Vliegen naar Fortaleza: TAP/ TACV / Condor

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7401
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vliegen naar Fortaleza: TAP/ of ????

Bericht door Progresso » wo apr 15, 2015 16:18

De piloten van TAP zijn weer boos en gaan mogelijk weer staken. Vandaag werkoverleg en dan hebben we denk ik de komende week een staking.

In ieder geval goede timing. Het is nog een maand dat potentiele investeerders een definitief bod mogen gaan doen op 60% van het aandelenkapitaal van TAP. De eerste investeerder is reeds gisteren afgehaakt.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1016
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Vliegen naar Fortaleza: TAP/ of ????

Bericht door Wade » wo apr 15, 2015 16:28

dorus schreef:Ik kreeg vanavond een berichtje dat TACV weer gaat vliegen op Fortaleza vanaf Amsterdam, echt goedkoop, de ticketprijs rond de Kerst staat nu op € 560 ! ( er zat een schermprintje bij maar ik weet niet hoe ik hier een foto kan uploaden )
Het addertje onder het gras is dat er blijkbaar, behalve de overstap in Kaapverdië, ook een tussenlanding in Parijs wordt gemaakt (die niet op elke boekingssite wordt vermeld).
In zo'n benepen kist als de 737 (die geschikt is voor korte- en middellange afstand) wordt het wel een lange reis natuurlijk.

Maar goed, Arke had op het eind ook 2 tussenstops als ik me niet vergis.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1016
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Vliegen naar Fortaleza: TAP/ of ????

Bericht door Wade » wo apr 15, 2015 16:39

Progresso schreef:De piloten van TAP zijn weer boos en gaan mogelijk weer staken. Vandaag werkoverleg en dan hebben we denk ik de komende week een staking.

In ieder geval goede timing. Het is nog een maand dat potentiele investeerders een definitief bod mogen gaan doen op 60% van het aandelenkapitaal van TAP. De eerste investeerder is reeds gisteren afgehaakt.
Inderdaad niet de ideale timing.
Hoewel stakende piloten niet enkel bij TAP de vinden zijn. Lufthansa, maatschappij n° 1 in Europa, heeft er regelmatig mee te kampen en bij Air France hebben ze ook onlangs meerdere weken aan een stuk het werk neergelegd.

De luchtvaartindustrie is totaal verziekt door de low-cost maatschappijen die de markt kapot maken en daar tegenover de almachtige vakbonden die de realiteit niet willen onder ogen zien en de boel maar blijven verder naar de afgrond duwen.
In Portugal komt daar dan nog eens de financiële situatie bij van de overheid die eigenaar is van TAP en de geldkraan dicht houdt, wat jammer was want TAP is de afgelopen jaren flink gegroeid met een gemoderniseerde vloot, frisser imago en met een bijna monopolie op de Braziliaanse markt. En draaide jaarlijks tenslotte toch ook positieve cijfers. Een privatisering wordt dus hoog tijd.
De afgelopen jaren was het grote broer Lufthansa die binnen de Star Alliance de kleinere zusjes opkocht (Brussels Airlines, Swiss, Austrian, ...) maar daar is ook het vet van de soep tegenwoordig. Dus ja, afwachten...



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7401
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vliegen naar Fortaleza: TAP/ of ????

Bericht door Progresso » wo apr 15, 2015 18:05

Het is inderdaad overal wel raak in de luchtvaartindustrie. Het is een beetje race to the bottom, waar er nauwelijks nog enige winst wordt gemaakt in de industrie. De grote vraag is dan ook wel tegen welke prijs dat Braziliaanse routenetwerk van TAP verkocht gaat worden. De rest van TAP is namelijk zwaar deficitair of grotendeels al afgedekt door de potentiele bieders (Afrikanetwerk).

Volgende maand weten we meer denk ik.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1016
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Vliegen naar Fortaleza: TAP/ of ????

