Dom Pedro Laguno: Beste resort van Brazilië

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Dom Pedro Laguno: Beste resort van Brazilië

Bericht door Progresso » vr okt 16, 2015 22:58

Ik moest even denken aan al die azijnzeikers op de diverse forums die willekeurig welke buitenlandse investering in een resort aan de kust kust van het Noord-Oosten met alle geweld zonodig moeten afkraken.

Dom Pedro Laguno is verkozen tot het beste resort in Brazilië. Nu hecht ik meestal niet zo'n waarde aan dit soort nepawards, maar afgaande op een aantal Nederlanders die hier mochten vertoeven is dit inderdaad wel een paradijsje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Progresso op ma okt 19, 2015 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Dom Pedro Laguno: Beste resort van Brazilië

Bericht door Wade » za okt 17, 2015 20:41

715 euro per nacht voor de goedkoopste kamer => goed zot :!:

In de kustdorpjes van Cearà kan je nog steeds in een prima en comfortabele pousada verblijven voor relatief weinig geld.
Als wat ik nodig heb zijn een bed, een douche die bij voorkeur niet vol met kakkerlakken zit en als het kan een airco die het niet laat afweten.
In zo'n resort (mooi en luxueus is het natuurlijk wel) krijg je als toerist toch nooit de kans om de echte 'Brazilië-experience' te beleven?



Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

Re: Dom Pedro Laguno: Beste resort van Brazilië

Bericht door Wade » zo okt 18, 2015 00:07

mtilburg schreef:
Wade schreef:715 euro per nacht voor de goedkoopste kamer
R$290 in de aanbieding, ik zie geen prijzen in euro´s?

Maar goed, dit is eigenlijk een 4 sterren hotel, niet echt vergelijkbaar met andere projecten waar mensen geacht werden die villa´s te kopen en vervolgens te verhuren.
Het is wel verbonden aan een ECO-resort, whatever that is.

Als je niet echt van golf houdt, is het minder interessant lijkt me. Behalve dat is er alleen strand volgens de beschrijving, Of heb ik iets gemist?
Reais inderdaad, mijn excuses.
Ik had eens gekeken hoeveel een kamer kost in maart volgende jaar, via hun site.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Dom Pedro Laguno: Beste resort van Brazilië

Bericht door Progresso » zo okt 18, 2015 00:57

@Mtilburg:

De beker zuur is bij jou altijd vol en vaak geheel ten onrechte.

Ceará is nog steeds een van de armste gedeeltes in Brazilië. Iedere investering is eigenlijk van harte welkom en langzaam maar zeker zie je dat tientallen jaren van redelijk goede politieke beslissingen op deelstaatniveau de armoede stapje bij stapje structureel afneemt. Het gaat op zijn Braziliaans, dus het duurt drie keer langer als oorspronkelijk gedacht en het kost ook allemaal drie keer zoveel als oorspronkelijk gebudgeteerd, maar het is er bijna allemaal wel.

De toeristische sector is cruciaal voor Ceará. Van het low-budget segment is men snel teruggekomen en men heeft er alles gedaan om die sector structureel te ondersteunen. Uiteraard moet er nog heel veel gedaan worden, maar de grote lijnen staan wel uit (Vernieuwde Beira.Mar, regionale luchthavens, alsmede tweebaans snelwegen naar Canoa en Jeri, regionale alternatieven (Seras, nationale parken, etc) en een heel goed en breed hotelaanbod, waaronder ook dit wat luxere resort. En zoals Wade al terecht zegt, er zijn talloze resorts waar je voor R$200-300 per nacht voor het gehele gezin kan zitten.

Je kan als buitenstaander natuurlijk een hoop te zeiken hebben over de marketing van die resort (mineraalwater, ECO-resorts en wat dies meer zij), maar uiteindelijk is dat waar moderne toeristen blijkbaar voor gaan.

mtilburg schreef:Een van die "azijnzeikers" was trouwens ook Stoffer. Dat kon je ongetwijfeld niet weten, eerlijk gezegd denk ik dat je wel de laatste was die dat mocht weten, maar toch bedankt voor de getoonde empathie. Stoffer had een broertje dood aan onrecht en mensen die knollen voor citroenen verkopen, of regelrechte afzetterij.
Ik ken die hele Stoffer niet. Het is dan ook een beetje moeilijk om dan al dan niet empathie te tonen. Ik vind het een beetje huichelachtig als je dan een RIP berichtje zet als je iemand niet persoonlijk kent. Maar ja, er zijn hier zelfs reageerders (dag Felix) die zelfs als men iemand niet persoonlijk kent er alles aan doet om iemand na zijn overlijden volledig af te branden. Er zat zelfs ene Nordestino op dat andere Brazilieforum die wel een zeer laag bij de grondse en misselijkmakende haatcampagne aan het voeren was. Gelukkig doet dat forum het volgens mij al een tijdje niet meer, dus die vuilspuierij is daarmee ook opgehouden.

