Elektrische bussenbouwer Pecém

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Elektrische bussenbouwer Pecém

Bericht door quasimodo » do jan 26, 2023 23:55

Kijkende naar de ontwikkelingen in de batterij markt verbaasd het mij hoeveel mensen er de BEV nog afwijzen en in de H2 auto de oplossing zien.
Vergelijken we bij één vd twee merken die de H2 auto in hun assortiment heeft de prijzen dan schrik je je rot.
Een Hyundai Ioniq 5 begint bij iets minder dan 49.000 euro en een Nexo begint bij 70.000 euro. Onderhouds beurten zijn net zo duur ware het niet dat de BEV elke 15.000 km een beurt nodig heeft en de H2 elke 10.000
Als je vergelijk in welk stadium de ontwikkeling van de elektrische auto is 't.o.v. van de waterstof auto dan is de waterstof auto beter geprijsd dan de elektrisch auto destijds. Als de fabrikanten de waterstof auto net zoveel budget geeft is deze volgens vele verwachting goedkoper te produceren of de batterijen moeten echt veel goedkoper worden.
Een Kg grijze H2 kost in Nederland 12 euro, groene H2 in de VS zie prijzen tussen de 23 en 27 dollar,
De verwachting is dat dit rap gaat zakken als men op grote schaal gaat produceren. En de verwachting is dat dit onder de euro gaat uitkomen.

Bij electriciteit is dit maar zeer de vraag dat dit ook op korte termijn veel goedkoper gaat worden. Omdat ze veel meer willen electrificeren. Zeker als het donker is wanneer de meeste mensen terug komen van het werk en het ideale moment is om de auto op te laden. En voor warme gebieden is dit wel te overbruggen omdat die dan niet veel meer stroom gaan gebruiken voor verwarmen in tijden dat er toch al niet veel zon is.

Je zal zien dat er een levendige handel zal ontstaan tussen landen met een electriciteits overschot en dichtbevolkte gebieden met een tekort.. En waterstof of ammoniak zal dan hoogstwaarschijnlijk het medium zijn om dit te realiseren. En dat er overdag waterstof wordt gemaakt die dan later elders weer wordt gebruikt En dan kun je het efficiënter meteen in de auto gooien als dit eerst weer omzetten in electriciteit.

Daarom zou ik het verstandig vinden als er ingezet wordt op beide energie bronnen voor auto's. Zodat mensen zelf kunnen kiezen afhankelijk van wat het beste past in hun situatie. Maar dit zal allemaal nog wel een tijdje duren omdat aardolie producten nog steeds vele malen goedkoper zijn als je zelf geen energie opwekt en dit commercieel moet inkopen. Bovendien zal het nog wel een tijdje duren voordat er een 2e handsmarkt is opgebouwd die iedere autobezitter kan betalen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7212
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Elektrische bussenbouwer Pecém

Bericht door Progresso » vr jan 27, 2023 13:27

Tesla heeft tot nu toe de Zuid-Amerikaanse markt links laten liggen. Redelijk logisch want zo'n megafactory werkt alleen optimaal als je met één model 200.000 Teslas per jaar er uit kan stampen en zo groot is de markt in het hoge segment nou eenmaal niet.

Maar nu komen ze met een hele kleine middenklasser. Als ze die voor rond de RS100.000 in de markt kunnen zetten zal het wel een succesnummer zijn.

Zonnepaneeltjes op het dak, geen IPVA, mogelijkheid om bidirectioneel te laden en wat software uit het hogere segment om kuilen in het wegdek automatisch te ontwijken en je hebt een succesnummer.

https://www.autoblog.nl/nieuws/nieuwe-t ... el-3445948



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Elektrische bussenbouwer Pecém

Bericht door borsjea » za jan 28, 2023 03:09

Tesla heeft een tijdje intressen gehad om in Zona Franca Manaus een fabriek voor de productie van semiconductoren, batterijen en andere componenten te openen helaas was er in die tijd spraken van een mogelijke opheffing van het fiscale voordeel van bedrijven gevestigd in de Zona Franca. Elon Musk is hiervoor nog naar Brazilië afgereisd maar de gesprekken leverden niets op.
Nu er een megafabriek in Mexico komt, waarmee Brazilië ook fiscale handelsvoardelen mee heeft zal de komst van een Tesla fabriek in Brazilië wel op de lange baan worden geschoven. Met Mexico kan Tesla twee kanten op naar het noorden en het zuiden voor zijn verkopen.

Wat de zonnepanelen betreft, hoorde vandaag dat de grondstoffen voor de panelen zins november een flinke dalingen van iets meer dan 40% mee hebben gemaakt en een aantal grote producenten hebben aangeven dat men verwacht dat de prijzen dit jaar flink zullen dalen.
IPVA vrijstelling is helaas nog niet in iedere staat van toepassing, wat de electroposten betreft hier in de regio is een groot deel nog gratis. Het zou ook mooi zijn als paneelbezitters straks eventuele opgebouwde credits als betaling kunnen gebruiken bij snelladers



Plaats reactie