Bericht door Wade » wo apr 15, 2015 23:43

Apesar de não ter ainda recebido o pré-aviso legalmente exigido, a TAP teve agora conhecimento através da comunicação social de que o Sindicato dos Pilotos terá anunciado a realização de uma greve de 1 a 10 de Maio. Vamos analisar todas as implicações que esta ameaça comporta e desenvolver todos os esforços que estejam ao alcance da TAP para que a greve não se concretize. Todas as medidas e soluções necessárias para minimizar os efeitos da eventual greve que possam vir a ser sentidos pelos nossos clientes serão a partir de agora equacionadas. Prestaremos todas as informações exigidas logo que possível, aqui e em todos os outros canais de comunicação utilizados pela TAP. A TAP lamenta a situação provocada pelo Sindicato dos Pilotos.


Leve de vakbonden...



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7401
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Vliegen naar Fortaleza: TAP/ of ????

Bericht door Progresso » do apr 16, 2015 01:15

pfff, tien dagen staking. Dat wordt dus weer een grote chaos.



dutchman
Artikels: 0

Re: Vliegen naar Fortaleza: TAP/ of ????

Bericht door dutchman » do apr 16, 2015 04:52

@progresso,
Was het niet Q International die met kisten van MartinAir voor slechts 300 euries de plas overstak?
Heen en terug hè!
Praten wij over 10 jaar terug.
Inmiddels zitten wij in het biflatie scenario.
Producten en diensten worden goedkoper.
Olie trouwens ook...



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Vliegen naar Fortaleza: TAP/ of ????

Bericht door Salseros » do apr 16, 2015 07:12

Kan me niet voorstellen dat alle piloten 10 dagen gaan staken, dat zal een behoorlijke schade claim worden voor de gedupeerde reizigers. Ik vlieg met TAP vanaf Brussel op 9 mei. Heb ik weer.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
q en q
Artikels: 0
Berichten: 279
Lid geworden op: wo nov 10, 2010 23:55
Locatie: Teresina

Re: Vliegen naar Fortaleza: TAP/ of ????

Bericht door q en q » do apr 16, 2015 07:41

Tja ben blij dat ik voor Condor heb gekozen, zat aan TAP te denken, maar ivm dat hun zo labiel zijn met die stakingen heb ik toch Condor gekozen voor 598 euro ....... pff ben ik even blij :-)


Leef met de dag........morgen kan het je laatste zijn ;-)

Ned Evangelico
Artikels: 0
Berichten: 26
Lid geworden op: ma nov 15, 2010 13:29

Re: Vliegen naar Fortaleza: TAP/ of ????

Bericht door Ned Evangelico » do apr 16, 2015 13:50

Helaas (in geval van staking) hebben wij ook al bij TAP geboekt van 6 mei For-Ams tot en met 28 mei Ams-For.
Heeft iemand van jullie ERVARING met een soortgelijke situatie bij TAP van voorgaande jaren? Wat kunnen we ongeveer verwachten? Heeft het effect op onze connectie in Lissabon (marge 3 uur)? TAP zelf zegt dat er in zo´n geval wordt overgeboekt naar andere maatschappijen en alles nagenoeg hetzelfde blijft. Ze vertelden ook dat ze nog volop in onderhandeling zijn en geen verdere mededelingen kunnen doen. Maar goed – ze zullen waarschijnlijk niet zelf vertellen als de reis een drama zal worden…



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1016
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Vliegen naar Fortaleza: TAP/ of ????

Bericht door Wade » vr apr 17, 2015 23:04

The Pilots' Union announced a strike from May 1st to May 10th, which, to be held, will strongly affect TAP operation. Therefore, TAP will now allow passengers, with confirmed bookings on flights scheduled for the announced dates, to change to TAP flights outside the strike period.
The establishment of minimum services - flights whose implementation has to be ensured by the Union - will be expected in the forthcoming days.
Any updated information concerning this situation will be published as soon as possible in all of our communication channels.
TAP will make all efforts in order to minimize the impact of the strike on our passengers.
TAP regrets all the inconvenience caused by this decision of the Pilots’ Union and will do everything in its power to ensure that this strike does not take place.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Vliegen naar Fortaleza: TAP/ of ????

