Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door borsjea » ma nov 22, 2021 17:24

Progresso schreef:
do nov 18, 2021 21:11
Dus na 270 dagen is die pas niet meer geldig. Om de 9 maanden een prik halen voor 200 miljoen mensen.

De meeste vijftig plussers zijn tussen maart en augustus gevaccineerd. De eersten zijn dus nu al weer aan de beurt terwijl er niet genoeg vaccins zijn voor degenen die nog een tweede prik nodig hebben.

Voor het komend jaar gaat dat dus niet werken, nog even afgezien van de volledige stompzinnigheid van zo'n pas.
En door de booster zal een deel vd wereld die zelfs nog niet eens zijn 1e dosis hebben gehad nog langer moeten wachten. De vraag die je moet stellen of het gebruik van de nieuwe generatie nRMA en vector vaccinaties waar nog nauwelijks productie capaciteit voor is wel zo verstandig was of dat dit eerder als doel had om nu eindelijk deze categorie op de Markt te krijgen. Verder zien we dat deze type vaccinaties bij nieuwe varianten steeds minder bestand zijn. Hadden ontwikkelingen in de op eieren gekweekt inactieve virus vaccinatie niet veel sneller de markt kunnen bedienen? De kennis daarvan is wijd verspreid.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door joaninha » di nov 23, 2021 10:16

Toch vrees ik dat wat nu in Europa gebeurt zich volgend jaar in Brazilië gaat herhalen wanneer de werking van de vaccins terugloopt. Ik weet niet precies wanneer het virus/griepseizoen in Brazilië is maar als ze een maand voorafgaand aan dit seizoen alle 50 plus een booster geven voorkom je waarschijnlijk de ellende waar Europa nu weer in zit. Die booster moet je niet te vroeg maar ook niet te laat geven. Als in oktober alle ouderen in Europa een booster hadden gehad was de situatie nu veel beter.

Wat eiwit vaccins betreft; heel interessant wat op dit moment in Cuba gebeurt. Volgens mij lijkt die vaccins op die op vaccins eaar Borsjea het over heeft maar dan niet op basis van kippeneieren maar eierstokcellen van Chinese hamsters. Een meer traditionele methode die vaker wordt toegepast bij het maken van vaccins. Cuba heeft verschillende vaccins op eiwitbasis ontwikkeld waar zo'n beetje de complete bevolking mee is gevaccineerd. Oa het Soberana en Abdala vaccin dat in 3 doses wordt gegeven. Ook zijn er speciale vaccins voor kinderen en ik meen ook een neusspray. De vaccins doen wat beschermingsgraad niet onder voor de westerse vaccins. Het is natuurlijk nog even afwachten hoe de werking op langere termijn blijft maar Cuba kan wel eens met deze meer traditionele vaccins de goede weg zijn ingeslagen.
Als je het verloop van de besmettingsgolf daar ziet, zie je een zeer sterke daling van het aantal besmettingen en doden. Ze doen het zelfs beter dan Israël hoewel een aanzienlijk deel van de bevolking (orthodoxe joden) daar zich niet wil laten vaccineren.
Cuba gaat ook andere landen helpen met het opzetten van eigen productie faciliteiten voor hun vaccins zoals bijvoorbeeld in Afrika.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door Ajax » zo nov 28, 2021 16:04

borsjea schreef:
do nov 18, 2021 18:10
Helaas is die 85% volledig gevaccineerd nog een lange weg om te gaan. Landelijk ligt het op net geen 60% vd volledige bevolking, regionaal zijn er grote verschillen.
Dat is snel gegaan dan, hoorde we in de persconferentie niet 88,5%? Dus 11,5% niet-gevaccineerden zorgen voor een avond lockdown en nog wat meer maatregelen?

