Parkeerbelasting 30% omhoog
Parkeerbelasting 30% omhoog
En ook de parkeerbelasting gaat per direct met 30% omhoog.
Ook het aantal parkeerplaatsen waar betaald parkeren wordt ingevoerd wordt fors uitgebreid.
Resultaat is dat de flanelinhas hun karige bijverdiensten verliezen en de burger weer verder wordt uitgekleed.
https://g1.globo.com/google/amp/ce/cear ... enda.ghtml
Waar zou toch die inflatie vandaan komen?
Waarom stijgt de werkloosheid weer zo hard?
Ook het aantal parkeerplaatsen waar betaald parkeren wordt ingevoerd wordt fors uitgebreid.
Resultaat is dat de flanelinhas hun karige bijverdiensten verliezen en de burger weer verder wordt uitgekleed.
https://g1.globo.com/google/amp/ce/cear ... enda.ghtml
Waar zou toch die inflatie vandaan komen?
Waarom stijgt de werkloosheid weer zo hard?
Re: Parkeerbelasting 30% omhoog
Waarschijnlijk kan de gemeente en provincie beter het geld lenen om de rekeningen te betalen dan belastingen te heffen en de burgers het later terug laten betalen met een heel zwakke reaal tegen 14% rente. O nee dat zijn ze al aan het doen na 4 jaar Bolsonaro.
Re: Parkeerbelasting 30% omhoog
Wellicht kan de provincie eens wat gaan doen aan het exorbitante reisgedrag van de federaal afgevaardigden.
https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3355250
https://diariodonordeste.verdesmares.co ... -1.3355250
Re: Parkeerbelasting 30% omhoog
Ook voor gemeenten hakte de verlaging vd ICMS op brandstof hard in. Goed als alternatief zou je natuurlijk ipv een lichte verhoging ook de maaltijden op school kunnen afschaffen.
Moet eerlijk bekennen dat het bedrag van R$ 2,60 een lachertje is. Een zone Azul onder de 4 real per uur was ik nog niet tegen gekomen. Is die 2,60 eigenlijk wel kosten dekkend? Ik zie ook 5 jaar geen verhoging, hoe verhoudt deze verhoging zich met andere verhogingen. Wat koste het OV 5 jaar geleden en nu
Moet eerlijk bekennen dat het bedrag van R$ 2,60 een lachertje is. Een zone Azul onder de 4 real per uur was ik nog niet tegen gekomen. Is die 2,60 eigenlijk wel kosten dekkend? Ik zie ook 5 jaar geen verhoging, hoe verhoudt deze verhoging zich met andere verhogingen. Wat koste het OV 5 jaar geleden en nu
Re: Parkeerbelasting 30% omhoog
Wat jij een lachertje vindt is voor veel mensen heel veel geld.
Correct is dat dat hele systeem meer kost dan het opbrengt. Het trekt dus geld uit de zakken van de burgers, zorgt ervoor dat mensen werkloos raken en bedrijven, met name in het centrum van Fortaleza hun bedrijven moeten sluiten.
Kijk maar heel simpel naar de modestraat Monseigneur Tabosa. De mensen vertikken het om te betalen en als ze één keer een boete van RS195,00 en vijf punten op hun rijbewijs hebben gekregen komen ze nooit meer terug.
De straat is in vier jaar tijd verpauperd, de leegstand is extreem en na vijf uur 's-avonds is het er luguber.
Dag werkgelegenheid, dag inkomsten IPTU, o ja en dag parkeerinkomsten.
Correct is dat dat hele systeem meer kost dan het opbrengt. Het trekt dus geld uit de zakken van de burgers, zorgt ervoor dat mensen werkloos raken en bedrijven, met name in het centrum van Fortaleza hun bedrijven moeten sluiten.
Kijk maar heel simpel naar de modestraat Monseigneur Tabosa. De mensen vertikken het om te betalen en als ze één keer een boete van RS195,00 en vijf punten op hun rijbewijs hebben gekregen komen ze nooit meer terug.
De straat is in vier jaar tijd verpauperd, de leegstand is extreem en na vijf uur 's-avonds is het er luguber.
Dag werkgelegenheid, dag inkomsten IPTU, o ja en dag parkeerinkomsten.
Re: Parkeerbelasting 30% omhoog
Ik denk dat de teneergang van de Monsenor Tabosa straat meer te maken heeft dat dit soort exclusievere winkels zijn vertrokken naar de grote shoppings zoals Rio Mar etc. , dan dat klanten niet meer komen doordat ze moeten betalen voor parkeren. Het is vergane glorie.
