Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Bert » za sep 12, 2020 11:07

Vanaf volgende maand oktober vliegt Tap weer 6x per week vanaf Lissabon naar Fortaleza. Enkele reis boeken is nog steeds mogelijk.



janusedina
Artikels: 0
Berichten: 34
Lid geworden op: ma jan 06, 2020 13:18

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door janusedina » za sep 12, 2020 12:37

Zo lang er nog berichten zoals gisteravond, (Globo nws) vrijdag 11 september zijn, met de medeling dat er weer 900 doden en 45duizend nieuwe gevallen te betreuren zijn, in 1 dag! zal er weinig veranderen aan de huidige verboden internationaal invliegen.
Maarja, je weet het nooit in brasil. Er zijn veel commerciële en eigen belangen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door borsjea » za sep 12, 2020 15:36

janusedina schreef:
za sep 12, 2020 12:37
Zo lang er nog berichten zoals gisteravond, (Globo nws) vrijdag 11 september zijn, met de medeling dat er weer 900 doden en 45duizend nieuwe gevallen te betreuren zijn, in 1 dag! zal er weinig veranderen aan de huidige verboden internationaal invliegen.
Maarja, je weet het nooit in brasil. Er zijn veel commerciële en eigen belangen.
Het vliegen op zich is en zal vast niet worden verboden, zie Brazilië niet opnieuw de grenzen sluiten. Wel zullen de cijfers er voor zorgen dat het huidige reis advies negatief zal blijven wat zeker invloed heeft op het aantal passagiers



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door joaninha » za sep 12, 2020 20:06

Er zijn dagen met veel gemelde besmettingen. Maar als je het gemiddelde over de week bekijkt is de tendens dalend. Vorige week was hetzelfde beeld. De ene dag meer dan 40000 en een paar dagen later 10000. Het week gemiddelde daalt. Dat geldt ook voor het aantal doden. Ik denk dat het aantal gemelde besmettingen het topje van de ijsberg zijn . 20'% is bovenwater. Maar dat geldt niet alleen voor Brazilië. Maar de trend is dat de ijsberg kleiner wordt. En in Fortaleza gaat het al beter. Duitsland gaat vanaf 1 oktober ook de landen buiten Europa anders inschalen op risico gebied. Misschien gaan ze het voor Brazilië ook wel regionaal doen. Want Brazilië is vergelijkbaar met Europa. De deelstaten liggen net zover uit elkaar als bijvoorbeeld Zweden en Portugal. En iedere deelstaat/gemeente gaat anders met Corona om.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Bert » zo sep 13, 2020 00:40

Portugal heeft de grenzen al weken weer geopend voor Brazilianen. Alleen wanneer ze in Portugal willen blijven moeten ze vooraf zelf een covid19 test laten doen.
Wanneer ze dezelfde dag doorvliegen naar Frankfurt, Amsterdam, Parijs etc is deze test niet eens nodig...
En is daar ook geen paspoort controle...laat staan controle op covid19.
Zou het OMT dit weten? Volgens mij worden ze gek...



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Progresso » zo sep 13, 2020 01:12

In ieder geval is die teststraat op Schiphol nu gesloten omdat in het extreem rijke Nederland er blijkbaar geen geld voor is.

In Ceará worden ongeveer 10.000 tests per dag uitgevoerd. Aantal positieve tests (Dat is wat anders als besmettelijk) ligt rond de 1000 er dag. Van die 1000 zijn er overigens minimaal 100 een zogenaamde valse positief.

Er overlijden nog enkele mensen per dag aan de gevolgen van Corona.

Het leven is nagenoeg geheel genormaliseerd. Iedereen gebruikt mondkapjes. Ik hoor er ook niemand over zeiken.

Ik ben vandaag met wat vrienden in de omgeving van Guaramiranga, overigens een leuk toeristisch uitje als je een weekendje geen zin hebt in zee en strand.

