Bestellen bij Braziliaanse internet winkel.

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Plaats reactie
joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Bestellen bij Braziliaanse internet winkel.

Bericht door joaninha » za jun 13, 2020 20:51

Hallo, wie kan vertellen of het mogelijk is dat ik vanuit Nederland iets kan bestellen bij een Braziliaanse Internet winkel en het bijvoorbeeld op het adres van mijn vriendin in Brazilië kan laten bezorgen? En betalen met mijn Nederlandse Creditcard. Ik bedoel bij bedrijven zoals Amazon Brazilië of Submarino.com Brazilië? En of ik daar vanuit Nederland een klantenaccount kan aanmaken?



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Bestellen bij Braziliaanse internet winkel.

Bericht door Martinho » za jun 20, 2020 23:41

Tot nu toe is het me maar een paar keer gelukt om met een nl creditcard te betalen. De laatste keer bij magazinaluiza



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Bestellen bij Braziliaanse internet winkel.

Bericht door joaninha » zo jun 21, 2020 18:05

Ok bedankt. ik heb ook al gekeken. Maar ik heb ook een cpf nummer nodig en een Braziliaans telefoon nummer. Ik kan die van mijn vriendin gebruiken. Ik zal binnenkort proberen een account aan te maken. En met een debit creditcard als proef iets goekoops bestellen. Als dat goed gaat wil ik een fietsje voor haar zoon bestellen. 🙂



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Bestellen bij Braziliaanse internet winkel.

Bericht door quasimodo » ma jun 22, 2020 00:42

Misschien een idee om te wachten of gewoon geld over te maken. Ik heb toevallig 2 fietsen gekocht in Fortaleza vorig jaar voor mijn vriendin en haar zoont. Zeer veel keus en fietsen winkeltjes tegen zeer lage prijzen. Geen topkwaliteit maar voor dat geld ook niet slecht na een jaar doen ze het nog perfect. 1100 reaal voor 2 fietsen. Veel leuker om ze zelf het model en de kleur te laten uitzoeken.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Bestellen bij Braziliaanse internet winkel.

Bericht door joaninha » ma jun 22, 2020 17:59

Dat zei mijn vriendin ook al. Ik denk ook dat het leuker is om samen het te kopen. Dus nog maar even wachten. Tot ik er weer naar toe kan. :)



janusedina
Artikels: 0
Berichten: 34
Lid geworden op: ma jan 06, 2020 13:18

Re: Bestellen bij Braziliaanse internet winkel.

Bericht door janusedina » zo aug 09, 2020 13:47

Als je reeds een langere tijd bekend bent met Brazilië, heb je misschien ook wat nl vrienden, die er wonen, leren kennen.
Vaak hebben deze ook nl-bank rekeningen, en Braziliaanse.
Maak het bedrag (vooraf) over naar zijn nl-bank, en deze vriend besteld/betaald het in brasil . Hij kan het dan laten bezorgen waar jij wilt.
Eenvoudige oplossing als je vrienden hebt.
Met ML werkt dat heel goed, als er een probleem is, of voordoet komt het geld direct (de zelfde dag) terug, met garantie.
Bestellingen van buitenaf verloopt heel moeizaam in brazil. Vaak onbetrouwbaar.
Je zoekt het te kopen zelf uit op de site van ML, inclusief transport/aflevering en je ziet het totaal bedrag. X koers.
Is ook de goedkoopste oplossing (geen bankkosten)

Maar zoals ik schreef: je hebt vrienden nodig.

Ps ; Is maar een advies!



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Bestellen bij Braziliaanse internet winkel.

Bericht door quasimodo » do okt 22, 2020 17:57

Heb net geprobeerd bij aliexpress een bestelling te laten bezorgen in Brazilië. Kon dan alleen nog betalen met creditcard en moest een cpf(van mijn vriendin) gebruiken. Ben benieuwd of het aankomt? Normaal krijg je geld terug bij Aliexpress als het niet lukt dus denk waag het eens.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Bestellen bij Braziliaanse internet winkel.

Bericht door quasimodo » di nov 17, 2020 21:23

2 bestellingen binnen 5 weken bezorgd. Heb deze producten ook wel eens in Nederland laten bezorgen dan duurt het meestal 3 tot 4 weken. Valt me niets tegen.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Bestellen bij Braziliaanse internet winkel.

Bericht door joaninha » wo nov 18, 2020 00:12

Dat valt zeker niet tegen als ik kijk hoelang vorig jaar mijn kerstkaart onderweg was naar Brazilië. Of beter gezegd in Brazilië. Moet er eigenlijk ook belasting in Brazilië worden betaald als je iets besteld bij bijvoorbeeld AliExpress?



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Bestellen bij Braziliaanse internet winkel.

Bericht door quasimodo » wo nov 18, 2020 11:30

Dat ligt er aan wat de afzender op het pakketje zet. In Nederland moet boven de 23 euro belasting betaald worden. Ik heb hier 1 keer een controle op gehad en dit moeten betalen en toen ook 17 euro afhandelings kosten. Normaal komt het zo aan ook als het duurder is. Ik weet niet hoe dit in Brazilië geregeld is. Deze keer niets hoeven te betalen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Bestellen bij Braziliaanse internet winkel.

Bericht door borsjea » di dec 08, 2020 21:19

Worden er geen afhandelingskosten (R$ 15,00) meer berekend over zendingen uit het buitenland?
De laatste 3 zendingen die ik uit het buitenland heb ontvangen zijn geen afhandelingskosten berekend!



Plaats reactie