Btw. hier (BR) hebben een aantal oudjes (80+ en 60+) uit de familie al een aantal weken geleden een booster gehad.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door Progresso » zo nov 28, 2021 19:27

Je kan gewoon een pak koffie scannen en dan geeft de Coronapas gewoon een OK.




comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door comulder » zo nov 28, 2021 22:18

Mooi man, speciaal voor de eikels die het nog steeds verrekken zich te laten vaccineren.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door Progresso » zo nov 28, 2021 23:01

Als iemand mij uit kan leggen welk nut zo'n pas heeft hou ik mij aanbevolen.

Als gevaccineerde kan ik anderen blijkbaar net zo hard besmetten als ongevaccineerden.

Hier in Brazilië hoor ik eigenlijk niets van enige antivaxxers. Zelfs de evangelicos die ik ken hebben zich allemaal laten vaccineren. Dat zelfs geldt voor de Bolsonaro aanhangers. Nog voor het eind van het jaar zitten we hier op 95% vaccinatiegraad.

Dus, iedereen is gevaccineerd. Waarom zou je zo'n pas dan willen invoeren.

Maar ja, we doen net zoals met die virusdoorlatende maskertje maar weer gewoon braaf mee.

Ik ben benieuwd door welke hoepel we volgend jaar weer moeten springen.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 615
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door comulder » zo nov 28, 2021 23:12

Ik ben ook niet overtuigd van nut en noodzaak, verre van dat. Als ze willen dat het gebruikt wordt dan moet het echter maar.
We kunnen er wel chagrijnig over worden maar dat verandert maar weinig aan de situatie. Het is zoals het is.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door Ajax » ma nov 29, 2021 02:30

comulder schreef:
zo nov 28, 2021 23:12
Als ze willen dat het gebruikt wordt dan moet het echter maar.
:) We zijn in NL nooit echt meelopers geweest, maar nu gaat zelfs 80% (zo maar een inschatting) mee met iets waar niet alleen jij maar wel meer mensen niet van overtuigd zijn.

Ik vraag me af waarom er nog maar een kleine groep is die het misschien niet eens eens is met de niet-gevaccineerden, maar ze toch de vrijheid gunt om zelf te beslissen. Heb namelijk in het verleden ook nooit iemand gehoord over een roker die in het ziekenhuis een plek innam van iemand die een andere medische ingreep moest ondergaan.

Btw. werd hier (BR) net voor de eerste keer gevraagd om de "comprovante" van de vaccinatie, dus ook hier begint het blijkbaar ook belangrijker te worden



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door quasimodo » ma nov 29, 2021 11:01

:) We zijn in NL nooit echt meelopers geweest, maar nu gaat zelfs 80% (zo maar een inschatting) mee met iets waar niet alleen jij maar wel meer mensen niet van overtuigd zijn.
Er zijn in die groep veel mensen die de maatregelen niet ver genoeg vinden gaan. En die voor meer verregaande pleiten zodat de normale zorg ook doorgang kan vinden.
Ik vraag me af waarom er nog maar een kleine groep is die het misschien niet eens eens is met de niet-gevaccineerden, maar ze toch de vrijheid gunt om zelf te beslissen. Heb namelijk in het verleden ook nooit iemand gehoord over een roker die in het ziekenhuis een plek innam van iemand die een andere medische ingreep moest ondergaan.
Omdat rokers er niet voor zorgen dat andere mensen geen zorg kunnen krijgen. Corona patiënten doen dit wel. Bovendien worden rokers en andere mensen die ongezond leven geconfronteerd met steeds meer belasting maatregelen om dit gedrag te ontmoedigen. Er is namelijk het idee gecreëerd dat een ongezonde levensstijl duurder zou zijn voor de maatschappij en de gezonder levende mensen willen hier niet voor opdraaien.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door Progresso » ma nov 29, 2021 14:04

Roken, teveel eten, drugsgebruik, het niet dragen van autogordels. Het zijn allemaal vrije keuzes. Sommige zaken zijn sociaal geaccepteerd, andere weer bij wet verboden.

