Wat dus rest is door rommelen en leren leven met Covid-19. Ook een vaccin zal geen wondermiddel zijn als een grote groep weigert zich in te laten enten. En dat zie ik gebeuren, Nederlanders zijn ongelofelijk dwars en horkerig.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door borsjea » di okt 27, 2020 19:15

comulder schreef:
di okt 27, 2020 09:07
Ook een vaccin zal geen wondermiddel zijn als een grote groep weigert zich in te laten enten. En dat zie ik gebeuren, Nederlanders zijn ongelofelijk dwars en horkerig.
Als ik op basis vd discussies vd FB pagina van de telegraaf af ga dan is er een grote groep mensen tegen vaccinatie maar aan de andere kant lees ik dan weer dat het griep vaccin met een tekort dreigt door de grote vraag. De Europese landen hebben hun keuzes wat vaccins betreft voornamelijk gericht op de nieuwe RNA en vector vaccins. Vraag me af hoe het daar zit met de productie capaciteit denk dat er maar weinig labs zijn die hier de productie techniek voor een huis heeft. Verder zouden een aantal van deze vaccins extreem koud moeten worden vervoerd en bewaard tot soms wel -80. Hebben we vrachtvliegtuigen, vrachtwagens en koelkasten op de prik locaties die deze temperatuur aan kunnen? Zijn er voor inactieve vaccins niet veel meer productie lijnen beschikbaar? Daarbij komt nog dat deze minder koel vervoerd hoeven te worden. Productie in het buitenland, lopen we dan niet weer de kans niet als in het begin vd pandemie dat landen export verbieden tot hun eigen bevolking is gevaccineerd, dat vliegtuigladingen in beslag worden genomen. Hoe zit het met hulpmiddelen benodigd voor de vaccinatie denk dan een flesjes waar het vaccin in moet, spuiten, naalden tot aan het pleistertje toe kunnen we die vraag aan?
Capaciteit om het vaccin toe te dienen moet geen probleem zijn, dat kan vrijwel iedereen met beetje medische achtergrond. Locaties mist men niet voor de extraam gekoelde vaccin kiest moet ook geen probleem zijn, de Sorampo prik werd hier ook bij de receptie vd sportschool toegediend, ook de stemlocaties zou een goede optie zijn.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door borsjea » wo okt 28, 2020 14:15

Met onderstaande in het achterhoofd, is vliegen op dit moment eigenlijk wel verstandig?

https://oglobo.globo.com/sociedade/coro ... a-24714945



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Progresso » wo okt 28, 2020 16:02

In ieder geval nog eventjes geen directe vluchten vanaf FFortaleza naar Europa.

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3004651



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door borsjea » wo okt 28, 2020 16:16

Progresso schreef:
wo okt 28, 2020 16:02
In ieder geval nog eventjes geen directe vluchten vanaf FFortaleza naar Europa.
Het zal mij niets verbazen dat er weer beperkingen op het reizen zullen komen, de 2e golf in Europa is ook grotendeels te danken aan het reislustige volk. Her en der in Brazilië lijkt het er op dat ook hier de 1e golf helaas weer wat opleeft. Alleen een vaccin is een oplossing voor het probleem, hoewel er mensen zijn die meer in genezing geloven.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Progresso » wo okt 28, 2020 16:50

Vaccinatie is natuurlijk de juiste weg. Dat betekent echter niet dat je de weg van genezing niet moet bewandelen.

Zolang er nog geen zekerheid is dat er een vaccin beschikbaar is gaan er nog honderdduizenden mensen het ziekenhuis in.

Stel dat we de politici moeten geloven en dat het vaccin eind van dit jaar op de markt komt, dan duurt het nog maanden voordat de wereldbevolking ingeënt is.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door comulder » wo okt 28, 2020 16:52

borsjea schreef:
wo okt 28, 2020 16:16
Progresso schreef:
wo okt 28, 2020 16:02
In ieder geval nog eventjes geen directe vluchten vanaf FFortaleza naar Europa.
Het zal mij niets verbazen dat er weer beperkingen op het reizen zullen komen, de 2e golf in Europa is ook grotendeels te danken aan het reislustige volk. Her en der in Brazilië lijkt het er op dat ook hier de 1e golf helaas weer wat opleeft. Alleen een vaccin is een oplossing voor het probleem, hoewel er mensen zijn die meer in genezing geloven.
https://teletekst-data.nos.nl/webplus?p=111

en ja, ik weet dat teletekst iets van vroeger is maar nog steeds verrekte handig.



janusedina
Artikels: 0
Berichten: 34
Lid geworden op: ma jan 06, 2020 13:18

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door janusedina » wo okt 28, 2020 19:24

Gisteren dinsdag 27 oktober een passagiersvlucht Ams/for



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Wade » wo okt 28, 2020 19:43

TAP vliegt ook een drietal keer per week. Voor mijn reis in december zijn er wat verschuivingen geweest. Het aantal boekingen ligt te laag om dagelijks te vliegen dus cancelen ze een aantal vluchten en voegen die samen. Ook het aantal verbindingen binnen Europa is vaak beperkt tot één per dag. Nooit gezien eigenlijk, een paar dagen voor Kerst... maar voorlopig kunnen we nog steeds uitkijken naar een weerzien met de familie. De vraag is hoe de zaken ter plaatse zullen zijn. De jaren van nachtraaf liggen al een tijdje achter me en aan drukke evenementen heb ik hoe dan ook een hekel. Maar zo een dagje op het strand en 's avonds rustig wat gaan eten... daar hoop ik wel op. Verder heb ik een huisje gehuurd op een afgelegen plekje in Aguas Belas om enkele dagen in beperkte familiekring te ontspannen. Ik denk ook niet dat het dit soort activiteiten zijn die de problemen veroorzaken, en enigszins frustreert mij dat stilaan dat mensen die zich nu al bijna een jaar low profile houden alweer de gevolgen moeten ondergaan voor idioten die overal lak aan hebben en feesten met de massa (deze reis heb ik in de voorbije zomer al een keer bewust uitgesteld). Ik zal onlangs een foto van Broadway in Canoa op een zaterdagavond... tja, ze gedragen zich alsof er niks aan de hand is.



Plaats reactie