Als die Stoffer daadwerkelijk zo'n broertje dood had aan regelrechte afzetterij, mensen die knollen voor citroenen verkopen en aan onrecht dan vraag ik me af wat zo'n man in Brazilië is komen doen. De politiek is hier door en door corrupt. In dit land wordt je zelfs door je eigen familie afgezet en zelfs als je je geld steekt in een Goede Doelenproject in bijvoorbeeld Rio, waar heel notabel Nederlands Brazilie bij betrokken is blijkt de boel gewoon door een vermeende pedofiel gebruikt te zijn ter meerdere ere en glorie van hemzelf. maar ja, misschien heeft die Stoffer wel hele goede dingen gedaan voor het volk in Brazilië. Ik weet het niet.

Verder stel je dat ik weer eens iemand ken, nu weer ene RobertH. Ik hou al die Roberts die ik zou kennen ondertussen niet meer uit elkaar, maar deze H. Ken ik dus niet. Dat heb ik je al een keer vermeld en ook gevrfaagd wie dat nu is. Je zei dat hij op mijn LinkedIn staat, maar daar heeft nog nooit een RobertH gestaan. Verder lijkt het me gewoon goed om eens te stoppen met het benoemen en verdacht maken van mensen die zich niet op dit forum bevinden. Noem zo'n iemand dan RobertH., maar gebruik niet zijn volledige naam. Het is een simpele conventie Nettiquette) die je keer op keer doelbewust schijnt te willen breken. Normale mensen noemen dit onbeschoft.

Verder stel je dat ik heel veel over myhouseinparadise. Ik kwam dat ooit eens een keer tegen en heb dat hier destijds gepost. Volgens mij was het een Belg die in eigen beheer de boel had gebouwd en ook verkocht voor redelijke prijzen. Ik kan me nog herinneren dat ik het wel een aardig project vond, maar ik moet je er eerlijk bij zeggen dat ik van dat soort projecten eigenlijk nul verstand heb. Ik geloof niet dat ik een haatcampagne omwille van dat project heb gevoerd, maar misschien dat andere reageerders iets feller waren. Volgens mij vergis je je.

Dus de vraag:
mtilburg schreef:De vraag aan jou is dus: hoe staat dat met dat fantastische project? Je wist er toen alles van, is dat verandert?
Die kan ik alleen maar beantwoorden met. Geen idee, ik wist er toen al niets van en hoe het er nu mee staat zou ik ook niet weten. Volgens mij ben je in de war met iemand anders.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Dom Pedro Laguno: Beste resort van Brazilië

Bericht door Progresso » zo okt 18, 2015 16:52

@Mtilburg

Je posting staat weer, zoals gewoonlijk, vol met insinuates en feiten die geen feiten blijken te zijn.

Als ik het goed van je begrijpt was ene Ziriguidim op het oude Brazilieforum dus die meneer Stoffer die onlangs is overleden. Geen idee hoe ik dat zou moeten weten, maar ja ik ben ook geen forummoderator geweeest die iedereen zijn prive gegevens aan het inkijken was.

Ik kan me nog wel menig discussie herinneren op het oude forum, het is een beetje jammer dat we het niet meer terug kunnen lezen. Ik geloof niet, dat na de ondergang van dat forum Stoffer ooit hier onder zijn andere nickname Sponzo hier met mij in discussie is gegaan. Maar ja, het is het risico van de anonieme lafbekjes, dat als je dan dood gaat, er ook niemand is die dan een blijk van medeleven kan geven aan de nabestaanden. Ach, het zijn altijd keuzes die mensen zelf maken, maar je mag er een ander natuurlijk nooit op aankijken als hij het niet weet dat een anonieme reageerder doodgaat.

