Voortaan €99 overmaken naar je vriendinnetje in Fortaleza

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Plaats reactie

Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Voortaan €99 overmaken naar je vriendinnetje in Fortaleza

Bericht door quasimodo » wo jan 25, 2023 18:59

Als je niet met zwart geld betaald is er toch niets aan de hand.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Voortaan €99 overmaken naar je vriendinnetje in Fortaleza

Bericht door Progresso » wo jan 25, 2023 19:33

quasimodo schreef:
wo jan 25, 2023 18:59
Als je niet met zwart geld betaald is er toch niets aan de hand.
Er zijn landen in de EU die prostitutie strafbaar stellen. Of je die hoer nu met wit of zwart geld betaald maakt dan echt niet uit.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Voortaan €99 overmaken naar je vriendinnetje in Fortaleza

Bericht door Martinho » ma feb 20, 2023 18:48

Is een vriendin in Brazilie altijd een hoer?

Dat lijk je te beweren.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Voortaan €99 overmaken naar je vriendinnetje in Fortaleza

Bericht door comulder » ma feb 20, 2023 20:56

Martinho schreef:
ma feb 20, 2023 18:48
Is een vriendin in Brazilie altijd een hoer?

Dat lijk je te beweren.
Richard vliegt wel eens vaker uit de bocht maar dit lijkt me onacceptabel. Hoop dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Voortaan €99 overmaken naar je vriendinnetje in Fortaleza

Bericht door Progresso » ma feb 20, 2023 22:18

Er ken letterlijk tientallen Nederlandse en Belgische mannen die een LAT-relatie hebben met een Braziliaanse vriendin en die vaak een kleine bijdrage maandelijkse overmaken.

Nu hebben we net in Nederland de zogenaamde toeslagenaffairre gehad waar oa de belastingdienst volkomen illegaal mensen in een database stopten en daar een vlaggetje aanhingen. Dat vlaggetje hing heel vaak volkomen onterecht aan een persoon, maar het gevolg is wel geweest dat duizenden kinderen uit huis zijn geplaats en er mensen zich van het leven hebben beroofd.

Nu komt deze idiote minister met dit onzalige plan. Combineer dit et reisgegevens en de volgende keer dat je een keertje in Stockholm uitstapt kun je je gaan verantwoorden waarom je Maria iedere maand RS500 overmaakt.

Je ziet een andere minister een digitale Europese identiteit er door drukken,en een andere minister een digitale Euro.

Waar bemoeien al die overheden zich mee. Waarom willen ze weten waar ik €100 aan besteed, waarom willen ze de mogelijkheid hebben om mijn geld te kunnen confisceren. Straks gaan ze nog wapens verbieden.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 786
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Voortaan €99 overmaken naar je vriendinnetje in Fortaleza

Bericht door Ajax » di feb 21, 2023 00:38

Ah, daar is 'ie dan, de discussie over de CBDC :)

Privacy vs "ik heb toch niets te verbergen?"

En ook weer dezelfde spelers. Alweer zo'n discussie waar mensen lijnrecht tegenover elkaar staan (en we dus vrijwel zeker geen compromis gaan vinden). Wat moet er gebeuren om dit te veranderen? Verkiezingen / val van het kabinet? De 3e wereldoorlog? :(



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Voortaan €99 overmaken naar je vriendinnetje in Fortaleza

Bericht door Felix » di feb 21, 2023 13:42

Richard vliegt wel eens vaker uit de bocht maar dit lijkt me onacceptabel. Hoop dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

Gisteren heeft hij uitgelegd:
Om mij het niet al te moeilijk te maken maak ik ruimschoots gebruik van stereotypen en pas mijn gedrag en houding er op aan.

Hij komt bij mij de laatste tijd bij mij teleurgesteld en vermoeid over.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Voortaan €99 overmaken naar je vriendinnetje in Fortaleza

Bericht door Progresso » di feb 21, 2023 13:44

Ja. Het gaat om zwaar bevochten vrijheden versus allesoverheersende en controlerende overheden vaak zonder enig effectieve democratische controle.

