Avondklok in Ceará

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Avondklok in Ceará

Bericht door Progresso » do feb 18, 2021 02:34

Van 22hr00 tot 5 uur in de ochtend niet op straat komen.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 786
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Avondklok in Ceará

Bericht door Ajax » do feb 18, 2021 17:56

Zouden ze hier in NL ook in moeten voeren! :D



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Avondklok in Ceará

Bericht door borsjea » do feb 18, 2021 19:44

Hiet in Parana al een tijdje actief en zelfs al verlengd. Recentelijk begint hij wel wat later 24:00 uur ipv 23:00 uur en duurt tot 05:00 uur. Op mijn leeftijd heb ik hier geen last van, mijn oogleden zijn dan al gesloten.

Benieuwd of de beperking nog de schade vd vele illegale feesten met het carnavalsweekend kan voorkomen, las dat men in Ceara ook meer dan 400 bedrijven hebben gesloten waar feesten plaats vonden. In veel andere staten is het helaas niet anders.

Helaas onderneemt de federale overheid niets om het variant van Manaus te isoleren, een reisverbod of negatieve PCR zou zo gek nog niet zijn. Heb begrepen dat de stad Fortaleza nog al wat toerisme uit Manaus ontvangt.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Avondklok in Ceará

Bericht door borsjea » di feb 23, 2021 22:46

Krijg de indruk dat de avondklok in steeds meer steden in Brazilië zijn intrede doet, de staat São Paulo heeft al aangegeven dat er verzwaarde maatregeling in aankomst zijn, vermoedelijk een lockdown. Situatie lijkt slechter te zijn dan tijdens de piek een aantal maanden geleden, de zorgsector laten groeien gaat ook niet meer lukken omdat die sector te maken heeft met een personeels tekort



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 786
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Avondklok in Ceará

Bericht door Ajax » wo feb 24, 2021 12:45

Om welke tijd gaat die avondklok dan in?

In Fortaleza is dat nu 22:00 uur zoals Pro aangeeft. Jij geeft aan dat in Parana de avondklok om 0:00 uur ingaat. Hier in NL is het 21:00 uur en ik hoorde in BE pas om 0:00 uur.

Is de bedoeling dat er minder mensen besmet raken of is het een manier om handhaving een steuntje in de rug te geven?

Hier in NL is er een kleine groep heel erg tegen de avondklok. Is dit typisch Nederlands of speelt dat ook in BR?



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Avondklok in Ceará

Bericht door Progresso » wo feb 24, 2021 14:35

Ajax schreef:
wo feb 24, 2021 12:45

Is de bedoeling dat er minder mensen besmet raken of is het een manier om handhaving een steuntje in de rug te geven?
Ik vermoed dat het aantal moorden wel eens heel fors kan gaan dalen. Voor het aantal Coronadoden zal het denk ik weinig uitmaken. Ik heb nog geen enkel wetenschappelijk artikel gevonden waarin dat wordt aangetoond. Opmerkelijk, want voor dat Hydrochloroquine zijn honderden miljoenen uitgegeven aan wetenschappelijk onderzoek.

In de afgelopen 7 weken hebben we 400 moorden gehad in Ceará-

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3048129



Grandoni
Artikels: 0
Berichten: 14
Lid geworden op: do apr 28, 2011 17:14

Re: Avondklok in Ceará

Bericht door Grandoni » wo feb 24, 2021 15:00

Ajax schreef:
wo feb 24, 2021 12:45

Hier in NL is er een kleine groep heel erg tegen de avondklok. Is dit typisch Nederlands of speelt dat ook in BR?
Die groep is in NL groter dan je denkt, maar die mensen hoor je niet. Uiteraard zijn de meeste Brazilianen ook geen voorstander van een avondklok. Al was het alleen al vanwege het simpele feit dat het niet is aangetoond dat dit ook daadwerkelijk leidt tot minder besmettingen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7210
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Avondklok in Ceará

Bericht door Progresso » wo feb 24, 2021 17:01

Fortaleza is nou ook niet echt een stad die 24 uur per dag draait, zoals bijvoorbeeld Parijs of New York.