Dat je dit natrappen wilt noemen laat ik volledig voor jouw rekening. Ik wist het niet en ik ga hier geen schijnheilige mailtjes posten met RIP voor mij volledig onbekende mensen, noch ga ik op iemands zijn iijk dansen, zoals ik met het voorbeeld heb aangegeven van je vriendjes Felix en Nordestino die samen met jou op een werkelijk schandalige wijze op het Braziliereisforum met een bizare vorm van lijkenpikkerij bezig waren.

Voor de rest zijn al je aannames en zogenaamde feiten in je posting volledige fictie en ontsproten uit een zeer rijke fantasie, waarschijnlijk een gevolg van teveel naar Engelse detectives te kijken.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Dom Pedro Laguno: Beste resort van Brazilië

Bericht door Bert » zo okt 18, 2015 21:36

290 reais in de aanbieding is echt een schijntje voor dit resort. Het zwembad, de golfbaan, restaurant (eten) het is allemaal top, zeker 5 sterren. Ik weet eerlijk gezegd niet waar de meeste gasten vandaan komen. Vermoedelijk zijn het weinig knieperige Nederlanders...
1500 reais voor 5 dagen ( ruim 300 euro) is dan echt bizar goedkoop.

Edit. Zie net dat die 291 reais per persoon is dus niet per kamer. Maakt het nu wel iets minder goedkoop...



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Dom Pedro Laguno: Beste resort van Brazilië

Bericht door Progresso » zo okt 18, 2015 22:14

mtilburg schreef:Of ander voorbeeld: het jarenlang ten onrechte schoppen tegen een consul die in Rio woonde en/of een sociaal werker in Rio die NA ZIJN OVERLIJDEN volkomen kapot werd geschreven, onder andere door een zekere Progresso.
Tja, en het grote verschil is dat dit publieke figuren zijn.

Jouw qualificatie dat ik onterecht schop tegen de oud-consul Ronald Brouwer laat ik wederom voor jou. Het is dank zij deze man dat de veroordeelde pedofiel Jerry Krabbedijk pedofiel nu nog steeds op de Top20 van meest gezochte criminelen van Interpol staat, maar helaas als vrij man in Nederland rondloopt. Maar ja, de consul is lekker met pensioen, heeft een grachtenpandje in Amsterdam en een appartementje op de CopaCabana. Of hij zich ooit wat heeft aan getrokken van het lot van de misbruikte meisjes durf ik te betwijfelen. Het openbare rapport nav het onderzoek van de misstanden bij ons consulaat in Rio laat er geen onduidelijkheid over bestaan. Daarnaast is er nog een geheim rapport naar de Tweede Kamer gegaan. Alleen al uit het feit dat zijn beschuldigde baas een forse promotie heeft gemaakt en Ronald Brouwer op zijn 60ste met pensioen werd gestuurd kan jezelf wel opmaken wat er in dat geheime rapport zou hebben gestaan.

De andere persoon waarover je me verwijt hem de grond in te schrtijven na zijn overlijden is Nanko van Buuren. Ook Nanko was een publiek figuur. Samen met de vriendjes van de NPO (Marjon van Rooyen, Gijs Wanders) zat meneer regelmatig zijn goedmens te demonstreren op de Nederlandse TV. Dankzij een puik stukje onderzoeksjournalistiek weten we gewoon dat het hele leven van Nanko van Buuren een groot sprookje en façade is geweest, waar alle Nederlandse notabelen in Rio, inclusief Ronald Brouwer, volledig zijn ingetuind.

Verwijt me niet dat ik dit soort kritiek als een anoniem lafbekje spui. Ik doe dit volledig onder eigen naam op bijvoorbeeld de ondertussen zwaar gecensureerde website van Ibiss en vanuit daar heb ik uit voorzorg al een duplicaat gemaakt op dit forum. Dus in tegenstelling tot steunbeer, beerput willybeer, mtilburg en wat voor pseudonymen je ook gebruikt zul je mij in dit soort zaken ALTIJD met open vizier zien strijden.

Wat jullie drie laffe musketiertjes (MvanTilburg, Nordestino, Felix) op het Brazilie reisforum veilig van achter een beeldschermpje hebben zitten doen is letterlijk over een warm lijk het verdriet van meerdere personen uitbuiten ter meerdere eer en glorie aan jullie eigen verhevenheid boven het volk. O, wat zijn de heren goed.

