Alle straten in Fortaleza naar 50 km/h

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Alle straten in Fortaleza naar 50 km/h

Bericht door Progresso » ma jul 26, 2021 18:58

Even opletten voor degenen die al een jaar niet in Fortaleza zijn geweest. De maximum snelheid op vele strraten is al verlaagd naar 50km/h en op enkele kritische punten zelfs naar 40km/h. Volgens mij is het enige stuk waar je nog 80km/h mag rijden het stukje van en naar het vliegveld. Daar waar je nu nog 60km/h mag rijden gaat binnenkort ook de snelheid omlaag naar 50km/h.

https://www.opovo.com.br/noticias/ceara ... 0km-h.html



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Alle straten in Fortaleza naar 50 km/h

Bericht door Wade » wo jul 28, 2021 02:16

Progresso schreef:
ma jul 26, 2021 18:58
Even opletten voor degenen die al een jaar niet in Fortaleza zijn geweest. De maximum snelheid op vele strraten is al verlaagd naar 50km/h en op enkele kritische punten zelfs naar 40km/h. Volgens mij is het enige stuk waar je nog 80km/h mag rijden het stukje van en naar het vliegveld. Daar waar je nu nog 60km/h mag rijden gaat binnenkort ook de snelheid omlaag naar 50km/h.

https://www.opovo.com.br/noticias/ceara ... 0km-h.html

Behalve die toegangsweg naar de luchthaven en in de duinen kan ik mij nauwelijks plekken in Fortaleza voor de geest halen waar je (overdag) sneller dan 5 km/u kan rijden in het verkeer.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Alle straten in Fortaleza naar 50 km/h

Bericht door comulder » wo jul 28, 2021 14:20

En ‘s avonds, als het rustig is wil je vanwege de kans op overvallen niet rijden, ik althans niet.😩



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Alle straten in Fortaleza naar 50 km/h

Bericht door Wade » do jul 29, 2021 02:18

Op de BR116 tot aan de rotonde zou die snelheidslimiet me ook absurd lijken.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Alle straten in Fortaleza naar 50 km/h

Bericht door Progresso » do jul 29, 2021 04:23

De hele BR 116 vanaf in ieder geval de Anel Viario is al jaren 60 km/h. Ik rij dat stuk denk ik twee keer per maand, meestal 's-nachts of zeer vroeg in de ochtend. Het is 12km lang, 3 balans, hangt vol met camera's en dan sikkel je dus naar die rotonde toe.

De gemeente heeft helaas niets te zeggen over deze federale weg. Fortaleza wil heel graag de middenberm gebruiken voor een expressbusbaan zodat je in 15 minuten van Messejana naar het centrum kunt. Helaas is dat project op de lange baan geschoven.

Voor de rest maakt het denk ik allemaal heel weinig uit. Er hebben dit jaar volgens mij al 120 dodelijke verkeersongevallen plaatsgevonden op de wegen in Fortaleza. Hopelijk dat door het verlagen van de snelheid dit aantal fors naar beneden gaat. Die 2 minuten extra tijd die mij zo'n ritje kost is het mij wel waard.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Alle straten in Fortaleza naar 50 km/h

Bericht door Wade » do jul 29, 2021 23:36

Progresso schreef:
do jul 29, 2021 04:23
De hele BR 116 vanaf in ieder geval de Anel Viario is al jaren 60 km/h. Ik rij dat stuk denk ik twee keer per maand, meestal 's-nachts of zeer vroeg in de ochtend. Het is 12km lang, 3 balans, hangt vol met camera's en dan sikkel je dus naar die rotonde toe.

De gemeente heeft helaas niets te zeggen over deze federale weg. Fortaleza wil heel graag de middenberm gebruiken voor een expressbusbaan zodat je in 15 minuten van Messejana naar het centrum kunt. Helaas is dat project op de lange baan geschoven.

Voor de rest maakt het denk ik allemaal heel weinig uit. Er hebben dit jaar volgens mij al 120 dodelijke verkeersongevallen plaatsgevonden op de wegen in Fortaleza. Hopelijk dat door het verlagen van de snelheid dit aantal fors naar beneden gaat. Die 2 minuten extra tijd die mij zo'n ritje kost is het mij wel waard.

De vraag is zoals steeds wat de factor snelheid in die ongevallen speelde. Ik vind dat dit maar al te makkelijk is hoofdoorzaak wordt aangeduid.
Wat met de slechte kwaliteit van de wegen (in (noordoost) Brazilië altijd een heikel punt), of wat met de bekwaamheid/roekeloosheid van de Braziliaanse autobestuurder? Wat met de vele slecht onderhouden auto's die je daar ziet rond rijden (omdat velen niets beters kunnen permitteren natuurlijk), die hier in Europa nooit door de technische keuring zouden raken. Niemand geeft een zak om zijn mede-weggebruiker, verleent eens voorrang. Ik zie 's avonds geen enkele fiets met verlichting... de enige plek in de stad waar men aandacht geeft aan zwakke weggebruikers is aan de vernieuwde Beira Mar.

Vergelijk met Duitsland... op vele plekken geen snelheidslimiet. Natuurlijk wel prima wegen, goede auto's en gedisciplineerde bestuurders. Snel rijden is niet altijd gelijk aan slecht rijden.



Plaats reactie