Pinto Martins weer terug

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Pinto Martins weer terug

Bericht door Progresso » vr feb 24, 2023 23:13

Die Duitsers vonden het blijkbaar eerst een goed idee om de naam van de luchthaven om te dopen in Fortaleza Airport of zoiets.

Gelukkig komen ze erop terug.

https://www.opovo.com.br/noticias/econo ... aleza.html



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 493
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Pinto Martins weer terug

Bericht door joaninha » zo feb 26, 2023 01:45

Was mij niet opgevallen dat Pinto Martins niet als naam gebruikt werd. Bij steden met 1 luchthaven wordt vrijwel altijd de naam van de stad genoemd. FOR, AMS, LIS. Vrijwel alle luchthavens hebben ook een tweede naam, genoemd naar een bekend persoon of het dorp of stadsdeel waar het ligt. Willy Brandt airport, Vaclav Havel airport . etc. Alleen wanneer er meer luchthavens in een plaats zijn worden ze wel bij een gegeven naam genoemd. Zoals CDG (Parijs Charles de Gaulle)
Maar op de gevel hoort uiteraard de complete naam te staan.
Toen ik de kop van het bericht las dacht ik Fortaleza weer terug als bestemming van KLM? Helaas was dit niet zo. 🙂



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Pinto Martins weer terug

Bericht door Felix » zo feb 26, 2023 13:12

In Rio de Janeiro wordt het Tom Jobim vliegveld in de praktijk nog steeds Aeroporto do Galeão genoemd. Men verandert te gemakkelijk van naam. Je ziet het bij plaatsnamen, straten, parken, etc. En dan krijg je als adres mee: Na antiga Avenida.... .



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Pinto Martins weer terug

Bericht door Wade » zo feb 26, 2023 13:55

Felix schreef:
zo feb 26, 2023 13:12
In Rio de Janeiro wordt het Tom Jobim vliegveld in de praktijk nog steeds Aeroporto do Galeão genoemd. Men verandert te gemakkelijk van naam. Je ziet het bij plaatsnamen, straten, parken, etc. En dan krijg je als adres mee: Na antiga Avenida.... .

Dat gaat er de komende jaren niet op beteren, denk ik, met dat woke- en cancelgedoe overal.



Plaats reactie