Mondkapjes ivm Virus waanzin?

Gebruikersavatar
Jantje beton
Artikels: 0
Berichten: 165
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 18:59

Re: Mondkapjes ivm Virus waanzin?

Bericht door Jantje beton » zo jul 26, 2020 14:26

Citaat van een ziekenhuismedewerker die anoniem wil blijven:

"Ik werk in de gezondheidszorg. Hier is het probleem: we testen mensen op elke stam van het coronavirus. Niet specifiek voor COVID-19. Er zijn namelijk geen betrouwbare tests voor het specifieke COVID-19-virus.

Er zijn ook geen betrouwbare instanties of mediakanalen voor het melden van aantallen werkelijke COVID-19-virusgevallen. Dit probleem moet op de eerste plaats worden aangepakt.

Elke actie en reactie op COVID-19 is gebaseerd op volledig gebrekkige gegevens en we kunnen simpelweg geen nauwkeurige beoordeling maken. Dit is waarom je hoort dat de meeste mensen met COVID-19 niet meer verschijnselen hebben dan verkoudheid / griepachtige symptomen. Dat komt omdat de meeste Coronavirus-soorten niet meer veroorzaken dan verkoudheid / griepachtige symptomen. De weinige echt nieuwe Coronavirus-gevallen hebben een slechtere ademhalingsreactie, maar hebben nog steeds een goed herstelpercentage, vooral bij mensen zonder verdere medische problemen.

De 'gouden standaard' voor het testen van COVID-19 zijn laboratoriumgeïsoleerde / gezuiverde coronavirusdeeltjes die vrij zijn van verontreinigingen en deeltjes die op virussen lijken, maar waarvan niet is bewezen dat ze de oorzaak zijn van het syndroom dat bekend staat als COVID-19. Ze worden verkregen door gebruik te maken van de juiste virale isolatiemethoden en -controles (geen PCR die momenteel wordt gebruikt of serologie / antilichaamtests die het virus niet als zodanig detecteren).
PCR neemt in feite een monster van uw cellen en vergroot het DNA om te zoeken naar 'virale sequenties', d.w.z. stukjes niet-menselijk DNA die lijken te passen bij delen van een bekend viraal genoom.

Het probleem is alleen dat de test niet werkt. Het maakt gebruik van 'amplificatie', wat betekent dat er een zeer kleine hoeveelheid DNA wordt genomen en dat het exponentieel groeit totdat het kan worden geanalyseerd.

Vanzelfsprekend zullen ook eventuele kleine verontreinigingen in het monster worden aangetroffen, wat kan leiden tot mogelijk grove fouten in de analyse. Bovendien wordt er uitsluitend gezocht naar gedeeltelijke virale sequenties, niet naar hele genomen; dus het identificeren van een enkele ziekteverwekker is bijna onmogelijk, zelfs als je de andere problemen negeert.

De Mickey Mouse-testkits die naar ziekenhuizen worden gestuurd, vertellen op zijn best analisten dat je wat viraal DNA in je cellen hebt. Wat de meesten van ons overigens hebben. Het kan u vertellen dat de virale sequentie gerelateerd is aan een specifiek type virus - zeg de enorme familie van coronavirussen. Maar dat is alles. Het idee dat deze kits een specifiek virus zoals COVID-19 kunnen isoleren, is onzin.

En dat gaat niet eens in op het andere probleem: virale belasting. Met behulp van de PCR methode worden kleine hoeveelheden DNA vergroot.

Het heeft geen zin u te vertellen hoeveel virussen u heeft. De enige vraag die er echt toe doet als het gaat om het diagnosticeren van ziekte is of er de specifieke ziekteverwekker aanwezig is. In ieders systeem zitten een aantal virussen en de meesten zullen geen ziekte veroorzaken omdat de hoeveelheden te klein zijn. Om door een virus ziek te worden, heb je er veel van nodig, zeg maar een enorme hoeveelheid.