In jullie geval was er sprake van een niet op feiten gebaseerde lastercampagne tegen een willekeurige ondernemer en zijn vrouw vanuit de volledige annonimiteit. In mijn geval heb ik gewoon onder EIGEN naam zowel de helper van de veroordeelde pedofiel Jerry Krabbedijk als ook de publieksfiguur Nanko van Buuren en de hele bende van de Nederlandse en Braziliaanse stichting met feiten om de oren geslagen. Zie je het verschil???
mtilburg schreef: Gewoon man en paard noemen. Dus wat zijn die insinuaties en welke feiten zijn omjuist?
1. Ik zou Robert H kennen, Hij zou ooit bij mij op mijn contactlijst van LinkedIn staan, de man zou een gezamelijke kennis zijn.

Het spijt me, ik ken de man niet, nooit gekend en hij heeft ook nimmer in mijn LinkedIn contacten gestaan (handig zo'n premium account).

2. myhouseinparadise
Je doet een voorstelling van zaken waarvan je weet dat het niet klopt. Ik heb het project ooit eens benoemt op Brazilieforum. Nu beschuldig je me van sluikreclame en stelt dat ik betrokken zou zijn bij dit project. Pertinent onjuist.

3.
mtilburg schreef:
Ga gewoon in op mijn stelling dat je mij op allerlei manieren zwart wilde maken (inclusief de beschuldiging dat ik mijn bedrijf illegaal zou verkopen, e-mail van anderen zou lezen, en postings vervalsen) omdat ik kritiek had op het door jou gepromote project. Niet zeuren dat je het niet meer weet.
Het enige wat hier klopt is je e-mails van andere zou hebben gelezen en je postings zou hebben verandert. De e-mails van andere lezen is iets wat je zelf op het Brazilieforum hebt aangegeven. Ik geloof dat het iets had te doen met je vrouw en een voormalig Tweede Kamerlid (die ik ook weer zou kennen, leugen). De postings vervalsen dat heeft de gehele goegemeente mogen meemaken. Zaken die ik gewoon ondubbelzinnig heb kunnen aantonen door screenshotjes voor- en na de Mtilburg moderatie aan een ieder te laten tonen. Volgens mij heb ik nooit iets over je restaurant beweerd en zeker niet dat je het illegaal hebt verkocht. Van mij mag je, ik ben niet zo'n heilig boontje.

4. Dom Pedro Laguno
mtilburg schreef:Ik herhaal mijn vraag: waarom de sluikreclame voor dat hotel?
Als een resort (het is geen hotel) een redelijk prestigieuze prijs binnenhaalt, dat hotel hier in de staat Ceará staat en daarmee zowel Globo haalt als een reeks van lokale tv-zenders en ik toevallig een paar Nederlanders kennen die daar een aantal weken geleden een meer dan perfecte (en welverdiende) vakantie hebben genoten dan zie ik niet in dat als ik dit berichtje plaats, overigens nog met de nodige sceptische kanttekeningen, hoe in godshemelsnaam iemand kan gaan vinden dat dit sluikreclame is. Daarmee suggereer je dat ik er een belang zou bij hebben. En dat is weer volledige fantasie.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Dom Pedro Laguno: Beste resort van Brazilië

Bericht door Progresso » ma okt 19, 2015 00:39

Ik zou zeggen, Maarten. Bel, Skype of mail eens. Wellicht klaart dat een hoop op. Het heeft echt heel weinig nut om alsmaar die ouwe koeien uit de sloot te halen.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Dom Pedro Laguno: Beste resort van Brazilië

Bericht door Progresso » ma okt 19, 2015 01:11

mtilburg schreef: Ik geef toe dat ik een beetje zat te vissen wie robh over de postings op het brazilieforum had verteld. Volgens Stoffer was jij dat niet, maar hij wist ook niet wie wel. Dus laten we het maar zo, ik was daar destijds kwaad over omdat ik dacht dat het in het kader van de "operatie beschadiging moderator" was (waarvan je in het bovenstaande weer fraaie staaltjes toont). Als je zegt dat jij dat niet was heb ik daar vrede mee, maar ga me niet vertellen dat hij niet in je LinkedIn lijst stond, je was 2e lijns connectie. Nu niet meer, ok.
Oh, my god. Wat zijn dit voor methoden? Dit kan je toch zelf niet serieus nemen.