Wat mij opviel is dat de inwoners van het kleine dorpje Guaramiranga de boel hebben afgesloten om te voorkomen dat het hele dorp volloopt. Prima wat mij betreft.



janusedina
Artikels: 0
Berichten: 34
Lid geworden op: ma jan 06, 2020 13:18

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door janusedina » wo sep 16, 2020 01:51

IHet leven is nagenoeg geheel genormaliseerd. Iedereen gebruikt mondkapjes. Ik hoor er ook niemand over zeiken??

Niemand over zeiken?
Alles genormaliseerd?

Degene die een beetje oplet, zelfs op het journal, heeft ook gezien dat de boetes op het niet dragen van mondkapjes met 49% gestegen zijn.
En dan zijn ze helemaal niet op de weekend druktes geweest, met name langs het strand, cumbuco enz. Daar dragen ze kompleet en helemaal geen mondkapjes.

Beter eerst juist informeerd zijn, zonder eerst vanalles te schrijven en melden.... als nieuws? Pffff.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Progresso » wo sep 16, 2020 04:13

@janusedina

Ik heb de afgelopen week rond de 600km door Ceará gereden. Aracati, Fortaleza, Caucaia, Redencão, Pacoti, Baturité en nog wat andere plaatsen. In al die plaatsen ben ik in restaurants, shopping centers, autowerkplaatsen, musea, bakkers,kruideniers en overheidsinstellingen geweest.

Overal werden er zonder problemen mondmaskertjes gedragen. Natuurlijk doe je in een restaurant je masker af. En als je gaat sporten of op het strand loopt heeft zo'n ding natuurlijk ook weinig nut en het is logisch dat je dat ding dan ook niet gebruikt. In de auto doe ik hem ook niet op, alhoewel het wel verplicht is. Ja, ben ik het ook niet mee eens, maar ik ga me daar allemaal niet druk om maken.

Dus het zou best kunnen dat er plekken zijn waar de bevolking wat relaxter omgaat. Ik zal de volgende keer ieder donker gat van Ceará eerst bezoeken voordat ik wat opschrijf.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door borsjea » do sep 17, 2020 16:38

Progresso schreef:
zo sep 13, 2020 01:12
In ieder geval is die teststraat op Schiphol nu gesloten omdat in het extreem rijke Nederland er blijkbaar geen geld voor is.
Niet alleen de teststraat heeft problemen ook vele andere locaties hebben te maken met te kort aan test en het duurt vaak dagen dat de resultaten beschikbaar zijn, de zuinige Nederlander die op vakantie wilt en een uitslag nodig heeft gaat niet naar een particulier lab maar wil de gratis test vd GGDén. Helaas komt het regelmatig voor dat men niet tijdig de uitslag ontvangt en op schiphol niet wordt toegelaten op de vlucht.

Inmiddels berichten dat het aantal ziekenhuis opnames in Nederland stijgt.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/5226992 ... ft-oplopen

Ook meldingen dat de GGD’en en labs niet klaar voor tweede golf coronavirus. Welke tweede golf, volgens mij is het eerder een opleving vd éérste golf. Te kort aan materiaal, capaciteit en ruimtes veroorzaakt dit en dat in zo´n rijk land.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/4771837 ... oronavirus

Met name onder de jongeren stijgt het aantal gevallen, horeca en feestjes zijn vaak de oorzaak hiervan. De oudere generatie houdt zich wat meer aan de beperkingen dus ontlopen een beetje het risico.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1832629 ... smettingen

Veel plekken in Europa beginnen inmiddels al weer oranje of rood te kleuren, zal dit ook een voorbode voor Brazilië zijn die een aantal weken op het schema achter loopt?.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Progresso » do sep 17, 2020 18:26

borsjea schreef:
do sep 17, 2020 16:38

Veel plekken in Europa beginnen inmiddels al weer oranje of rood te kleuren, zal dit ook een voorbode voor Brazilië zijn die een aantal weken op het schema achter loopt?.
Betwijfel het. Onderzoeken van weken geleden toonden al aan dat meer dan 20% van de bevolking in Ceará al antistoffen heeft opgebouwd. Dat percentage zal ongetwijfeld al tegen de 30% lopen.