Bericht door Salseros » do apr 23, 2015 15:57

Het ziet er naar uit dat de staking doorgaat.
Wij vliegen 9 mei en wij kunnen de boeking kosteloos omzetten naar 11 mei, ze boeken niet om naar een andere maatschappij, geld terug krijgen kan niet, alleen in de vorm van een tegoedbon.
We wachten nog de ontwikkelingen af de komende week en zullen dan de beslissing maken of we 2 dagen later gaan vliegen. Wel zullen we dan een claim in gaan dienen bij EUclaim, daar het principe een vertraging van 48 uur betreft... dan kunnen we in ieder geval zo'n 400-500 euro per persoon terug verwachten... (kreeg ik een paar jaar geleden ook bij een vertraging van 24 uur).


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

dutchman
Artikels: 0

Re: Vliegen naar Fortaleza: TAP/ of ????

Bericht door dutchman » do apr 23, 2015 17:21

Salseros,
Je vliegt twee dagen later, wat is dan de schade voor jou?



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Vliegen naar Fortaleza: TAP/ of ????

Bericht door Salseros » do apr 23, 2015 18:48

Wij missen nu een bruiloft van familie.
Maar al zou het niets belangrijks zijn, had ik ook geclaimed. Ze zijn in gebreken, dus moeten ze zowieso schade gaan vergoeden.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Wade
Artikels: 0
Berichten: 1016
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Vliegen naar Fortaleza: TAP/ of ????

Bericht door Wade » zo apr 26, 2015 17:11

Er loop weer een promotie op de website van TAP.

Retourtje Fortaleza vanaf Brussel of Amsterdam voor iets minder dan 600€.
Je kan data reserveren tot in maart volgend jaar, uiteraard met uitzondering van juli tot half september en de eindejaarsperiode. Waar is de tijd dat ik tussen de 900 en 1000 knotsen betaalde?

Ja moet wel snel zijn, promo loopt tot middernacht vandaag (26/04). Ik heb dus nog 7 uur om mijn vrouw om te praten, ze is een beetje bang door de recente gebeurtenissen (en omdat we het vorig jaar ook bijna hebben meegemaakt).

Carnaval of (gesmolten) paaseiren rapen in Brasil, let's go!



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Vliegen naar Fortaleza: TAP/ of ????

Bericht door Salseros » zo apr 26, 2015 22:44

Bijna de helft van alle TAP vluchten zijn vandaag in Lissabon geannuleerd... ziet er goed uit voor de komende weken. :cry:


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Wade
Artikels: 0
Berichten: 1016
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Vliegen naar Fortaleza: TAP/ of ????

Bericht door Wade » zo apr 26, 2015 23:15

Salseros schreef:Bijna de helft van alle TAP vluchten zijn vandaag in Lissabon geannuleerd... ziet er goed uit voor de komende weken. :cry:
Op de website van de luchthaven van Lissabon ziet alles er toch vrij normaal uit in de vertrektabel?



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1016
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Vliegen naar Fortaleza: TAP/ of ????

Bericht door Wade » ma apr 27, 2015 00:42

I took the risk.

Van de promo van TAP gebruik gemaakt net voor de deadline. 2384 euro voor 4 tickets (596 per persoon).
Het is wel pas volgend jaar 12/03 - 02/04 voor mezelf en vrouw en kindjes blijven een week langer.

Dus die prijs is een zeer leuke meevaller, nu maar hopen dat de TAP in tussentijd niet op de fles gaat of in geval van privatisering is het natuurlijk de vraag welke zaken er eventueel gaan veranderen...



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Vliegen naar Fortaleza: TAP/ of ????

