Cabo Verde Airlines terug op Fortaleza

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Cabo Verde Airlines terug op Fortaleza

Bericht door Progresso » wo aug 09, 2023 01:21

Kijk. Dat is het begin van goed nieuws.

Afgelopen juli is een gloednieuwe Boeing 737-800 max aan Cabo Verse Airlines geleverd. Het is één van de twee Boeings 737 die ze nu hebben en dat ING moet natuurlijk zoveel mogelijk vliegen.

Tja, en één van de meest lucratieve routes is natuurlijk Europa naar Fortaleza.

De route Fortaleza-Sal is aangekondigd. Wat de luchthaven wordt in Europa die zal worden aangevlogen is nog onbekend. Dat zou zomaar wel eens Amsterdam kunnen worden. 3 keer per week 200 stoeltjes vullen lijkt mij wel realistisch.

https://www.opovo.com.br/noticias/econo ... verno.html



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 502
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Cabo Verde Airlines terug op Fortaleza

Bericht door joaninha » do aug 10, 2023 20:17

Volgens mij is de Europese stad die zal worden aangevlogen Parijs. Zoals in onderstaand bericht te lezen valt. Amsterdam of een Duitse luchthaven zou beter zijn geweest, maar alle extra capaciteit naar Fortaleza helpt misschien de concurrentie aan te wakkeren en de huidige hoge prijzen te temperen.
https://flapinternational.ig.com.br/avi ... -o-brasil/



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7493
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Cabo Verde Airlines terug op Fortaleza

Bericht door Progresso » do aug 10, 2023 20:47

joaninha schreef:
do aug 10, 2023 20:17
Volgens mij is de Europese stad die zal worden aangevlogen Parijs.
Lijkt mij ook logisch. Hun tweede vliegtuig, een 737-700 haalt volgens mij Amsterdam of Frankfurt niet. Meer vliegtuigen hebben ze niet. Die 737-Max haalt Amsterdam wel, maar heel veel marge is er niet volgens mij.

Die 600 stoeltjes extra per week? Ik denk niet dat je veel moet voorstellen van grote prijsdalingen. De eigenaren zullen denk ik maar wat blij zijn met de extreem hoge prijzen die op deze route gevraagd kan worden.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1017
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Cabo Verde Airlines terug op Fortaleza

Bericht door Wade » zo aug 13, 2023 01:17

Progresso schreef:
do aug 10, 2023 20:47
joaninha schreef:
do aug 10, 2023 20:17
Volgens mij is de Europese stad die zal worden aangevlogen Parijs.
Lijkt mij ook logisch. Hun tweede vliegtuig, een 737-700 haalt volgens mij Amsterdam of Frankfurt niet. Meer vliegtuigen hebben ze niet. Die 737-Max haalt Amsterdam wel, maar heel veel marge is er niet volgens mij.

De oudere types 737 (700/800) kunnen wel rechtstreeks van/naar Kaapverdië van de lage landen. TUI bv. doet dat vanaf Brussel zonder tussenstop. Die modernere MAX heeft nog wat meer 'range'.

Ik prefereer persoonlijk toch nog TAP omwille van het comfort in de A330 en de vliegmijlen die ik er spaar... levert me al eens een premium economy-stoel op of zoals vorige maand een plaats aan de nooduitgang. Die kleinere toestellen zoals 737 tja, hangt er van af: de maatschappij kiest uiteindelijk zelf hoeveel stoelen ze er in proppen en met hoeveel ruimte ertussen, touchscreens e.d.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4782
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Cabo Verde Airlines terug op Fortaleza

Bericht door Felix » zo aug 13, 2023 16:35

Is Kaap Verdië zelf misschien een tussenstop van enkele dagen waard? Het lijkt in ieder geval een land met een interssante cultuur.



joaninha
Artikels: 0
Berichten: 502
Lid geworden op: ma sep 25, 2017 20:48

Re: Cabo Verde Airlines terug op Fortaleza

Bericht door joaninha » za okt 28, 2023 14:06

Dat lijkt mij ook een interessante optie. Mijn nichtje was een week geleden daar op vakantie met TUI. En is prima bevallen. Volgens mij is Cabo Verde als toeristische bestemming momenteel sterk in opkomst. Volgens mij moeten de vluchten vanaf Kaap Verdië naar Fortaleza nog beginnen. Ik las iets vanaf het voorjaar. Met eentussenstop met overnachting ben je vanaf daar in een paar uur in Fortaleza. Ik zit zelfs te denken aan een gezamenlijke vakantie op Cabo Verde. Ik reis dan vanaf Europa en mijn vriendin vanaf Fortaleza. Er zijn hele luxe resorts (Riu) daar met all inclusive, compleet met Aquapark etc. waar haar zoontje zich prima zal vermaken. Hoewel ikzelf ook geïnteresseerd ben in de cultuur van Cabo Verde.



Plaats reactie