Maar PCR test de virale belasting niet en kan daarom niet bepalen of een osteogenese in voldoende hoeveelheden aanwezig is om u ziek te maken.

Als u zich ziek voelt en een PCR-test krijgt, dan kan willekeurig willekeurig DNA-virus worden geïdentificeerd, zelfs als ze uw ziekte niet veroorzaken, wat tot een foute diagnose leidt.

En coronavirus komt ongelooflijk veel voor. Een groot percentage van de wereldbevolking zal in kleine hoeveelheden COVID-DNA in zich hebben, ook al zijn ze perfect gezond, of ziek door een andere ziekteverwekker."

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 1126424926



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Mondkapjes ivm Virus waanzin?

Bericht door Progresso » zo jul 26, 2020 16:15

Ja, @jantje beton, dit is wat men noemt valse positieven en negatieven.

Die percentages zijn bekend bij de meetmethoden en kun je terugvinden op de websites van de desbetreffende fabrikant.

Het verhaal van je anoniempje klopt echter niet helemaal. Het is een beetje klok en klepel verhaal. Ik vermoed dat de anonieme medewerker van het onbekende ziekenhuis een schoonmaakster is.

Maar wees gelukkig als je blij wordt van dit soort onzinnige bijdragen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Mondkapjes ivm Virus waanzin?

Bericht door borsjea » zo jul 26, 2020 23:15

Wat ik in mijn kennissenkring merk dat de meeste corona slachtoffers de mensen zijn die corona kleineren of zelfs ontkennen en volledig blind varen op de nieuwsberichten van Facebook, Twitter en duistere sites. Media die al vele tientallen jaren bestaan vertrouwd men niet.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Mondkapjes ivm Virus waanzin?

Bericht door borsjea » zo jul 26, 2020 23:25

Progresso schreef:
zo jul 26, 2020 16:15
Ja, @jantje beton, dit is wat men noemt valse positieven en negatieven
Dit is met name bij de speedtest het geval zelfs zon 30% valse. Deze testresultaten worden daarom ook niet in de statestieken vermeld. Wie positief test op de speedtest zal altijd een veel betrouwbare neusswab test krijgen.
Helaas is er een nog veel grotere groep die door het tekort aan testen in het begin zonder enige test en dus buiten de statistieken om in het graf zijn beland. Verder zorgt de corona er ook voor dat bij anderen kwalen een oversterfte is omdat behandelingen en controles worden uitgesteld of niet worden uitgevoerd. Alleen al bij kankerpatienten een oversterfte van 104%.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Mondkapjes ivm Virus waanzin?

Bericht door Progresso » zo jul 26, 2020 23:37

@borsjea. 30% valse negatieven, maar nagenoeg geen valse positieven.

Ofwel, als je positief getest bent met zo'n sneltest dan kun je er vanuit gaan dat je besmet bent.

Ben je echter negatief getest dan zou je het zomaar (bijna 1 op de 3) zou kunnen hebben.

Helaas wordt het allemaal niet zo goed gecommuniceerd door de pers.

Men schermt met case fatality artes van 5%, terwijl men eigenlijk weet dat die eerder rond de 0.5% ligt.

Maar ja, eergisteren de TV weer even aangezet. Ik kreeg de indruk dat er geen ander nieuws was als Covid-19.



Gebruikersavatar
Jantje beton
Artikels: 0
Berichten: 165
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 18:59

Re: Mondkapjes ivm Virus waanzin?

Bericht door Jantje beton » ma jul 27, 2020 02:24

Een masker dragen is bewezen heel erg ongezond. Zet er maar eens 1 op, meet je saturatie ( zuurstof in je bloed) en je hartslag, meet dan na 10 minuten nog eens, en dan na 30 minuten nog eens. Je zuurstof is na 10 minuten al minder dan 93%. In het ziekenhuis geven we dan een liter zuurstof erbij om te zorgen dat je hersenen en organen gezond blijven. Na een half uur zijn de waardes alarmerend en sterven cellen af. Vooral eerst je best doorbloede cellen dus van je organen.



