Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door borsjea » vr okt 16, 2020 16:27

Globonews maakte net melding dat Rio vanaf vandaag de campanha "Mais Rio Por Menos" start om daar het tourisme te stimuleren, benieuwd of andere steden zullen volgen.

https://g1.globo.com/globonews/globonew ... 5214.ghtml



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Progresso » vr okt 16, 2020 16:38

Tja, als je stad geen enkele waarde heeft dan moet je wel afprijzen.

Domme strategie



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door borsjea » vr okt 16, 2020 17:07

Progresso schreef:
vr okt 16, 2020 16:38
Tja, als je stad geen enkele waarde heeft dan moet je wel afprijzen.

Domme strategie
Al voor de corona deden de hotels het daar al niet echt best en stonden grotendeels leeg, meen dat er zelfs een aantal gerenommeerde hotels zijn verdwenen. Ik ben er zelf nog nooit geweest, vergeleek wel zo nu en dan hotelprijzen via booking.com wat mij opviel dat je in Rio voor onder de R$ 150,00 p/n al in een top hotel kon zitten.
In de uitzending kwamen wat prijzen van attracties voorbij waar ik toch eventjes vd prijs moest slikken



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door borsjea » vr okt 16, 2020 17:35

joaninha schreef:
vr okt 16, 2020 10:08
Nog even en Brazilië kan op geel als je naar de huidige cijfers kijkt. Nu zo'n 78 positieve gevallen per week per 100 duizend inwoners in heel Brazilië. Als de daling zich zo voortzet, dan heeft Brazilië over enkele weken minder dan 50 besmettingen per 100 duizend per week. Als het percentage positieve testen ook ruim onder de 10% ligt is Brazilië weer Covid19 veilig. Maar ja, nu kleurt het grootste deel van Europa weer donkerrood. Het aantal besmettingen per dag per 100 duizend inwoners ligt in Nederland nu een factor 5 hoger dan in Brazilië
Toch maar weer even de cijfers van gisteren bekeken, wat het aantal besmettingen per 1 miljoen inwoners betreft doet Brazilië het beter dan Nederland maar dat is natuurlijk erg afhankelijk van het aantal uitgevoerde testen. Wat doden betreft per 1 miljoen inwoners doet Brazilië het echter weer slechter cijfers het dubbelen helaas de cijfers kunnen natuurlijk door de recente vakantie beïnvloed zijn, minder testen, dossiers die in een la verdwijnen en pas later worden ingevoerd Gelukkig laten de meeste staten een dalende of stabiele lijn zien, laten we hopen dat Brazilië dat tot december/januari het moment dat er vaccins op de markt komen vol kan houden.




Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Progresso » vr okt 16, 2020 20:37




joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door joaninha » zo okt 18, 2020 14:49

Dat is inderdaad goed nieuws. Maar de vluchten waren al een tijdje boekbaar dus helemaal nieuw is het niet. Het is een begin en hopelijk gaat het aantal passagiers weer snel stijgen zodat in ieder geval deze vluchten gecontinueerd worden. En er blijkt uit dat KLM/AF de bestemming Fortaleza nog niet heeft opgegeven. Wanneer het aantal passagiers verder gaat stijgen en Covid19 weer enigszins onder controle is dan denk ik dat de dienstregeling ook weer uitgebreid zal worden met vluchten van KLM vanaf Amsterdam. 2 x Amsterdam-Fortaleza en 2 x Parijs-Fortaleza per week zou heel erg mooi zijn. Ook ik ga binnenkort boeken. Maar ik denk voor half januari. Dan kan ik mijn voucher gebruiken die ik nog heb. Ik was eigenlijk van plan in november, maar gezien de 2e Corona golf in Nederland en de gevolgen daarvan op mijn werk op de personeelsbezetting kon ik helaas geen vrij krijgen. Veel mensen zijn afwezig omdat ze in quarantaine thuis zitten of een test moeten ondergaan vanwege klachten. Maar veel mensen met familie in Brazilië of Nederland staan denk ik zo langzamerhand te popelen om weer te gaan. Als de situatie verbetert zal er veel vliegverkeer zijn dat lang is uitgesteld.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Bert » di okt 20, 2020 00:53

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3001352


Binnenkort wordt elke internationale reiziger getest bij aankomst. Zal wel weer chaos worden want wat gaan ze bij positieve gevallen doen?



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door quasimodo » di okt 20, 2020 11:44

Dan wordt vliegen via Sao Paulo wel weer riskant kan je daar in quarantaine.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Progresso » di okt 20, 2020 18:53

Federale toezichthouder ANVISA verbiedt testen op Pinto Martins. Nu wil de gouverneur dat de reizigers een test in het buitenland doen alvorens hier naar toe te reizen.

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3001645



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door borsjea » wo okt 21, 2020 23:50

Bert schreef:
di okt 20, 2020 00:53
Binnenkort wordt elke internationale reiziger getest bij aankomst. Zal wel weer chaos worden want wat gaan ze bij positieve gevallen doen?
Niet alleen met de positieve gevallen maar ook de mensen die urenlang in de buurt van deze persoon hebben gezeten. Kunnen best bij aankomst nog negatief hebben getest maar een paar dagen later wellicht positief. Een alternatief om de getroffen hotelsector te helpen, alle passagiers afkomstig van risico regios verplicht 14 dagen in een zogenaamd corona hotel



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Bert » do okt 22, 2020 03:55

Ja goed plan. Zullen daarna nog lekker veel toeristen komen..... Iedereen is al lang imuum hier. Vanavond de Classico Ceará-Fortaleza. We zitten nu zelf hier in een restaurant met zo'n 300 mensen en niemand ( behalve de garçons ) met mondkapje. Supporters schreeuwen en iedereen kust en omhelst gewoon
Zijn alleen dan op zulke plekken bijna geen 50+ mensen die kijken nog wel wat uit.

