Latam (TAM + LAN) verdubbelt aantal vluchten Miami-For
Latam (TAM + LAN) verdubbelt aantal vluchten Miami-For
Het goede nieuws houdt niet over vandaag.
Latam gaat het aantal vluchten vanaf Fortaleza naar Miami verdubbelen. Opmerkelijk nieuws want het aantal Brazilianen die nu nog in staat zijn om met die hoge dollarkoers lekker te gaan shoppen in Miami is wel drastisch afgenomen.
Er worden daarom ook een groot aantal routes uitgedund. Belo Horizonte, Manaus en Sao Paulo gaan fors minder vluchten krijgen naar Miami.
Bron: Diario
Latam gaat het aantal vluchten vanaf Fortaleza naar Miami verdubbelen. Opmerkelijk nieuws want het aantal Brazilianen die nu nog in staat zijn om met die hoge dollarkoers lekker te gaan shoppen in Miami is wel drastisch afgenomen.
Er worden daarom ook een groot aantal routes uitgedund. Belo Horizonte, Manaus en Sao Paulo gaan fors minder vluchten krijgen naar Miami.
Bron: Diario
Re: Latam (TAM + LAN) verdubbelt aantal vluchten Miami-For
Concluderen we daaruit dat Fortaleza het Monaco/Marbella van Brazilië is?
Re: Latam (TAM + LAN) verdubbelt aantal vluchten Miami-For
Dat het welstellende deel van de Braziliaanse bevolking zich concentreert in Fortaleza.Progresso schreef:Die begrijp ik ff niet?
De vraag was trouwens maar half serieus bedoeld hoor, ik weet ook wel dat het niet zo is...
Re: Latam (TAM + LAN) verdubbelt aantal vluchten Miami-For
Ach, we hebben al een casino met pokertafels. Zelfs met uitzicht op de pittoreske jachthaven met megajachten. Er lopen zelfs dandies rond in dat casino die niets anders doen dan de hele avond verliezen.
-
- Artikels: 0
- Berichten: 864
- Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
- Locatie: Fortaleza, Brazilie
- Contacteer:
Re: Latam (TAM + LAN) verdubbelt aantal vluchten Miami-For
En nu maar hopen dat de Tam en TAP hub naar Fortaleza komen.
René
René
Re: Latam (TAM + LAN) verdubbelt aantal vluchten Miami-For
ik doe net alsof ik niet begrepen heb dat je mij bedoelde,progresso lol.
Re: Latam (TAM + LAN) verdubbelt aantal vluchten Miami-For
Omtrent die TAM-hub is het nu toch al enkele maanden geleden die ik er nog wat van gehoord heb. Ik volg veel sites met nieuws over de luchtvaart, maar nauwelijks de Portugese/Braziliaanse media.FortalezaHouses.com schreef:En nu maar hopen dat de Tam en TAP hub naar Fortaleza komen.
René
Over een TAP-hub is zover ik weet nooit sprake geweest toch? Het zou ook niet logisch zijn. Hun hub is Lissabon en ze ambiëren net zoveel mogelijk steden in Brazilië rechtstreeks aan te doen, niet om alles op 1 punt te centraliseren. Er is momenteel ook geen Star Alliance-partner meer in Brazilië nu TAM naar One World gegaan is.
Re: Latam (TAM + LAN) verdubbelt aantal vluchten Miami-For
Oh, dit is nieuw voor mij.FortalezaHouses.com schreef:http://tribunadoceara.uol.com.br/audios ... ub-da-tap/
René
Wat is dan juist de bedoeling, dat ze het omgekeerde model als de HUB in Lissabon toepassen en vanuit Fortaleza rechtstreeks naar meerdere Europese steden gaan vliegen, of blijft het louter bij de transatlantische verbinding met Portugal en vanuit FOR connecties naar de rest van Brazilië?
Wel vrij hypocriet weer van onze vrienden in Cèara dat ze zich hiervoor engageren. Voor de Copa '14 gingen ze de luchthaven volledig renoveren en uitbreiden, maar toen dat niet haalbaar bleek zijn ze er gewoon mee gestopt. Afgaande op sattelietbeelden anno 2015 is de situatie totaal niks geëvolueerd tegenover 2013 (er is een open werf waar enkel de fundamenten liggen en hier en daar wat beton gegoten). Nu ze zicht hebben op dit project gaan ze misschien weer hun luie kont even opheffen en wat verder knutselen tot ze de deadline weer mislopen en en houden ze er weer mee op. Het lijkt wel de Sangrada Familia, dat Pinto Martins-vliegveld.
In Recife hebben ze al 10 jaar een moderne en mooie terminal en zelfs in het veel kleinere Natal is er sedert anderhalf jaar een prachtig nieuw vliegveld. Ik vind het enorm kortzichtig om puur op dat WK te focussen, tewijl een moderne luchthaven toch economisch een uithangbord is en veel deuren opent (toerisme, cargo, ...).