Zoals een epidemioloog in Nederland zei, de zwakste groep is al door het virus (in de meest letterlijke zin) al uitgeschakeld.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door quasimodo » do sep 17, 2020 21:30

de zuinige Nederlander die op vakantie wilt en een uitslag nodig heeft gaat niet naar een particulier lab maar wil de gratis test vd GGDén
De gratis test werkt niet voor de vakantie omdat je niet het gevraagde testresultaat krijgt in het Engels wat je nodig hebt voor de meeste landen. De mensen die niet op vakantie kunnen hebben een particuliere test gedaan vaak aangeboden door de reisorganisatie. Deze kosten zonder korting van de reisorganisatie 150 euro en als je met een reisorganisatie gaat meestal 100 euro of ergens hier tussen in. Helaas maken deze Labs veel meer afspraken als ze kunnen testen en als dan de testresultaten te laat zijn geven ze geen gehoor. Volgens experts kost een dergelijke test rond de 70 euro en als je er veel doet kan het nog veel goedkoper. Dus big business zonder al te veel kwaliteit. Ik moet morgen ook een test laten doen dus ben benieuwd. Heb gelukkig niet zo'n strakke deadline omdat ik met de auto ga.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door joaninha » vr sep 18, 2020 07:54

Overigens ook goed nieuws wanneer je bij KLM een ticket wil boeken. Tot maart zijn tickets kostenloos om te zetten in een voucher. Ook als je nog een voucher hebt en een nieuw ticket hiermee koopt, kun je dit ticket tot en met maart opnieuw omzetten in een voucher. Omdat er veel onzekerheid is over het reizen in coronatijd wachten veel mensen met boeken. Dit moet de mensen een steuntje in de rug geven om weer tickets te gaan boeken

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... le-voucher



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door borsjea » vr sep 18, 2020 16:29

Progresso schreef:
do sep 17, 2020 18:26
Betwijfel het. Onderzoeken van weken geleden toonden al aan dat meer dan 20% van de bevolking in Ceará al antistoffen heeft opgebouwd. Dat percentage zal ongetwijfeld al tegen de 30% lopen.
Såo Paulo maakte gisteren zijn cijfers bekend 13,9% een aantal weken geleden was dat nog iets meer dan 11% ver weg vd groepsinmuniteit van 50 a 70%. Benieuwd of er ook andere regios komen met een update. Denk dat de groep van iets meer dan 40% vd mensen die nog steeds ineen vorm van een isolamento leven meer voor een rem op de uitbreiding zorgen dan het aantal al besmette personen. Dat wereldwijd juist onder de jongere een stijging is te zien is niet vreemd juist die ontrekken zich meer maar vertonen gelukkig ook minder zware verschijnselen.
Een aantal dagen geleden liet dr jair zijn mening mbt mondkapjes weer horen zonder enige medische onderbouwing, kort erna al de eerst meldingen van problemen bij supermarkten waar klanten weigerden om een mondkapje te dragen en de politie te hulp moest schieten. De trend dat burgers het minder nauw zullen nemen met alle voorzorg maatregelingen is logish maar zal gevolgen hebben, Brazilië moet goed de landen van Europa in de gaten houden alert zijn op vetragingen in de daling of zelfs weer een stijging.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Wade » zo okt 04, 2020 01:03

Die ***Portugezen beginnen me nu stilaan toch wel de keel uit te hangen.
Check ik toevallig nog eens de status van mijn vlucht (geen mailtje of what so ever ontvangen hoor...), en oeps, mijn vlucht van Brussel naar Lissabon op de middag is blijkbaar geannuleerd. Gelukkig heeft hun hypergesofisticeerde boekingssysteem voor mij een nieuwe vlucht gekozen zodat ik toch zorgeloos mijn reis kan aanvatten. Het wordt stilaan vermoeiend... dit was de reis die ik oorspronkelijk deze zomer al had moeten maken.

