Fortaleza Miami

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Fortaleza Miami

Bericht door Progresso » vr aug 26, 2022 01:26

Binnenkort weer rechtstreeks naar Miami.

https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3271315



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Fortaleza Miami

Bericht door Martinho » vr aug 26, 2022 20:38

Ja, gezellig naar Miami!

Voor mensen die dat nog nooit gedaan hebben: een belevenis van formaat.
Ten eerste natuurlijk het visum. Voor Europeanen misschien iets minder een probleem dan voor Brazilianen, je hoeft alleen maar de eindeloze vragenlijst naar wens te beantwoorden, vooral zeggen dat je niet van plan bent de president te vermoorden ed. Maar je wordt niet onderworpen aan een verhoor in het consulaat.
Dan de aankomst op het vliegveld. Je weet niet wat je overkomt. Je wordt als vee bijeengedreven en afgesnauwd door Spaanssprekenden (TSA, kennelijk zonder enige vooropleiding) en afgevoerd naar een rij machines die je paspoort moeten scannen en een papiertje afgeven die bij het immigratie loket kan worden afgegeven, efficient nietwaar. Ware het niet dat de gebruiksaanwijzing zeer onduidelijk is, de hulp voornamelijk ontbreekt (want Spaans en ongeinteresseerd in PR) en het papiertje van nul en generlei waarde is als je bij het immigratieloket komt, daar doen ze het nog een keer.
Als je uiteindelijk, zwaar gefrustreerd en afgemat, buiten staat op weg naar je verblijfplaats of hotel, merk je al gauw hoe geweldig gastvrij Amerika als land is (niet dus), als zijn er tal van Amerikanen die dat WEL zijn gelukkig. Maar voor de gemiddelde MAGA klant (die zijn er erg veel in Florida, Trump woont er tenslotte) zijn "latino´s" op zijn minst verdacht of minderwaardig, al stikt het van o.m. Brazilianen (ik zag verscheidene Braziliaanse winkeltjes etc).
Maar je hebt geen enkele last als blanke natuurlijk... voor de rest zou ik geen enkele reden kunnen verzinnen om daar heen te gaan, niet voor de mooie steden (zijn er niet) de fijnzinnige architectuur (het is bombast, zie mar-a-lago) of het natuurschoon (dat is er wel, maar moeilijk te bereiken). Stranden? ach, die van Brazilie zijn beter (en waarschijnlijk veel goedkoper).
Goedkope kleding (denk uit China), dat weer wel. Ik ga net zo lief naar de feirinha van Itaipava.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Fortaleza Miami

Bericht door Felix » za aug 27, 2022 15:37

Ik ben, ik meen in 2003, in Miami aangekomen om in Fort Lauderdale te verblijven. Inderdaad, aankomst en vertrek waren nogal intimiderend, schoenen uit, armen gespreid, en zo, en ik vroeg me af wat er zou gebeuren als je iets niet goed, of niet snel genoeg, zou verstaan.

Niet helemaal onbegrijpelijk dat ze het daar zo doen, ze hebben het regelmatig met gewapende idioten en terroristen te maken en elk land heeft zo zijn eigen omgangscultuur.

Maar, voor de rest... ? Ik nam mij voor om, als ik ooit rijk werd, in Fort Lauderdale te gaan wonen. Helaas is dat niet gebeurd :D.



Plaats reactie