-
- Artikels: 0
- Berichten: 864
- Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
- Locatie: Fortaleza, Brazilie
- Contacteer:
Re: Latam (TAM + LAN) verdubbelt aantal vluchten Miami-For
Zoals je zegt volg je veel luchtvaart sites, maar niet de Braziliaanse. Daarom is het begrijpelijk dat je niet op de hoogte bent van de lokale ontwikkelingen omtrent de Tam hub, wat al maanden speelt. De bedoeling van zowel Tam als Tap, is een bedrijfsmatig strategische locatie te vinden om zich te vestigen. Voor zowel Tap als Tam, is de keuze tussen Natal en Fortaleza. Voor zowel Natal en Fortaleza, belangrijke bedrijven om binnen te halen; niet alleen voor toerisme maar ook voor werkgelegenheid. Dat Ceara zich inspant om Tam/Tap binnen te halen, noem jij hypocriet..... In de hele wereld worden alle middelen ingezet om contracten/bedrijven binnen te halen.... maar volgens jou is Ceara hypocriet..... In welke wereld leef jij???
Toedels,
René
Toedels,
René
Re: Latam (TAM + LAN) verdubbelt aantal vluchten Miami-For
Goede morgen René, slecht geslapen...?
Ik ben inderdaad van mening dat de staat Cearà en concrete inspanningen leveren twee aparte werelden zijn. Pas op, ik geloof graag dat ze ergens aan beginnen met de beste bedoelingen, maar ze zijn ook de specialisten in half werk leveren.
De renovatie van de luchthaven (die nu al zeer lang stil ligt), de vismarkt, het aquarium, het feit dat ze hals over kop nog met grote wegenwerken moesten beginnen 2 maand voor het WK terwijl ze al 7 jaar wisten dat het ging plaats vinden... het zijn maar enkele voorbeelden.
Nu ze in de running zijn om zo'n HUB van TAM/TAP naar daar te halen zullen ze waarschijnlijk plots wel een nieuwe investeerder vinden om de bouwwerken aan het vliegveld verder te zetten... tot ze naast het net vissen en dan valt het weer stil tot 2030 ofzo.
Zeer aardige jongens hoor daar in Cearà, ontegensprekelijk, maar het is niet voor niets dat ze economisch lichtjaren achterop liggen op hun landgenoten uit het zuidelijke deel van het land. Een wereld van verschil betreffende ondernemendheid en inzicht.
Ik ben inderdaad van mening dat de staat Cearà en concrete inspanningen leveren twee aparte werelden zijn. Pas op, ik geloof graag dat ze ergens aan beginnen met de beste bedoelingen, maar ze zijn ook de specialisten in half werk leveren.
De renovatie van de luchthaven (die nu al zeer lang stil ligt), de vismarkt, het aquarium, het feit dat ze hals over kop nog met grote wegenwerken moesten beginnen 2 maand voor het WK terwijl ze al 7 jaar wisten dat het ging plaats vinden... het zijn maar enkele voorbeelden.
Nu ze in de running zijn om zo'n HUB van TAM/TAP naar daar te halen zullen ze waarschijnlijk plots wel een nieuwe investeerder vinden om de bouwwerken aan het vliegveld verder te zetten... tot ze naast het net vissen en dan valt het weer stil tot 2030 ofzo.
Zeer aardige jongens hoor daar in Cearà, ontegensprekelijk, maar het is niet voor niets dat ze economisch lichtjaren achterop liggen op hun landgenoten uit het zuidelijke deel van het land. Een wereld van verschil betreffende ondernemendheid en inzicht.
-
- Artikels: 0
- Berichten: 864
- Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
- Locatie: Fortaleza, Brazilie
- Contacteer:
Re: Latam (TAM + LAN) verdubbelt aantal vluchten Miami-For
@Wade; soms schrijf je iets wat je de volgende dag naleest, en wat door het ontbreken van oogcontact, soms onbedoeld agressief over kan komen. In dit geval struikelde ik over het woord hypocriet. Nou heb ik persoonlijk nog nooit een volk meegemaakt dat zo hypocriet is als een zuid amerikaan (en elk religieus persoon in de rest van de wereld), maar in dit verband vind ik het niet terecht..... maar dat is mierenneuken van mijn kant..... ik begrijp wat je bedoelt, maar dan nog heeft het niets met Ceara te maken, maar met de latijns amerikaanse instelling....
De voorbeelden die je geeft; aquarium... voor zover ik weet een onderneming van US investeerders (niet de staat Ceara), De vismarkt.... verantwoordelijkheid ligt bij de gemeente (niet de staat Ceara), Vliegveld... Infraero en de gemeente (niet de staat Ceara)..... maar nogmaals, ik begrijp dat je bedoelt dat er een verschil is tussen wil, beloftes en garanties en de werkelijkheid (normaal gesproken precies het tegen over gestelde van de wil, beloftes en garanties). Maar wat kun je verwachten van een land waar de leidende persoon een democratisch gekozen president wil afzetten, zelf miljoenen op buitenlandse rekeningen heeft staan, weigert af te treden als voorzitter van de tweede kamer, en niet gearresteerd wordt..... Zonder onafhankelijke pers, rechtspraak en politie blijft het een bananen republiek.
