Euro's wisselen of via ATM

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Plaats reactie
Bertje
Artikels: 0
Berichten: 92
Lid geworden op: za jun 02, 2012 16:06

Euro's wisselen of via ATM

Bericht door Bertje » ma dec 14, 2020 15:26

In Januari ga ik na lange tijd weer terug naar Fortaleza. Vlucht via SP. nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen. Cashgeld of via de bankpas bij de ATM. Hoeveel real kun je per transactie tegenwoordig uit een ATM krijgen?? verschilt dit nog steeds per banK??

Iemand een idee?

Bij voorbaat dank,

Bertje



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Euro's wisselen of via ATM

Bericht door quasimodo » ma dec 14, 2020 19:13

Mijn vriendin heeft vorig maand euro's gewisseld. Toen kreeg ze veel minder als normaal ten opzichte van de koers omdat er veel minder vraag naar was. Normaal scheelt het niet veel soms pinnen soms wisselen gunstiger. Ik neem meestal wel wat euro's mee omdat de banken nogal vaak staken of in ieder geval elke keer als ik daar ben.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Euro's wisselen of via ATM

Bericht door joaninha » wo dec 16, 2020 13:33

Gewoon in de winkel etc met je Nederlandse bankpas betalen is ook een goede optie. En ook bij vrijwel alle hotels, restaurants en cafés kun je met pin betalen. Met minder kosten en een betere wisselkoers dan bij veel ATM's. Veel ATM's in bijvoorbeeld winkelcentra rekenen hoge kosten en slechte koersen. Ik heb een Knab rekening erbij genomen met verschillende bankpasjes. Mijn vriendin heeft er ook een. Ze gebruikt hem in Brazilië al meer dan een jaar. Nooit geen problemen met scimmen of zo gehad. Ik zorg wel dat er nooit teveel geld op staat. Via mijn bank app zet ik steeds een beperkt bedrag op de bankpas. Ik dacht zelfs dat contactloos betalen kan maar dat weet ik niet zeker. Ik ga in januari ook weer naar Fortaleza en ga dat ook proberen.
Ook is er nog de mogelijkheid om via Western Union geld naar jezef te sturen en daar bij een agentschap op te halen. Kan via een app op je smartphone. De koers bij WU is minder goed. Maar het is wel een optie als de bankpas niet werkt of verloren/gestolen is. Ik gebruik in Brazilië 2 telefoons. De telefoon met bankieren met mijn gewone bankrekening etc erop laat ik thuis of in hotel. De andere gebruik ik met een Braziliaanse simcard op straat etc.



Plaats reactie