De beste churrascarias

Alles over Fortaleza en ruime omgeving
Plaats reactie
Wade
Artikels: 0
Berichten: 1011
Lid geworden op: za mei 05, 2007 23:16
Locatie: Bélgica

De beste churrascarias

Bericht door Wade » wo feb 03, 2016 15:37

Beste mede-Fortalezagangers,

Door de jaren heen veranderen de dingen nogal snel, in Fortaleza is dat niet anders.
Als liefhebber van een goed stukje vlees breng ik elke vakantie minstens een paar keer een bezoek aan een churrascaria/rodizio.

Sal e Brasa op de Abolição ken ik sedert vele jaren en is lange tijd mijn favoriet geweest, bij mijn laatste bezoek vlak voor de copa in 2014 vond ik de kwaliteit wel net iets minder.
Aan de Beira Mar heb je Boi Preto/Negro, goed van kwaliteit maar schandalig duur.
In de tijd dat ik een app. huurde in Porto de Iracema kwam ik wel eens in Ghellers (Mons. Tabosa of daar in de buurt), wat relatief goedkoop is en best lekker.
Een beetje buiten de toeristische zone, wat dichter bij de familie waar wij tegenwoordig logeren heb je uiteraard Spettus, ook een blijvertje en al sedert ik in Fortaleza kom populair, prima kwaliteit daar (en via Peixe Urbano vind je wel eens een leuke korting).
Tegenwoordig heeft Sal e Brasa ook een filiaal aan Seis Bocas (vlakbij Via Sul), nog niet geweest.
Ik heb al veel horen spreken over Dallas aan de Santos Dumont, nog nooit geweest en staat op mijn verlanglijst in maart.
Vroeger was er een goeie churrascaria in de duinen ergens aan de weg naar Futuro, maar dan spreek ik over vele jaren geleden en volgens mij bestaat die niet meer.

Heeft er iemand nog meer tips over de beste rodizios anno 2016?



Xadrez
Artikels: 0
Berichten: 108
Lid geworden op: zo jan 27, 2008 23:32

Re: De beste churrascarias

Bericht door Xadrez » wo feb 03, 2016 17:49

Sal e Brasa op de Abolição vind ik toch de beste rodízio.
Mijn lief - een groot culinair smaakrecensist - kan dat confirmeren.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7214
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: De beste churrascarias

Bericht door Progresso » wo feb 03, 2016 18:53

Dallas moet je gewoon een keer proberen. Ik ben benieuwd wat je vrouw ervan vindt. Het enige nadeel vond ik dat er destijds verschrikkelijk veel nietszeggend makelaarsvolk rondliep, maar dat was nog in de gouden tijden :D .

Boi Preto is duur en om eerlijk te zijn vond ik de kwaliteit van het eten voor een dergelijke prijs matig. De bediening kwam bij mij over als extreem hinderlijk en overdreven.



Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 787
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: De beste churrascarias

Bericht door Ajax » do feb 04, 2016 20:51

Boi Preto is goed te doen met Peixe Urbano, anders erg duur en waarschijnlijk het meest bekend bij de toeristen. Ghellers is eigenlijk de eerste Rodizio die ik heb leren kennen, maar de meningen daarover zijn verdeeld. Dallas is best goed (1 x geweest), maar Sal e Brasa blijft voor mij de favoriet. Er zijn er een paar, maar die op Abolicao vind ik het best.



Plaats reactie