Wearing a mask has been proven to be very unhealthy. Put 1 on, measure your saturation (oxygen in your blood) and your heart rate, then measure again after 10 minutes, and then again after 30 minutes. Your oxygen is less than 93% after 10 minutes. In the hospital we then give a liter of oxygen to ensure that your brain and organs stay healthy. After half an hour, the values ​​are alarming and cells die. Especially the best blood cells of your organs first.



Usar uma máscara provou ser muito prejudicial. Coloque 1, meça sua saturação (oxigênio no sangue) e sua freqüência cardíaca, depois meça novamente após 10 minutos e depois novamente após 30 minutos. Seu oxigênio é inferior a 93% após 10 minutos. No hospital, fornecemos um litro de oxigênio para garantir que seu cérebro e seus órgãos permaneçam saudáveis. Após meia hora, os valores são alarmantes e as células morrem. Especialmente as melhores células sanguíneas dos seus órgãos primeiro.



Gebruikersavatar
Jantje beton
Artikels: 0
Berichten: 165
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 18:59

Re: Mondkapjes ivm Virus waanzin?

Bericht door Jantje beton » ma jul 27, 2020 12:30




Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Mondkapjes ivm Virus waanzin?

Bericht door quasimodo » ma jul 27, 2020 13:46

Ik werk de hele dag met een masker en ook mijn collega's. Ook zie ik dokters in het ziekenhuis operaties uitvoeren van diverse uren met een masker. Wij leven nog en de dokters ook?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Mondkapjes ivm Virus waanzin?

Bericht door Progresso » ma jul 27, 2020 15:10

Ik heb medelijden met al die schilders, autospuiters, asbestverwerkers en tankcleaners

Die zouden volgens de logica van @jantje beton nu allemaal zo'n beetje dood moeten zijn.



Gebruikersavatar
Jantje beton
Artikels: 0
Berichten: 165
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 18:59

Re: Mondkapjes ivm Virus waanzin?

Bericht door Jantje beton » ma jul 27, 2020 22:27

Progresso schreef:
ma jul 27, 2020 15:10
Ik heb medelijden met al die schilders, autospuiters, asbestverwerkers en tankcleaners

Die zouden volgens de logica van @jantje beton nu allemaal zo'n beetje dood moeten zijn.
Complotten uitwerken is een uitdaging op zichzelf en alle nieuwe inzichten en wijsheid zijn in deze mogelijk nuttig.
Dank U progresso vanuit Pipa. Ik vermoed mijzelf deze reis mogelijk nog minimaal in Natal en Manaus.
Mocht onverhoopt de omgeving Fortaleza of dorpjes in de buurt aan deze trip toegevoegd worden.
Dan indien aanvaard misschien interessant ff persoonlijk onder het genot van een Brahma of Caipikiwi deze verders uitwerken.
Uiteraard met muilkorf aangezien niemand weet welke gemuteerde vier russen een onderdeel van mijn geheel geworden zijn na bezoek aan Europa, Afrika en Azië dit jaar 2020 nog!!!. Kuch, kuch :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:



Gebruikersavatar
Jantje beton
Artikels: 0
Berichten: 165
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 18:59

Re: Mondkapjes ivm Virus waanzin?

Bericht door Jantje beton » di jul 28, 2020 02:07

quasimodo schreef:
ma jul 27, 2020 13:46
Ik werk de hele dag met een masker en ook mijn collega's. Ook zie ik dokters in het ziekenhuis operaties uitvoeren van diverse uren met een masker. Wij leven nog en de dokters ook?
Já Nee begrijp wel dak er helemaal naast zit.
Misschien een leuk experimentje voor morgen.
Doe zo een mondkapje aan het einde van de stofzuigerslang en ga daarna het huis zuigen.
Het houd alle Russen buiten maar misschien dat de motor oververhit raakt.
Laatst gewijzigd door Jantje beton op di jul 28, 2020 03:31, 1 keer totaal gewijzigd.