Wat mij vaak opvalt is dat het juist de generatie die in de jaren zestig volwassen is geworden juist nu pleit voor meer macht bij de overheid.

In de jaren zestig waren ze blij dat ze van het bekrompen juk van de katholieke of protestante kerken af waren. Vrije seks, drugs en rock&roll waren het adagium.

Het bekrompen juk van de zuilen is nu ingeruild voor een uiterst restrictieve overheid die zich nauwelijks meer democratisch laat controleren.

Ik heb af en toe het gevoel dat ik meer flower power en hippy gevoel in mijn donder heb dan al die tot azijnzeikers verworden links-progressieve wereldverbeteraars.

Ben je anti-kernenergie, anti-oorlog, anti-ideologie verstopt in een religieus jasje, anti-corruptie, pro-referendum, pro groene energie, pro-directe democratie, universeel basisinkomen (zonder vaccinatiedwang), vrije seks, recht op zelfbeschikking, recht op lichamelijke integriteit en nog wat van die basale mensenrechten dan wordt je op dit forum uitgemaakt voor racist, nieuwe nazist of steriel.

Ik ga even een LP uit de hoes halen en de buurt wakker maken.




Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 786
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Voortaan €99 overmaken naar je vriendinnetje in Fortaleza

Bericht door Ajax » di feb 21, 2023 15:22

Progresso schreef:
di feb 21, 2023 13:44
Ik ga even een LP uit de hoes halen en de buurt wakker maken.
:D Ok, zoek ook even het singletje op en doe ik mee!

Roger Waters heeft in ieder geval zijn zegje gedaan als rechtgeaarde pacifist.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Voortaan €99 overmaken naar je vriendinnetje in Fortaleza

Bericht door Felix » di feb 21, 2023 15:30

Ben je anti-kernenergie, anti-oorlog, anti-ideologie verstopt in een religieus jasje, anti-corruptie, pro-referendum, pro groene energie, pro-directe democratie, universeel basisinkomen (zonder vaccinatiedwang), vrije seks, recht op zelfbeschikking, recht op lichamelijke integriteit en nog wat van die basale mensenrechten dan wordt je op dit forum uitgemaakt voor racist, nieuwe nazist of steriel.

Je verwart hier dingen. Racistische of discriminerende opmerkingen blijven wat ze zijn. Wat dat betreft zijn we sinds de jaren zestig inderdaad geëvolueerd. Trouwens, die evolutie is nog in volle gang, de rechten van vrouwen worden bv. steeds meer herkend en erkend, evenals het racisme, enz.

Wat de vaccinatiedwang betreft, die is in de Braziliaanse context zeer te loven en heeft de Braziliaanse gezondheidszorg, met name de kinderen, ontzettend veel goeds gebracht.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Voortaan €99 overmaken naar je vriendinnetje in Fortaleza

Bericht door Martinho » di feb 21, 2023 18:59

Felix schreef:
di feb 21, 2023 13:42
Richard vliegt wel eens vaker uit de bocht maar dit lijkt me onacceptabel. Hoop dat ik niet de enige ben die er zo over denkt.

Gisteren heeft hij uitgelegd:
Om mij het niet al te moeilijk te maken maak ik ruimschoots gebruik van stereotypen en pas mijn gedrag en houding er op aan.
Precies, daar stoorde ik mij dus aan.
In de voorgaande versie van Fortalezacorner was dat soort beweringen overigens bon-ton. Ik weet dat, want ik volgde dat forum meer dan tien jaar, evenals prikborden of hoe dat destijds ook heette. Ik ben daar een keer zo boos over geworden, dat ik al mijn bijdragen hier heb laten verwijderen.



comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Voortaan €99 overmaken naar je vriendinnetje in Fortaleza

Bericht door comulder » di feb 21, 2023 19:52

Progresso schreef:
ma feb 20, 2023 22:18
Er ken letterlijk tientallen Nederlandse en Belgische mannen die een LAT-relatie hebben met een Braziliaanse vriendin en die vaak een kleine bijdrage maandelijkse overmaken.
Progresso, zo gemakkelijk kom je er niet vanaf. In een vorige post heb je het (weliswaar in andere bewoordingen maar toch) over, laat ik maar schrijven dames van plezier, waarmee je gebruikers van dit forum met een Braziliaanse partner feitelijk neerzet als *****lopers. Iets anders kan ik er echt niet van maken. Niet zo netjes, vooral niet als je ze niet persoonlijk kent.