Afbeelding

Wel... dat wordt morgen dus weer gezellig in de wachtrij van het callcenter.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door comulder » zo okt 04, 2020 13:21

Wade schreef:
zo okt 04, 2020 01:03
Die ***Portugezen beginnen me nu stilaan toch wel de keel uit te hangen.
Check ik toevallig nog eens de status van mijn vlucht (geen mailtje of what so ever ontvangen hoor...), en oeps, mijn vlucht van Brussel naar Lissabon op de middag is blijkbaar geannuleerd. Gelukkig heeft hun hypergesofisticeerde boekingssysteem voor mij een nieuwe vlucht gekozen zodat ik toch zorgeloos mijn reis kan aanvatten. Het wordt stilaan vermoeiend... dit was de reis die ik oorspronkelijk deze zomer al had moeten maken.

Afbeelding

Wel... dat wordt morgen dus weer gezellig in de wachtrij van het callcenter.
Precies om dit soort gedoe ga ik echt nooit meer met TAP. En als dat inhoudt dat er gevlogen moet worden via Rio of Sao Paulo dat moet dat maar. Zo klaar met deze ### maatschappij.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Bert » ma okt 05, 2020 17:14

Kan zijn dat ze wachten. Zo niet levert het je ruim 400 euro op op plus gratis overnachting in Lisbon



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Bert » ma okt 12, 2020 04:14

Ik kreeg dit weekend wel netjes 2 keer een email van Tap dat het vluchtschema gewijzigd was van mijn terugreis volgende maand.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door borsjea » vr okt 16, 2020 03:18

Benieuwd of de 2e golf die nu een groot deel van Europa treft nog gevolgen heeft op vluchten tussen Europa en Brazilië. Denk dat we hier niet echt zitten te wachten op een opleving van de huidige 1e golf. Ondanks dat het aantal doden per 1 miljoen inwoners niet veel verschilt met veel Europese landen staat Brazilië wat middelen en bedfen betreft er nu veel beter voor dan een half jaar geleden.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door joaninha » vr okt 16, 2020 10:08

Straks gewoon een negatieve sneltest op de luchthaven, net zoals ze in Italië doen. Zou het beste zijn. Nog even en Brazilië kan op geel als je naar de huidige cijfers kijkt. Nu zo'n 78 positieve gevallen per week per 100 duizend inwoners in heel Brazilië. Als de daling zich zo voortzet, dan heeft Brazilië over enkele weken minder dan 50 besmettingen per 100 duizend per week. Als het percentage positieve testen ook ruim onder de 10% ligt is Brazilië weer Covid19 veilig. Maar ja, nu kleurt het grootste deel van Europa weer donkerrood. Het aantal besmettingen per dag per 100 duizend inwoners ligt in Nederland nu een factor 5 hoger dan in Brazilië. Maar zo bereiken we in Nederland ook snel een beperkte groepsimmuniteit. Beperkt bedoel ik dat je met beperkte maatregelen de besmettings factor onder de 1 kunt houden. Omdat een deel van de mensen al immuniteit heeft.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door borsjea » vr okt 16, 2020 15:38

joaninha schreef:
vr okt 16, 2020 10:08
Straks gewoon een negatieve sneltest op de luchthaven, net zoals ze in Italië doen. Zou het beste zijn.
Zag in de Nederlandse media een bericht over een snelle en goedkope ademtest die men wil gebruiken om de werkdruk op andere testen te ontlasten voor het inchecken eerst blazen en alleen inchecken als de uitslag negatief is. Ook voor veel andere locaties kan dit mits betaalbaar interessant zijn ik denk dan met name aan de culturele sector.
Ook een verklaring dat je eerder corona hebt gehad zal je tijdelijk wat meer vrijheden kunnen geven, helaas lijkt het er op dat je na een besmetting niet lang beschermt bent, zag recentelijk een onderzoek dat men dit op een jaar of nog minder schat.
De werkelijke vrijbrief zal de vaccinatie verklaring worden, wie het vaccin heeft gekregen zou net als bij de gele koorts een soortgelijk document moeten krijgen. In Brazilië wilt men de vaccinaties op CPF gaan registreren.



Plaats reactie