Gebruikersavatar
Jantje beton
Artikels: 0
Berichten: 165
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 18:59

Re: Mondkapjes ivm Virus waanzin?

Bericht door Jantje beton » di jul 28, 2020 02:15

Gebruik mondkapjes vergroten verspreiding van het virus

Onderzoek gepubliceerd in het British Medical Journal in 2015, waar 3M aan meewerkte, toonde een hogere concentratie van het virus bij mensen die gebruik maakten van mondkapjes in vergelijking met mensen die geen mondkapje/medisch mondkapje droegen. De meeste mensen beschikken over onvoldoende kennis om de mondkapjes verantwoord te gebruiken, zoals vaak vernieuwen, frequent handen wassen, op een veilige manier afdoen en afvoeren. De verspreiding van het virus kan toenemen door het onveilig gebruik van mondkapjes. Wetenschappelijk onderzoek naar het effect van het gebruik van chirurgische maskers toonde een hogere concentratie van virussen en bacteriën aan de buitenzijde van het masker. Hergebruik van mondkapjes kan daarom leiden tot een grotere kans op infecties. Geadviseerd wordt om de mondkapjes na 2 uren te vervangen en op een veilige manier af te voeren. Of voor hergebruik bij 60 C gewassen kan worden.

https://www.hpdetijd.nl/2020-06-19/veel ... ezondheid/



Gebruikersavatar
Jantje beton
Artikels: 0
Berichten: 165
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 18:59

Re: Mondkapjes ivm Virus waanzin?

Bericht door Jantje beton » di jul 28, 2020 02:23

Dragen van een mondmasker; een nieuw microklimaat

Het vrij kunnen ademen van schone lucht is belangrijk voor het behoud van een goede gezondheid. Daarom is het belangrijk om te analyseren wat de effecten zijn van het microklimaat dat binnen en op het mondkapje gecreëerd wordt. Door het dragen van mondkapjes stijgt de temperatuur en de luchtvochtigheid verandert. Alleen al het psychologisch effect op het dragen van een mondkapje kan een verandering in de wijze van ademen bewerkstelligen. Afhankelijk van het soort masker/mondkapje wordt door de drager meer weerstand in ademen ervaren en kunnen problemen ontstaan om voldoende O2 in te ademen. Wanneer een te kort aan O2 wordt ervaren neemt de activiteit van het sympathisch zenuwstelsel (flight-fight reactie) toe. De hartslag wordt sneller; een risico voor onwel of moe voelen en zelfs flauwvallen. Hoofdpijn, huidreacties en jeuk als gevolg van het dragen van maskers zijn eveneens beschreven. Ervaren ongemak leidt tot meer stress met als gevolg een vicieuze cirkel. Wanneer een masker langdurig achter elkaar gedragen wordt kan het zuurstofgehalte in het bloed dalen en het CO2 gehalte toenemen. Hierdoor kunnen ontstekingen toenemen en verzwakt de immuniteit voor externe factoren. Meer energie is nodig om de bestaande ontstekingen onder controle te houden. Ook kan de concentratie van bacteriën en virussen in het masker en neus- en keelholte toenemen door het uitademen en weer inademen van dezelfde lucht.



Gebruikersavatar
Jantje beton
Artikels: 0
Berichten: 165
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 18:59

Re: Mondkapjes ivm Virus waanzin?

Bericht door Jantje beton » di jul 28, 2020 09:59

Over het wassen van die mondkapjes bij 60 graden. Jantje Beton is afgestudeerd koekenbakker.
Gepasteuriseerde melk wordt verhit tot 62 graden maar behoud nog een deel van zijn bacteriën cultuur.
Gehomogeniseerde (lang houdbare) melk tot 90 graden.
Misschien dat de zeep bij 60 graden de doorslag geeft om eventuele bacteriën/ virussen te vernietigen.