De bars en restaurants waren al dicht. Het wordt voor een paar duizend mensen die normaal 's-nachts onderweg waren wat lastiger gemaakt.

Deze mensen verplaatsen nu noodgedwongen hun activiteiten naar de uren waar ze zich wel op straat mogen begeven. In die uren zijn dus meer mensen op hetzelfde moment onderweg, dus logischerwijs verhoogd je dus de kans op besmetting.

De enige echte reden die ik voor Fortaleza kan bedenken is inderdaad de openbare orde en niet zozeer de transmissie van het virus minimaliseren.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Avondklok in Ceará

Bericht door borsjea » wo feb 24, 2021 18:15

De effecten van de feestvierende jongeren tijdens carnaval wordt overal duidelijk.Ook São Paulo waar men in tien dagen tijd 660 UTI opnames zag voert de avond klok in voor de gehele staat van 23:00 t/m 05:00 voor een groot deel vd bevolking dus geen enkele extra beperking, wel voor de jongeren en juist in de groep 20-45 jaar wordt een enorme toename gezien, er is een 0800 nummer beschikbaar gesteld waar de bevolking wordt verzocht om misstanden te melden, zonder beperkende maatregelingen zal de staat over 3 weken een collaps bereiken. Een aantal subregio's die in fase rood zitten krijgen te maken met een sluiting van niet essentiële zaken.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 786
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Avondklok in Ceará

Bericht door Ajax » do feb 25, 2021 10:32

Over feestvierende jongeren gesproken: één dagje mooi weer en Vondelpark staat vol alsof er nooit Corona is geweest.
Grandoni schreef:
wo feb 24, 2021 15:00
Die groep is in NL groter dan je denkt, maar die mensen hoor je niet.
Ze zijn zelfs naar de rechter geweest, maar dat heeft verlenging van de avondklok niet kunnen voorkomen. Ik denk dat het niet veel zin heeft om te praten over het effect van de avondklok als er overdag zo veel mensen bij elkaar staan.

Avondklok is meer een principe kwestie, heeft een heel bittere bijsmaak omdat het aan de oorlog herinnert. Mij verbaasd het daarom dat er een meerderheid is gevonden om dit ook in NL in te voeren. In Frankrijk of Duitsland is die associatie met de oorlog er veel minder, dus daar past dat makkelijk binnen de verschillen die er sowieso zijn tussen de verschillende Europese landen.

Van BR verwacht ik dat de avondklok ook minder omstreden zal zijn dan hier in NL.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4947
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Avondklok in Ceará

Bericht door quasimodo » do feb 25, 2021 13:45

Waarom is in Frankrijk en Duitsland de associatie minder? Daar herinnert het net zoveel aan de oorlog. Die hebben alleen wat verstandigere politici die niet eerst uit den treuren uitleggen waarom zij maatregelen niet verstandig vinden. En hier alle zinnige en onzinnige argumenten voor zoeken om dit beleid te steunen. Om vervolgens als de gevolgen van hun beleid is dat de ziekenhuizen weer eens langzaam volstromen het toch moeten invoeren. We hebben het gezien met mondkapjes, scholen, de intelligente lock down en nu weer met de avondklok.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4092
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Avondklok in Ceará

Bericht door borsjea » do feb 25, 2021 18:18

De oorlog is 75 jaar geleden, kan me niet voorstellen dat er nog veel mensen uit de tijd zijn met nare herinneringen. De groep 75+ blijft nu al zelfs overdag veel binnen en zal bij de aanvang al op zijn bed liggen. De avondklok zal met name worden gebruik bij groepjes jongeren denk niet dat men elke auto met 1 of 2 personen er in die de stad doorkruist gelijk aanhouden.



Plaats reactie