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Voortaan €99 overmaken naar je vriendinnetje in Fortaleza

Bericht door quasimodo » wo feb 22, 2023 00:37

Nu ken ik hem wel persoonlijk al zal hij het misschien wel niet meer weten. We hebben wel eens samen gepokerd bij internacional. In het echt is ie wat vriendelijker als op het forum. En ik voel me dan ook niet aangevallen. En mij boeit het niet zoveel dat de overheid weet dat ik geld overmaak naar mijn vriendin. En dat ze weten dat ze al jaren elke 3 maanden hier is. Ik heb niet zoveel te verbergen allemaal wit verdiend. Maar er zijn meer mensen die vinden dat de overheid te ver gaat. Ze zijn toevallig deze week op hun vingers getikt dat ze van elke vliegreis de gegevens van iedereen 5 jaar bewaren door de autoriteit persoonsgegevens. Maar over de stempels in je paspoort waar je in principe hetzelfde kunt zien maakt niemand zich druk over.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Voortaan €99 overmaken naar je vriendinnetje in Fortaleza

Bericht door Progresso » wo feb 22, 2023 00:38

Het onderwerp is dat er een minister is die alle transacties van €100 wil monitoren.

Een andere minister van diezelfde partij wil tegen de wil van het democratisch gekozen parlement een EU identiteitsbewijs invoeren.

In een een ander EU land is nu al betaalde seks strafbaar.

Mijn punt is dat met een zo'n extreem fijnmazige Big Brother controle van de overheid je al snel misstanden krijgt.

Je hebt het in NL gezien met de toeslagenaffairre waar slachtoffers in een soort Kafkaans scenario zijn terecht gekomen.

Straks mag je je in Zweden gaan verantwoorden waarom jouw vriendinnetje in Fortaleza wel of geen hoer is. Lukt het je niet, dan is door de automatische gegevensuitwisseling jouw lot bezegeld en mag je drie jaar brommen in Stockholm.

Het zijn simpelweg zeer gevaarlijke maatregelen en ideeen die heel snel kunnen leiden naar een totalitaire staat.

China laat al zien hoe dat gaat. Als je genoeg deugpunten heb mag je bijvoorbeeld met Nieuwjaar reizen. Als je je inenting niet op tijd heb gehaald dan wordt je kindertoeslag verminderd. Loop je door het rode licht dan heeft dat ook weer gevolgen.

Ik zie hier op het forum ook regelmatig lui dit soort dingen wel beweren. Het is een maatschappij waar ik niet graag in zou willen leven.

Wat betreft hoeren of vriendinnetje en hoe je dat betaald en waarom? Het zal me werkelijk de reet roesten. Het interesseert mij niet. Ik ga er niet over.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 786
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Voortaan €99 overmaken naar je vriendinnetje in Fortaleza

Bericht door Ajax » za feb 25, 2023 12:57

Ok, ik blijf maar even weg van de opmerkingen over vriendinnetjes (waar zijn de goede tijden gebleven op dit forum dat we het hadden over bijvoorbeeld de prijs van een bolletje ijs? :) ).

Progresso schreef:
wo feb 22, 2023 00:38
Je hebt het in NL gezien met de toeslagenaffaire waar slachtoffers in een soort Kafkaans scenario zijn terecht gekomen.

Hier mis je een punt, Pro. De toeslagen affaire was zó erg, dat het er zelfs voor heeft gezorgd dat het kabinet gevallen is. Vervolgens zijn ze een jaar bezig geweest (land niet bestuurd) en zijn ze in vrijwel dezelfde formatie weer terug gekomen.