Zidestep,
Jantje Beton drinkt graag dagelijks minimaal 1 liter gepasteuriseerde melk. Maar het tot nu in geen enkele Braziliaanse super aangetroffen.
De redenen zou kunnen zijn dat Brazilianen er gewoon geen behoefte aan hebben of onvoldoende begrijpen hoe hier op een juiste manier ( gekoeld) mee om te gaan.
December 2018 was ik een maand in Tanzania en daar vond ik wel regelmatig gepasteuriseerde melk.
Vaak van een coöperatie fabriek waarin locals met Nederlanders samen werken.
Verstandige keuze natuurlijk om de kennis en kunde van Jan Kaas te benutten.

Een vriendin van Jantje Beton werkt in een drogist in Dodoma en ze vertelde eergisteren dat mondmaskers niet gebruikt worden in het openbaar.

Die Tanzanianen zijn misschien zo gek nog niet.
Ho wacht is het niet de president van Tanzania die de WHO opdracht gegeven heeft het land te verlaten.
Nederland is met zijn RIVM beter af.
Beetje jammer dat dit instituut feitelijk gewoon in bezit is van Bill en Belinda.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Mondkapjes ivm Virus waanzin?

Bericht door joaninha » di jul 28, 2020 12:00

Gebruikte mondkapjes gewoon even op het dashboard onder de voorruit van een geparkeerde auto leggen in de zon. Dan zijn ze in een mum van tijd kiemvrij. Net als de auto zelf.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Mondkapjes ivm Virus waanzin?

Bericht door quasimodo » di jul 28, 2020 12:54

Onderzoek van 2015 dat toen de meeste mensen nog niet wisten hoe een mondkapje gebruikt moest worden is niet zo gek. Toen werden alleen professionals geleerd hoe dit te gebruiken. Nu komt dit regelmatig op tv dus de kennis is vergroot. In Brazilië zie ik het zelfs dagelijks op tv voorbij komen terwijl ik meestal alleen maar even het nieuws kijk. In 2015 werden mondkapjes voornamelijk gebruikt om stof tegen te houden alleen in een medische omgeving en bij de bereiding van voedsel voor kwetsbare werd het voor virussen en bacteriën gebruikt en daar werd wel goede voorlichting gegeven.

Tevens staat in dat onderzoek dat het virus zich verzameld aan de buitenkant als je niet ziek bent dat is dus het bewijs dat het in iedergeval gedeeltelijk werkt.

En als je echt afgestudeerd koekenbakker bent zou je weten dat tijd bij het pasteuriseren van melk zeer belangrijk is. De tijd dat de melk op 60 graden wordt gebracht is zeer kort anders gaan de gewenste bacteriën ook dood en krijg je op een gegeven moment ook gesteriliseerde melk.

Die bijwerkingen van mondkapjes die je beschrijft treden alleen op bij mensen die al problemen hebben met de ademhaling of claustrofobie hebben. Voor gezonde mensen zijn de enigste bijwerkingen dat ze oncomfortabel zijn. Als je zo tegen mondkapjes bent had je beter in Nederland kunnen blijven. Ik heb ze buiten het werk nog niet hoeven te gebruiken. Hopelijk volgende week als ik mijn vriendin af ga halen op Schiphol.



Gebruikersavatar
Jantje beton
Artikels: 0
Berichten: 165
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 18:59

Re: Mondkapjes ivm Virus waanzin?

Bericht door Jantje beton » do jul 30, 2020 23:53

quasimodo schreef:
di jul 28, 2020 12:54
Onderzoek van 2015 dat toen de meeste mensen nog niet wisten hoe een mondkapje gebruikt moest worden is niet zo gek. Toen werden alleen professionals geleerd hoe dit te gebruiken. Nu komt dit regelmatig op tv dus de kennis is vergroot. In Brazilië zie ik het zelfs dagelijks op tv voorbij komen terwijl ik meestal alleen maar even het nieuws kijk. In 2015 werden mondkapjes voornamelijk gebruikt om stof tegen te houden alleen in een medische omgeving en bij de bereiding van voedsel voor kwetsbare werd het voor virussen en bacteriën gebruikt en daar werd wel goede voorlichting gegeven.