Degene die alleen maar de gedachte had om die groepen uit te sluiten van medische zorg of om de zorgpremies voor die groep te verhogen kon de wind van voren verwachten.

Solidariteit was het argument.

Nu zijn we opeens allemaal bang om dood te gaan omdat we mogelijk aan de poort van het ziekenhuis geweigerd worden.

Nuchter bekeken gaan er een paar miljoen mensen een paar jaar eerder dood. Hooguit een promillage van de wereldbevolking. De meeste van die overlijdens, ongeveer 80% gaat gepaard met onderliggend lijden, zoals men eufemistisch zwaar zieke mensen noemt.

Alleen door roken gaan er 5 miljoen mensen per jaar dood.

En natuurlijk zijn die rokers die langzaam aan het doodgaan verantwoordelijk dat ze extreem dure zorg absorberen uit het zorgsysteem. En dat doen ze niet door binnen 2 weken te sterven, maar omdat ze dure operaties, dure medicijnen, longtransplantatie en vaak jarenlange behandeling nodig hebben voordat ze eindelijk dood gaan.

Van mij mogen die rokers overigens zonder problemen die zorg ontvangen. Het enige is dat ik van een overheid verwacht dat ze inzetten op een effectief beleid van preventie en educatie.

Nu gaan we een richting op waarbij mensen worden verplicht zich in te enten met een in de haast goedgekeurd vaccin waar noch de overheid noch de fabrikant maar enige fabrikant overneemt voor als het fout gaat. En dat het fout gaat dat weten we, met name bij jonge patiënten.

Voor het succesvol bestrijden van de pandemie maakt het allemaal niet uit. Het virus blijkt slimmer als de mensheid.

Het rijke deel van de mensheid wil uit angst liever vandaag als morgen een boosterprik. Tegelijkertijd is het virus in staat gebleken om in Zuidelijk Afrika te muteren omdat daar zelfs het merendeel van de bevolking nog niet eens de eerste prik heeft kunnen bemachtigen. En hupsakee, via het vervoermiddel van de rijke klasse is het virus binnen enkele dagen al over de wereld verspreid.

Al die waanzin met coronapassen, verplichte vaccins en het splijten van de samenleving moet maar eens een keer over zijn.

Accepteer de dood en zorg voor voldoende ziekenhuiscapaciteit. Maximaliseer preventie door handjes te wassen en afstand te houden. Laat de mensen vrij in hun keuzes en overtuigingen.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door joaninha » di nov 30, 2021 16:32

Dat nu de schuld wordt gelegd voor het niet vaccineren van Afrika in het onstaan van de Omicron variant is in mijn ogen voorbarig. Nieuwe varianten onstaan meestal in gebieden waar een virus zich veel vermeerdert. Dat was de afgelopen maand niet echt het geval in Zuidelijk Afrika waar het bovendien zomer wordt. Wel in Europa. Wie zegt dat die mutant in Afrika ontstaan is? Hij is er ontdekt maar kan er ook door een Europese toerist naartoe gesleept zijn of van een toerist zijn overgesprongen en verder gemuteerd.. Het is opvallend dat in Europa nu heel grote toenames te zien zijn in de afgelopen weken terwijl de overgrote meerderheid is gevaccineerd. Ikzelf dacht ook beschermd te zijn maar liep ondanks voorzichtigheid het virus toch op via mijn moeder die het wellicht opliep van kinderen aan de deur met St. Maarten. Allebei hadden we milde symptomen en zijn weer genezen. Dat weer wel en zonder vaccinatie was dat wellicht slechter afgelopen. Maar dat Zuid Afrika niet gevaccineerd is omdat het westen geen vaccins stuurde klopt in mijn ogen niet. Zuid Afrika wilde geen Astra Zeneca en geen Jansen want volgens hun werkte dat onvoldoende tegen die variant die daar eerder dit jaar rond ging. En veel jongeren wilden zich er ook niet vaccineren. Dit geldt natuurlijk niet voor het hele Afrikaanse continent. Nu de wereld uit voorzorg de grenzen (deels) sluit is naar mijn mening terecht. Beter dan dat gezwam van de WHO dat waarschuwt voor de ernst van die Omicron variant maar tegen tijdelijke reisbeperkingen is.
En een beetje zwak dat Afrika gelijk weer in de dicrimininatiemodus springt. Hopelijk kloppen de berichten dat deze variant mild is. Maar dat is natuurlijk nog afwachten.
Dat er veel besmettingen zijn onder reizigers bleken te zijn komt ook omdat mensen met een coronapas ongetest konden reizen. Daarom ben ik het eens met de mensen die het nut van dit soort toegangsbewijzen niet inzien. Het zorgt voor schijnveiligheid.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door Ajax » do dec 02, 2021 13:46