En dan dit:
maar ga me niet vertellen dat hij niet in je LinkedIn lijst stond, je was 2e lijns connectie. Nu niet meer, ok.
Ja, beste vriend. Ik heb ongeveer 450 eerste lijns connecties. Ieder van die personen ken ik persoonlijk en heb daar een zeer goede band mee, niet alleen zakelijk maar ook vaak ook privé. In de 2e lijn zitten ruim 600.000 contacten. Tja, daar zal heus ook wel die Robert bij hebben gestaan.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Dom Pedro Laguno: Beste resort van Brazilië

Bericht door Progresso » ma okt 19, 2015 01:23

Beste Maarten,

Ik geloof niet dat er veel mensen op het gezever van jou aan het wachten zijn. Zoals al vele malen gezegd, bel, Skype of mail even. Dan kunnen we wellicht de lucht klaren.

Zolang dat niet gebeurd is laat ik de onderwerpen waar jij een niet onderwerp gerelateeerde bijdrage aan levert maar voor wat het is. Lijkt me fijner voor mijn zondag avond en ik denk ook fijner voor de lezers van dit forum.



Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Dom Pedro Laguno: Beste resort van Brazilië

Bericht door Salseros » ma okt 19, 2015 07:30

Ik wil graag dat deze, in mijn inziens (en wellicht vele anderen), zinloze discussie stopt. Ik zal zeker berichten gaan verwijderen die offtopic zijn. Ik zie niets fout in het plaatsen van een resort dat succesvol loopt, waarom moeten er dan direkt vraagtekens gezet worden? Als ik het geplaatst had, was het wellicht veel anders gegaan? Er moet niet altijd iets achter een posting gezocht worden.
Ik vind dit een prima topic van Progresso, wellicht zijn er mensen die dit interessant vinden en er eens gaan boeken, daar is dit forum voor... informatie voor andere lezers. Het resort is niet voor niets uitgeroepen tot beste resort!


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

Gebruikersavatar
Salseros
Artikels: 0
Berichten: 2959
Lid geworden op: za feb 24, 2007 01:00
Locatie: Dordrecht / Fortaleza

Re: Dom Pedro Laguno: Beste resort van Brazilië

Bericht door Salseros » di okt 20, 2015 06:51

mtilburg schreef:@Salseros

In dat geval wens ik niet meer deel te nemen aan dit forum. Ik wens niet elke keer weer beledigd, bedreigd, beschuldigd en gedenigreerd te worden door een manipulerende arrogante sensatiezoeker die het kennelijk voor elkaar heeft dat niemand er meer tegen in gaat.

Je mag mijn account deleten, MET ALLE POSTINGS. Het kan met een (1) klik.
Ik wil geen spoor meer terug kunnen vinden.

Alle andere mensen de groeten, het ga jullie goed

Maarten van Tilburg
Jammer dat je er zo over denkt, ik zie echt niets fout aan dit topic op zich. Overigens de stellingen tegen Progresso zijn nergens te bewijzen, ik geloof er eerlijk gezegd ook niet in. Maar ik ben altijd neutraal geweest, dus ik zal hier verder niet over oordelen, als andere prikkers nog wat te melden hebben hoor ik dit graag uiteraard. Ik zal je berichten vanavond allemaal verwijderen, tevens je account.


New Generation Italo Disco Community: www.nextgenerationitalo.boards.net

comulder
Artikels: 0
Berichten: 614
Lid geworden op: do jul 30, 2009 13:52

Re: Dom Pedro Laguno: Beste resort van Brazilië

Bericht door comulder » di okt 20, 2015 08:09

Een teer zieltje, zo blijkt. Betrokkene had trouwens helemaal niets met Fortaleza.



muddyron
Artikels: 0
Berichten: 37
Lid geworden op: zo okt 19, 2014 12:21

Re: Dom Pedro Laguno: Beste resort van Brazilië

Bericht door muddyron » di okt 20, 2015 15:37

and another one bites the dust.



Bert
Artikels: 0
Berichten: 645
Lid geworden op: di apr 29, 2008 18:57
Locatie: Fortaleza

Re: Dom Pedro Laguno: Beste resort van Brazilië

Bericht door Bert » di okt 20, 2015 20:38

doei Maarten. Veel succes met je eigen forum!



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7211
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Dom Pedro Laguno: Beste resort van Brazilië

Bericht door Progresso » di okt 20, 2015 22:51

Een dagje strand en dan zie ik opeens dat als door een wonder alle topics op dit forum on-topic zijn.



Plaats reactie