En met de auto naar de Beira Mar heb ik opgegeven. Vroeger leende ik de auto van de vader van mijn vriendin. Maar het vinden van een parkeerplek daar vind ik een groter probleem dan een paar Rs voor parkeren te betalen. Sinds ik Uber gebruik, rijdt ik niet zelf meer in Fortaleza. En eigenlijk gebruik ik zelfs de gewone taxis meer dan voorheen omdat ik vaak voor de terugreis deze gebruik. Dus werkgelegenheid dat vervalt bij parkeerplek bewakers wordt in mijn geval gecompenseerd door werk bij Uber chauffeurs en gewone taxi chauffeurs. Dus ik vraag mij af of het duurder maken van parkeren de werkgelegenheid echt verminderd. Een beetje minder auto's in Fortaleza zou niet verkeerd zijn. En ook gratis en beter OV zoals de realisatie van de Oostlijn van de metro en bijvoorbeeld een tram (of elektrische trambus oid) langs de Beira Mar tussen het eindpunt van de VLC in Mucuripe en het toekomstige metrostation in de buurt van de kathedraal zou de boel behoorlijk verbeteren. Dan ontstaat een netwerk. En misschien P+R transferia zodat de wegen in de binnenstad minder verstopt raken. Als voor dit soort zaken de belasting wordt verhoogd heb ik er geen problemen mee.
En met de auto naar de Beira Mar heb ik opgegeven. Vroeger leende ik de auto van de vader van mijn vriendin. Maar het vinden van een parkeerplek daar vind ik een groter probleem dan een paar Rs voor parkeren te betalen. Sinds ik Uber gebruik, rijdt ik niet zelf meer in Fortaleza. En eigenlijk gebruik ik zelfs de gewone taxis meer dan voorheen omdat ik vaak voor de terugreis deze gebruik. Dus werkgelegenheid dat vervalt bij parkeerplek bewakers wordt in mijn geval gecompenseerd door werk bij Uber chauffeurs en gewone taxi chauffeurs. Dus ik vraag mij af of het duurder maken van parkeren de werkgelegenheid echt verminderd. Een beetje minder auto's in Fortaleza zou niet verkeerd zijn. En ook gratis en beter OV zoals de realisatie van de Oostlijn van de metro en bijvoorbeeld een tram (of elektrische trambus oid) langs de Beira Mar tussen het eindpunt van de VLC in Mucuripe en het toekomstige metrostation in de buurt van de kathedraal zou de boel behoorlijk verbeteren. Dan ontstaat een netwerk. En misschien P+R transferia zodat de wegen in de binnenstad minder verstopt raken. Als voor dit soort zaken de belasting wordt verhoogd heb ik er geen problemen mee.
Re: Parkeerbelasting 30% omhoog
Die achteruitgang is al jaren aan de gang daar. En de mensen die in de glorie dagen kwamen keken niet naar dit kleingeld. Maar je moet wat om je punt te maken. En in elke grote stad klagen de winkels over het parkeerbeleid.
Maar als je de echte redenen geeft dan mag hier ook geen belasting op geheven worden of overheidsbeleid gevoerd worden.
De belasting op Chinese webplatforms zie ander draadje.
Dat al het vastgoed wordt opgekocht en dat de winkels maar ook wonen steeds duurder wordt omdat het belangrijker is dat een paar mensen steeds rijker worden ten koste van de massa.
Socialisme is slecht. Overheids bemoeienis nog slechter.
Maar als je de echte redenen geeft dan mag hier ook geen belasting op geheven worden of overheidsbeleid gevoerd worden.
De belasting op Chinese webplatforms zie ander draadje.
Dat al het vastgoed wordt opgekocht en dat de winkels maar ook wonen steeds duurder wordt omdat het belangrijker is dat een paar mensen steeds rijker worden ten koste van de massa.
Socialisme is slecht. Overheids bemoeienis nog slechter.
Re: Parkeerbelasting 30% omhoog
Geen enkel probleem mee. Hetzelfde geldt voor de verhoging van de afvalstoffenheffing, of de verhoging van de wegenbelasting.joaninha schreef: ↑za apr 15, 2023 11:54Als voor dit soort zaken de belasting wordt verhoogd heb ik er geen problemen mee.
Maar dan verwacht ik als burger wel dat het openbaar veilig is, de straten proper zijn en er geen gaten in het wegdek zitten.
Helaas worden die belastingen niet gebruikt voor die doeleinden.
Maar eigenlijk is dat het punt helemaal niet. Deze socialistische regeringen (staats, delstaat en gemeenten) trekken de burgers leeg. Het lijken allemaal kleine bedragen, maar als je een minimumloon hebt zijn al dit soort kleine bedragen snel al procenten van koopkracht. Geld wat niet aan eerste levensbehoeften kan worden besteed, want daar gaat het veelal om als je een klein salaris hebt.
Ja, maar die "middenklasse" kan het toch wel betalen. Nou, die middenklasse kan net niet net wel hun kinderen naar een fatsoenlijke school sturen of de ziektekostenverzekering net aan betalen.
Zelfs de 1% meestverdienenden, die met een inkomen boven de RS10.000 hebben het echt niet zo makkelijk als ze doen voorkomen. Condominio RS1000 per maand, RS2700 inkomstenbelasting per maand, ziektekostenverzekering RS2000 per maand, 1 kind fulltime naar school RS1300/maand, 1 middelgrote auto RS1000/maand en zie daar, ook voor de top 1% hakt een afvalstofheffing die voor die groep RS190/maand kan bedragen er flink in.
Tja, de 0,1% topverdieners in Ceará zal het allemaal de reet roesten.