quasimodo schreef:
ma nov 29, 2021 11:01
Er zijn in die groep veel mensen die de maatregelen niet ver genoeg vinden gaan. En die voor meer verregaande pleiten
Inderdaad Quasi, dat is helemaal waar. En dat is ook de grootse groep, zeker als je het vergelijkt met de tegengeluiden.

Anyway, heb het vanaf hier niet helemaal goed kunnen volgen, maar er was ook veel nieuws over een ontsnapt stel op Schiphol:

https://www.nu.nl/coronavirus/6170271/e ... hotel.html

Adequaat optreden van de instanties en goed ingegrepen om de verdere verspreiding van het nieuwe virus in de kiem te smoren.

Toch was er ook een andere kijk op dit voorval (eerste 10 minuten): https://www.youtube.com/watch?v=RF9eyyhyXYI

Is een wat oude man die bij de leden van dit forum misschien nog wat credits heeft als oud opinie peiler samen met een wat vreemde interviewer. Komt met een ander verhaal over hetzelfde voorval en daarmee hebben we twee (deels tegenstrijdige) berichten over iets waar we zelf niet bij zijn geweest.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door Progresso » do dec 02, 2021 16:02

99,6% van alle volwassen in Fortaleza zijn momenteel ingeënt.

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3166325


Kan iemand mij uitleggen wat dan nog het nut is van zo'n Coronapas?



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door Ajax » vr dec 03, 2021 11:50

Progresso schreef:
do dec 02, 2021 16:02
Kan iemand mij uitleggen wat dan nog het nut is van zo'n Coronapas?
Als je het zo stelt heeft de Coronapas natuurlijk geen enkel nut, want iedereen heeft er dan een. Maar de laatste prik gaat een geldigheidsduur krijgen, gaat dus verlopen. En dan moet je een nieuwe prik halen, tot die tijd heb je dan even geen geldig Coronapas en kan je geweigerd worden.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door Progresso » vr dec 03, 2021 12:17

Ajax schreef:
vr dec 03, 2021 11:50
En dan moet je een nieuwe prik halen, tot die tijd heb je dan even geen geldig Coronapas en kan je geweigerd worden.
Zeg maar het Chinese sociale credits systeem. Als je niet netjes doet wat de overheid je opdraagt te doen dan dreigen er sancties.

Ondertussen lacht de Pharma industrie zich de ballen uit de broek. Nog nooit eerder hebben we zo'n slecht vaccin in de wereld geaccepteerd waar miljarden aan wordt verdiend en waar niemand verantwoordelijk voor is.