Tevens staat in dat onderzoek dat het virus zich verzameld aan de buitenkant als je niet ziek bent dat is dus het bewijs dat het in iedergeval gedeeltelijk werkt.

En als je echt afgestudeerd koekenbakker bent zou je weten dat tijd bij het pasteuriseren van melk zeer belangrijk is. De tijd dat de melk op 60 graden wordt gebracht is zeer kort anders gaan de gewenste bacteriën ook dood en krijg je op een gegeven moment ook gesteriliseerde melk.

Die bijwerkingen van mondkapjes die je beschrijft treden alleen op bij mensen die al problemen hebben met de ademhaling of claustrofobie hebben. Voor gezonde mensen zijn de enigste bijwerkingen dat ze oncomfortabel zijn. Als je zo tegen mondkapjes bent had je beter in Nederland kunnen blijven. Ik heb ze buiten het werk nog niet hoeven te gebruiken. Hopelijk volgende week als ik mijn vriendin af ga halen op Schiphol.

Ik heb een hogere prioriteit wegens familie issues om nu in Brazilië te zijn anders had ik het zeker wel ff uitgesteld. Ben absoluut niet bang voor al die Cojona Mickey Mouse onzin. Ben eerder kwaad, geïrriteerd en bezorgd over de schade die het nu aan het veroorzaken is.

Maar Jantje Beton gaat een stapje verder. Heb voor vandaag een ticket naar Manaus geboekt. Had het plan vanaf Manaus een boot richting Santarém/ Belém te doen. Maar die boot dingesen hebben laten weten dat er een muilkorf plicht aan boord is. Daarom de boel gecanseld. Geen interesse meer.

Normaliter boek ik veel hotels voor 1 of 2 nachten van te voren via Agoda. Gaat niet meer gebeuren. Zoek ter plekke eerst uit welk welke beleid te hanteren. In João Pessoa ben ik 10 a 15 hotels langs gegaan tot ik er eentje vond die niet moeilijk deed.



Gebruikersavatar
Jantje beton
Artikels: 0
Berichten: 165
Lid geworden op: zo jul 26, 2009 18:59

Re: Mondkapjes ivm Virus waanzin?

Bericht door Jantje beton » za aug 01, 2020 09:10

Skip the monkey in this room?.

https://youtu.be/BaOcLk3hB9I



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Mondkapjes ivm Virus waanzin?

Bericht door quasimodo » za aug 01, 2020 14:58




Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Mondkapjes ivm Virus waanzin?

Bericht door Martinho » za aug 01, 2020 20:12

Ja, de wetenschap is er nog niet helemaal uit, dat is wel duidelijk. Niettemin is het duidelijk dat mondkapjes wel degelijk EEN BEETJE helpen (niet 100% nee, en dat het schoonmaken van oppervlaktes misschiebn wat ver gaat. Maar waarom zou je onnodig risico nemen?

Ik persoonlijk gan niet eens meer naar de supermarkt. Ik kreeg het inderdaad onaangenaam benouwd met een mondkapje op, vanwege emphyseem. Dus ga in NIET naar het dorp. Want ALS ik ga, MET mondkapje en het flesje alcoholgel in de auto, te gebruiken na elk bezoek aan elke winkel.

Ik ga namelijk liever niet dood aan verstikking (en ik kan uit eigen ervaring vertellen dat het heel vreselijk voelt) alleen om lekker eigenwijs te zijn en het beter te weten dan artsen.

Dus Jantje, ga jij maar lekker ergens het virus oplopen, maar blijf alsjeblieft ver uit de buurt van mij, en andere mensen. Als jij anderen besmet uit je eigenwijsheid, is dat in mijn ogen poging tot doodslag.



Plaats reactie