Nederlandse scheepswerf in Ceará

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Nederlandse scheepswerf in Ceará

Bericht door Progresso » zo aug 10, 2014 02:56

Kijk, dat vind ik nu leuke berichten:

internacional marítima
Holandesa quer se associar a 2º estaleiro

Um empresa holandesa, portadora de alta tecnologia na área de indústria naval, está interessada em se associar à Internacional Marítima Ltda., empresa com sede no Maranhão, em seu projeto de instalar um outro estaleiro, este para embarcações de pequeno e médio porte, em Camocim. Juntamente com estas duas, outras três empresas menores, também estrangeiras, estão estudando a parceria.

Lees verder: Diario do Nordeste

Hoewel het Nederlandse bedrijf niet genoemd wordt in het bericht, heb ik zo'n vermoeden dat het om TOS International Maritiem uit Rotterdam gaat die een joint venture heeft met het Maranhese Internacional Maritima LTDA uit Sao Luis.

Overigens, ik zag bij TOS even een lijstje van meer dan 70 vacatures staan. Allemaal technische beroepen in de off-shore en goedbetaald. Dat geluid had ik al een paar keer eerder opgevangen in Nederland dat er een behoorlijk gebrek is aan vakmensen op de gebieden IT. werktuigbouwkundigen enz.

Wel is er weer een overschot aan communicatieadviseurs, advocaten, journalisten, websitebouwers, sportmanagers en toeristenmanagers. Ergens is er iets mis gegaan, want ergens in 2000 zijn Hogescholen de meest waanzinnige opleidingen in de markt gaan zetten, waar men van te voren al van wist dat er geen markt voor zou zijn, maar de kinderen hadden dan wel een HBO diploma. In de tussentijd moeten er metaalwerkers worden geimporteerd omdat de scheepsbouwers anders hun bootjes niet op tijd af krijgen. Raar eigenlijk.



Reysigher
Artikels: 0

Re: Nederlandse scheepswerf in Ceará

Bericht door Reysigher » vr aug 15, 2014 02:21

TOS... ik dacht het niet. TOS is een Uitzendburo. kijk op mijn website voor meer info www.heimtechnologies.com



Gebruikersavatar
q en q
Artikels: 0
Berichten: 279
Lid geworden op: wo nov 10, 2010 23:55
Locatie: Teresina

Re: Nederlandse scheepswerf in Ceará

Bericht door q en q » za aug 16, 2014 17:55

Reysiger, jouw link werkt niet !


Leef met de dag........morgen kan het je laatste zijn ;-)

janedina
Artikels: 0
Berichten: 44
Lid geworden op: za okt 26, 2013 22:32

Re: Nederlandse scheepswerf in Ceará

Bericht door janedina » zo aug 17, 2014 14:56

TOS heeft een maritieme vacaturebank op haar website. De categorieen waarop te zoeken is:
Zeevaart vacatures
Binnenvaart vacatures
"Bagger vacatures"
Walbanen, operators, technici en projectmanagers,
http://www.tos.nl/nl/vacature-overzicht/



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nederlandse scheepswerf in Ceará

Bericht door Progresso » zo aug 17, 2014 21:24

mtilburg schreef: Alweer een vakgebied ontdekt waar Progresso meer van af weet dan een op dat vakgebied afgestudeerd persoon.
Wat een verrijking voor dit forum, dergelijke opmerkingen. Volgens mij is dit gewoon leuk om te weten. Het is maar goed dat je hier niet modereert, anders had je het waarschijnlijk al op slot gegooid. Tjonge, jonge. Wat ben je ook een held.



muddyron
Artikels: 0

Re: Nederlandse scheepswerf in Ceará

Bericht door muddyron » ma aug 18, 2014 04:36

ik ben bang dat je je veel te druk maakt om deze onzin, die hier te vaak gepost word maarten ,je hebt nu eenmaal heel veel egotrippers,die er op kicken dat zij als belangrijk en intelligent gezien worden.
laat toch gaan man!!!!!!!!!



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Nederlandse scheepswerf in Ceará

Bericht door Salseros » ma aug 18, 2014 07:14

mtilburg schreef:Ik heb gemerkt dat een hele draad hier verdwenen is, met o.a. dat gescheld. Ik hecht er aan te melden dat dit NIET op mijn verzoek is. Waar ik wel aan hecht is opmerken dat er hier niets over gezegd wordt, dus dan meen ik op te merken dat er wat anders speelt naar mij toe. Of anders is het met twee maten meten, daar is een naam voor.
Hoi Maarten,

Ik neem aan dat je het topic over ebola bedoeld? Dit topic is niet verwijderd, maar verplaatst naar het off-topic forum, daar het niets met Brazilie meer te maken had.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7215
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Nederlandse scheepswerf in Ceará

Bericht door Progresso » ma aug 18, 2014 23:58

Met een leuk achtergrond bericht over de uitdagingen voor de Braziliaanse scheepswerven (Met dank aan een tweetje van de Nederlandse ambassade):
Shipyard challenges

Whilst each shipyard is undoubtedly subject to a unique set of circumstances, it is widely recognised that Brazilian shipyards are uncompetitive relative to Asian competitors, due to a combination of factors, including high labour costs and a shortage of skilled workers, low productivity and a lack of cutting edge technology and management techniques. The shipyards are facing these problems associated with the rapid growth of the industry, while undertaking large and technologically challenging projects against tight deadlines. Analysts say that austerity measures introduced by Petrobras have also had a serious impact, with some payments being delayed and variation orders subject to increased scrutiny.
Zeg maar het bekende probleem van Brazilie.



Reysigher
Artikels: 0

Re: Nederlandse scheepswerf in Ceará

Bericht door Reysigher » di aug 19, 2014 18:53

Ik werk op contract 20 uur per week voor hen. Ik weet alleen dat zij een concessie hebben verworven voor een Ferrylijn vanuit Salvador, BA met daaraan gekoppelt de verplichting een Scheepswerf te openen. Al lange tijd zijn zij hierover in gesprek met Damen. TOS is een heel ander verhaal. Blijft de analyse uit de post van Progresso volledig staan. Dramatisch lage kwaliteit, overantwoorde werkomstandigheden, lage productiviteit. Eind resultaat een matig product tegen een hoge prijs. Mijn dagelijkse ervaring op de werf hier in São Luís.



Plaats reactie