Maar ja, de angst onder de oudjes regeert. Zo is het makkelijk zaken doen. Als je dan nog eens volidioten als Rutte en De Jonge hebt die zonder enige visie of strategie met een volstrekt onsamenhangend beleid voeren dan weet je dus dat het gedaan is met de mensheid.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door borsjea » vr dec 03, 2021 13:01

Progresso schreef:
do dec 02, 2021 16:02
99,6% van alle volwassen in Fortaleza zijn momenteel ingeënt.
Het is leuk om cijfers mooier te presentern door een deel vd bevolking niet mee te tellen. Juist zou zijn percentage over de gehele bevolking volledig gevaccineerd en dan ook nog rekening houden met de verlopen vaccinaties. Veel landen hanteren de geldigheid op 270 dagen, ministerie Saude heeft de booster op 5 maanden gezet, de staat São Paulo op 4 maanden. Ik heb de indruk dat er grote verschillen zijn tussen de hoofdsteden en anderre gemeentes, de hoofdsteden krijgen wel vaak te maken met bezoekers uit de anderre gemeentes.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door Progresso » vr dec 03, 2021 14:23

borsjea schreef:
vr dec 03, 2021 13:01
Het is leuk om cijfers mooier te presentern door een deel vd bevolking niet mee te tellen. Juist zou zijn percentage over de gehele bevolking volledig gevaccineerd en dan ook nog rekening houden met de verlopen vaccinaties. Veel landen hanteren de geldigheid op 270 dagen, ministerie Saude heeft de booster op 5 maanden gezet, de staat São Paulo op 4 maanden. Ik heb de indruk dat er grote verschillen zijn tussen de hoofdsteden en anderre gemeentes, de hoofdsteden krijgen wel vaak te maken met bezoekers uit de anderre gemeentes.
We zijn in februari begonnen met vaccineren. Die mensen hebben nu al weer hun boostertje gekregen. De vrijgave van de vaccinatie voor onder de 18 is pas enkele weken oud. Die groep wordt nu gevaccineerd. Onder de 12 is nog niet vrijgegeven. Dit is een groep van rond de 15% van de totale populatie.
Die groep onder de 12 jaar hoeft ook geen coronapas te hebben.

Blijft over een zeer kleine groep 12 tot 18 jarigen die moeten wachten op hun tweede prikje. Die zullen deze komende weken allemaal wel aan de beurt zijn er zo is dan iedereen boven de 12 jaar gevaccineerd.

@comulder leg me dan nog een keer uit wat het nut is van een coronapas?



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door Ajax » zo dec 12, 2021 13:15

Progresso schreef:
vr dec 03, 2021 12:17
Maar ja, de angst onder de oudjes regeert. Zo is het makkelijk zaken doen. Als je dan nog eens volidioten als Rutte en De Jonge hebt die zonder enige visie of strategie met een volstrekt onsamenhangend beleid voeren dan weet je dus dat het gedaan is met de mensheid.
Och, je noemt een paar politici, die doen precies wat de meerderheid wil. Achteraf heb je het dan altijd goed gedaan en kan je niets verweten worden (Iedereen wilde dit toch? Dit is toch precies wat in het buitenland is gedaan?).

Interessanter zijn de consequenties van dit beleid. Het is makkelijk om in lockdown te gaan als je boven de 80 bent, maar er zijn ook nog mensen (wie de jeugd heeft, heeft de toekomst) die zich moeten ontwikkelen.

Anyway, het is wat de meederheid wil, dus de realiteit is dat we onvermijdelijk voor grote uitdagingen staan, nog los van het Corona virus dat bij ons is en blijft. Hoor graag ideëen of zelfs een visie op de toekomst, want van de politici hoeven we die niet verwachten.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door Ajax » wo dec 29, 2021 23:22

Hoe gaat het nu in BR met corona, vaccinatie etc:




joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Coronapas straks overal verplicht in Ceará

Bericht door joaninha » zo jan 09, 2022 10:24

Los van alle discussies over het nut van een corona paspoort. Hoe zit het nu met de toepassing. Moet je een code laten zien als je bijvoorbeeld naar een restaurant, barraca of shopping gaat. En hoe gaat dat voor buitenlandse toeristen. Is bijvoorbeeld de Europese geldig of kun je ergens een Braziliaanse coronapas laten aanmaken? Over 4 weken hoop ik weer in Fortaleza te zijn. En een biertje pakken bij een barraca kan dan hopelijk ook.



Plaats reactie