Ja nog 500 doden per dag... Minder dan door hartfalen of door kanker.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Wade » do okt 22, 2020 12:50

borsjea schreef:
wo okt 21, 2020 23:50
Een alternatief om de getroffen hotelsector te helpen, alle passagiers afkomstig van risico regios verplicht 14 dagen in een zogenaamd corona hotel

14 dagen... dat moet zowat de gemiddelde vakantieduur zijn van een toerist
Als ze willen testen, test dan en daarmee uit.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Progresso » do okt 22, 2020 13:58

Ondertussen bij het grootste privéhospitaal in Fortaleza:

https://www.opovo.com.br/coronavirus/20 ... id-19.html



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door borsjea » do okt 22, 2020 21:56

Eerst het aanbod en dan later de doden.
Het zou mij niets verbazen dat er na de gemeentelijke verkiezingen ineens weer beperkingen komen



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door borsjea » vr okt 23, 2020 02:59

Progresso schreef:
do okt 22, 2020 13:58
Ondertussen bij het grootste privéhospitaal in Fortaleza:
Niet alleen daar meldingen.

https://g1.globo.com/ce/ceara/noticia/2 ... etim.ghtml



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door borsjea » vr okt 23, 2020 12:40

Bert schreef:
do okt 22, 2020 03:55
We zitten nu zelf hier in een restaurant met zo'n 300 mensen en niemand ( behalve de garçons ) met mondkapje. Supporters schreeuwen en iedereen kust en omhelst gewoon
Gelukkig doet Brazilië weinig aan bron onderzoek diverse horeca ondernemers verantwoordelijk voor een besmetting van soms wel een tiental personen werden bij naam in de media genoemd niet iets wat je als ondernemer wilt

Ja nog 500 doden per dag... Minder dan door hartfalen of door kanker.
500 doden nog altijd meer dan 2 vliegtuigen vol alleen in Brasil, en wat de hart en kankerpatiënten betreft daar werd ook al melding gemaakt van ovesterfte bij kankerpatiënten zelfs 140% uitgestelde zorg zal nog lang een neven effect op de samenleving hebben en vele levens eisen. Hoop dat de landelijke overheid in ziet dat er voor de komende jaren aanzienlijk meer geld voor de gezondheid beschikbaar moet zijn.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door quasimodo » vr okt 23, 2020 16:25

Hoop dat de landelijke overheid in ziet dat er voor de komende jaren aanzienlijk meer geld voor de gezondheid beschikbaar moet zijn.
In Nederland beginnen ze er nu achter te komen dat veel afspraken in het ziekenhuis overbodig zijn en prima via de telefoon of huisarts goedkoper kunnen. En ook dat veel operaties niet nodig zijn maar gedaan worden i.v.m. kromme vergoedingen via de zorgverzekering. Dus met uitzondering van de corona kosten vraag ik me dit af.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Bert » vr okt 23, 2020 23:50

Progresso schreef:
vr okt 16, 2020 20:37
Maar uiteindelijk wel goed nieuws.

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... ssion=true
Vooralsnog alleen zaterdag 7 november te boeken. Andere zaterdagen komt de vlucht nog niet voor in het boekingssysteem van klm



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Word wel internationaal gevlogen op fortaleza?

Bericht door Bert » za okt 24, 2020 04:45

500 doden nog altijd meer dan 2 vliegtuigen vol alleen in Brasil, en wat de hart en kankerpatiënten betreft daar werd ook al melding gemaakt van ovesterfte bij kankerpatiënten zelfs 140% uitgestelde zorg zal nog lang een neven effect op de samenleving hebben en vele levens eisen. Hoop dat de landelijke overheid in ziet dat er voor de komende jaren aanzienlijk meer geld voor de gezondheid beschikbaar moet zijn.
Cijfers van vandaag (Globo)
O país registrou 566 mortes pela Covid-19 nas últimas 24 horas, chegando ao total de 156.528 óbitos desde o começo da pandemia. Com isso, a média móvel de mortes no Brasil nos últimos 7 dias foi de 471, que volta a ser a menor marca desde o dia 7 de maio (quando estava em 460). O dado aponta variação de -22% em comparação à média de 14 dias atrás, indicando tendência de queda nas mortes por Covid.

Toch heeft Camilo evenementen in binnenruimtes ( bruiloften etc )weer verboden vanaf a.s maandag.
Fijn als je daar al een jaar voor gespaard hebt..en restaurants overal vol ziet zitten.
Camilo heeft zelf ook covid19 gehad, zou hij het tijdens een evenement hebben opgelopen? Al de politieke bijeenkomsten mogen wel gewoon doorgaan.
Het is te gek voor woorden...

Ik ken talloze voorbeelden van mensen die hier invalide zijn geraakt of zijn overleden door motor ongelukken in Fortaleza. Als je een dagje gaat turven bij de eerste hulp van de SUS dan schrik je je rot hoeveel motorrijders daar binnenkomen. Nog steeds zijn beschermende kleding niet verplicht en zie je overal motorrijders zonder helm..
Zijn die minder belangrijk ?



Plaats reactie