Bericht door Salseros » ma apr 27, 2015 09:17

Wade schreef:
Salseros schreef:Bijna de helft van alle TAP vluchten zijn vandaag in Lissabon geannuleerd... ziet er goed uit voor de komende weken. :cry:
Op de website van de luchthaven van Lissabon ziet alles er toch vrij normaal uit in de vertrektabel?
A TAP cancelou hoje quase metade dos voos devido à greve dos tripulantes de cabine da transportadora, mas sem grandes aglomerações de passageiros nos aeroportos porque a empresa garante ter conseguido avisar a maioria dos afetados.
De acordo com fonte oficial da TAP, ao longo do dia realizaram-se 175 dos 320 voos previstos, o que corresponde a 145 voos cancelados devido à paralisação.
"No entanto não houve grandes aglomerações de passageiros, a situação está mais ou menos calma, porque conseguimos avisar a maioria dos passageiros e encontrar uma solução para amanhã [sexta-feira]", disse a mesma fonte à agência Lusa.
O dirigente do Sindicato Nacional do Pessoal de Voo da Aviação Civil (SNPVAC) Nuno Fonseca disse à Lusa que a greve teve ao longo do dia "uma grande adesão", totalizando, em termos globais, os 90%.
"O balanço da greve é muito positivo houve poucos tripulantes a apresentarem-se ao serviço aqui em Lisboa, de onde saíram apenas nove voos até ao final da tarde. Muitos dos voos que saíram foram feitos pela Portugália e outros eram de regresso a Portugal", adiantou.
Nuno Fonseca lembrou que o sindicato convocou a greve para exigir o cumprimento do acordo de empresa em vigor desde 2006, nomeadamente o direito a um fim de semana de descanso de sete em sete semanas e um planeamento atempado das escalas de serviço.


----------------------------------------------------------------------

En dan te bedenken dat TAP de mensen die in deze periode geboekt hebben, nog geeneens een mail gestuurd hebben over de waarschijnlijke staking. Je moet de informatie maar halen van hun facebook pagina die ook al vanaf 16/4 niet meer is ge-update:
http://www.facebook.com/tapportugal

Als je op deze pagina kijkt zie je dat de laatste antwoorden van TAP van 23/4 waren en ze totaal niet meer reageren op vragen van mensen. Tevens zijn ze telefonisch niet te bereiken (wachttijden tot 2 uur !!).
Nu zegt TAP ook dat ze geen geld terug gaan geven daar het een farce-majeure betreft (??). Je kunt dus wel kosteloos omboeken naar bv 11/5 maar dat kan alleen via Facebook (??) waar ze dus al 4 dagen niet meer reageren en nergens via de TAP site waar ik geboekt heb. Het moet niet gekker worden.

Overigens indien ze gaan staken en wij toch op 9 mei van Brussel naar Lissabon gaan (mocht deze vlucht wel doorgaan), zullen ze ook geen hotel regelen in Lissabon, dit is ook voor je eigen rekening.

Laten we echt hopen dat deze staking niet doorgaat, of zowieso dat het maar enkele vluchten betreft. We zullen het de komende dagen (1 mei nadert snel) horen.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

marc
Artikels: 0
Berichten: 9
Lid geworden op: zo apr 26, 2015 11:22

Re: Vliegen naar Fortaleza: TAP/ of ????

Bericht door marc » ma apr 27, 2015 13:15

Hallo Salseros
wij hebben ook geboekt met tap voor 8 mei.
Het is dat ik hier las over de staking anders wist ik nu nog niets ervan.
Helemaal geen mailtje ontvangen niks.
vrijdag geprobeerd te bellen geen gehoor en vandaag ook niks.
via via hoorde ik dat je naar de balie van tap op
schiphol moet gaan om je ticket te wijzigen naar een andere datum.
super handig allemaal dit zeg, dit wordt de 3e keer met tap en 3 keer problemen gehad dit is echt de laatste keer.
Beste dus maar even afwachten denk ik tot 1 mei en kijken of de staking echt doorgaat.



Plaats reactie