René
De voorbeelden die je geeft; aquarium... voor zover ik weet een onderneming van US investeerders (niet de staat Ceara), De vismarkt.... verantwoordelijkheid ligt bij de gemeente (niet de staat Ceara), Vliegveld... Infraero en de gemeente (niet de staat Ceara)..... maar nogmaals, ik begrijp dat je bedoelt dat er een verschil is tussen wil, beloftes en garanties en de werkelijkheid (normaal gesproken precies het tegen over gestelde van de wil, beloftes en garanties). Maar wat kun je verwachten van een land waar de leidende persoon een democratisch gekozen president wil afzetten, zelf miljoenen op buitenlandse rekeningen heeft staan, weigert af te treden als voorzitter van de tweede kamer, en niet gearresteerd wordt..... Zonder onafhankelijke pers, rechtspraak en politie blijft het een bananen republiek.
René
Re: Latam (TAM + LAN) verdubbelt aantal vluchten Miami-For
@Wade e Fortalezahouses
Volgens mij zijn de mensen in Nederland (en ik denk ook in Belgie) net zo hypocriet als hier. Alleen je herkent het niet zo, omdat je groot bent gebracht in de Nederlands/Belgische cultuur. Je lacht natuurlijk een beetje om het geklungel met projecten als het aquarium, de vismarkt, de aanleg van wegen en luchthaven, maar als je eerlijk bent kan Nederland er ook wel wat van. Voorbeeldjes:
Noord-Zuid lijn Amsterdam: Tunneltje van nog geen vier kilometer. Project is ergens in de jaren 70 begonnen en voorlopig rijdt er nog geen enkele tram.
HSL/Betuweroute: Breek me de bek niet open
Verlengde A4 achter Delft: Eerste zand lag er toen ik daar als klein jochie nog aan het jagen was.
Veel erger zijn de voorbeelden waar daadwerkelijk mensen het leven laten:
Het niet sluiten van de grenzen, waardoor bootvluchtelingen verdrinken
Oorlogshitsertjes Verhofstad (en die bolle van de VVD) die in Kiev Putin uit staat te dagen
De leugenaar Frans Timmermans met zijn valse tranen en leugens voor de VN, even later Eurocommisaris
De schijnheiligheid van het gehele kabinet inzake MH17.
En zo kan ik nog wel even een tijdje doorgaan. Brazilianen zijn misschien wat oppervlakkig, maar zo achter de ellebogen als Nederlanders vind ik ze absoluut niet.
Verder nog wat hub-nieuws uit de afgelopen dagen en weken:
Azul wil ook een hub in het Noord-Oosten
Alliance Avianca: Fortaleza na disputa por novo hub
Privatisering luchthaven Pinto Martins
Eigenlijk verbazingwekkend dat er in de internationale blogs weinig aandacht is voor dit hele gebeuren. De overname van TAP, de vele wisselingen van de allianties en de komst van een hub zijn structurele veranderingen die het reizen naar Midden-en zuid-Amerika sterk zullen veranderen.
Volgens mij zijn de mensen in Nederland (en ik denk ook in Belgie) net zo hypocriet als hier. Alleen je herkent het niet zo, omdat je groot bent gebracht in de Nederlands/Belgische cultuur. Je lacht natuurlijk een beetje om het geklungel met projecten als het aquarium, de vismarkt, de aanleg van wegen en luchthaven, maar als je eerlijk bent kan Nederland er ook wel wat van. Voorbeeldjes:
Noord-Zuid lijn Amsterdam: Tunneltje van nog geen vier kilometer. Project is ergens in de jaren 70 begonnen en voorlopig rijdt er nog geen enkele tram.
HSL/Betuweroute: Breek me de bek niet open
Verlengde A4 achter Delft: Eerste zand lag er toen ik daar als klein jochie nog aan het jagen was.
Veel erger zijn de voorbeelden waar daadwerkelijk mensen het leven laten:
Het niet sluiten van de grenzen, waardoor bootvluchtelingen verdrinken
Oorlogshitsertjes Verhofstad (en die bolle van de VVD) die in Kiev Putin uit staat te dagen
De leugenaar Frans Timmermans met zijn valse tranen en leugens voor de VN, even later Eurocommisaris
De schijnheiligheid van het gehele kabinet inzake MH17.
En zo kan ik nog wel even een tijdje doorgaan. Brazilianen zijn misschien wat oppervlakkig, maar zo achter de ellebogen als Nederlanders vind ik ze absoluut niet.
Verder nog wat hub-nieuws uit de afgelopen dagen en weken:
Azul wil ook een hub in het Noord-Oosten
Alliance Avianca: Fortaleza na disputa por novo hub
Privatisering luchthaven Pinto Martins
Eigenlijk verbazingwekkend dat er in de internationale blogs weinig aandacht is voor dit hele gebeuren. De overname van TAP, de vele wisselingen van de allianties en de komst van een hub zijn structurele veranderingen die het reizen naar Midden-en zuid-Amerika sterk zullen veranderen.
Re: Latam (TAM + LAN) verdubbelt aantal vluchten Miami-For
Hard nodig die hub, want er moet nu een hoop zooi met wankele zeilbootjes de oceaan over worden getransporteerd.