Het punt dat je mist: als dit daadwerkelijk zo erg was geweest, dan hadden we niet geaccepteerd dat ze na een jaar weer terug zijn gekomen. Het grote probleem is dat de meerderheid van NL (inschatting: zo'n 80%) het helemaal niet zo erg vind. Ze (toeslagen ouders) zullen wel wat verkeerd hebben gedaan, dus eigen schuld dat ze in de problemen zijn gekomen).

Misschien is dit dus het grotere probleem: zolang het anderen overkomt vinden we het eigenlijk allemaal prima. (Totdat je zelf een keer aan de beurt bent en dan is het natuurlijk wél een echt probleem).



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Voortaan €99 overmaken naar je vriendinnetje in Fortaleza

Bericht door Progresso » za feb 25, 2023 13:19

Mooi draadje gevonden op de Twitter. In een aantal tweets legt James Melville mooi uit hoe we slaapwandelend een dystopisch tech totalitarisme inlopen.

Inclusief de suffe "ik heb niets te verbergen" redenering.

En inderdaad, zoals @Ajax hierboven beweerd interesseert het werkelijk niemand......., tot je zelf aan de beurt bent.






Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Voortaan €99 overmaken naar je vriendinnetje in Fortaleza

Bericht door Felix » za feb 25, 2023 17:17

interesseert het werkelijk niemand......., tot je zelf aan de beurt bent.

Ligt eraan om welke informatie het gaat.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Voortaan €99 overmaken naar je vriendinnetje in Fortaleza

Bericht door joaninha » zo feb 26, 2023 00:25

Die controle is al langer aan de gang. Ik kreeg een bericht van de bank dat ik volgens hun gegevens in een jaar 5000€ had uitgegeven en opgenomen in Brazilië (knab bank). Ik moest hun uitleggen hoe dat zat. De banken zijn verplicht om dit door te geven aan de overheid. En waarschijnlijk vinden ze het ook vervelend dat je bij hun een rekening hebt geopend omdat de opnamekosten bij hun goedkoper zijn buiten de Euro zone en ze daardoor niets aan je verdienen. Hoewel ik geen zwart geld bezit kreeg ik wel een heel naar gevoel. Ook door de manier hoe de vragen gesteld zijn en dreigementen als je hun vragen niet beantwoord. Privacy bestaat niet meer. Straks gaan ze ook nog bepalen waar je je geld niet aan mag uitgeven. Of krijg je vragen of je een drankprobleem hebt wanneer ze zien dat je veel geld uitgeeft in cafes en drankwinkels.
Als de algoritmes wat afwijken van het gemiddelde dan ben je al verdacht. De banken presenteren het heel leuk, maar ze zitten in je privacy te neuzen. Zo had ik een app van de ABNAMRO. Een soort boekhoudhulp. Alle uitgaven die je met de pas deed stonden netjes uitgesplitst. Hoeveel je uitgeeft aan wonen, energie, boodschappen, uitgaan, auto. Heel leuk allemaal, maar dan zie je gelijk wat ze allemaal van je bijhouden. Ik heb die app eraf gegooid en splits mijn geld over meerdere rekeningen waaronder Wise en Revolut.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 786
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Voortaan €99 overmaken naar je vriendinnetje in Fortaleza

Bericht door Ajax » di feb 28, 2023 23:14

Felix schreef:
za feb 25, 2023 17:17
Ligt eraan om welke informatie het gaat.
Toeslagen affaire... Groningen... Ben je geen gedupeerde van de toeslagen affaire? Ben je geen gedupeerde van Groningen? Dan snap ik dat je dit allemaal niet zo erg vind en je druk maakt om andere dingen.

Maar bij het volgende schandaal vinden de nieuwe slachtoffers met terugwerkende kracht ook de toeslagen affaire en Groningen erg.

Dus een beetje tegengas zoals joaninha geeft bij het inperken van zijn privacy is niet verkeerd, denk ik. Het is jammer dat weinig andere mensen dit probleem zien.



Plaats reactie