Joaquim & Marina, of andersom?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

Joaquim & Marina, of andersom?

Bericht door Redactie » do apr 19, 2018 02:01

Joaquim & Marina, of andersom?
door Redactie

De uitslagen van de jongste peilingen omtrent de kansen van de presidentskandidaten leidden, zoals altijd, tot verschillende interpretaties. Nuchter bekeken is het wel duidelijk dat Lula, de overwinnaar in de scenario’s waarbij zijn naam ingesloten werd, weinig kans maakt op een daadwerkelijke deelneming....
Lees meer...




Bron: Brazilie Nieuws



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Joaquim & Marina, of andersom?

Bericht door borsjea » do apr 19, 2018 14:02

De strijd zonder Lula wordt in ieder geval interesanter, met Lula is het meer een voor of tegen Lula verkiezingen waarbij tegen helaas Jair Bolsonaro betekend terwijl vele hem ook niet als ideaal alternatief zien. De invloed van een eventueel stemadvies van Lula als hij niet mee doet moeten we ook niet onderschatten. Zag laatst een interview waar een dame aangaf Lula in zijn advies blindelings te volgen zelf als hij aangaf om op een hond te stemmen.



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Joaquim & Marina, of andersom?

Bericht door René » vr apr 20, 2018 07:22

Je noemt een verkiezing interessanter als de toekomstige winnaar uit roulatie wordt genoemen, en impliceert dat iemand die blindelings het stemadvies van deze politieke gevangene volgt, dom is....

Naar jouw maatstaven zijn er historisch gezien ontzettend veel interessante verkiezingen..... Persoonlijk vind ik een democratische verkiezing interessant...

ltrzzzzz



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7212
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Joaquim & Marina, of andersom?

Bericht door Progresso » vr apr 20, 2018 22:20

Allereerst ben ik blij dat ook Gij Brutus Fortalezahouses weer op een normale manier meedoet. Die verkiezingen worden toch ook veel interessanter, even ongeacht of je nu wel of niet blij ben dat Lula mee doet. Of het een goede zaak is dat Lula niet meedoet weet ik niet. Het volk kiest zijn eigen president. Zoals de peilingen (het zijn maar peilingen) er nu uit zien zou het mogelijk zijn dat hij president zou kunnen worden.

FortalezaHouses.com schreef:
vr apr 20, 2018 07:22
Persoonlijk vind ik een democratische verkiezing interessant...
Welk stuk van de democratie wordt hier niet gerespecteerd. De rechterlijke macht heeft gesproken en zover ik weet is Vrouwe Justitia blind. Daarbij moet ik wel aantekenen dat er best wel zwakten bij de rechterlijke macht zijn, maar daar heeft de PT 15 jaar aan kunnen werken. Dat heeft men niet gedaan, waardoor de rijken en machtigen de processen bij de STF jaren en jaren kunnen rekken tot ze verjaard zijn. Is dat eerlijk?

Het lijkt erop dat de Policia Fderal gewoon iedereen oppakt, links, rechts, kruimelaars etc. Nu zijn de grote jongens aan de beurt.

Een voor een. De vis begint altijd bij de kop te rotten en ik ben blij dat die hele boevenbende wordt opgeruimd. Hopelijk is het volk zo slim om niet op al die parlementariers te stemmen die nu via Foro Priviligiado op immuniteit kunnen rekenen.

Hopelijk leert de Braziliaanse gemeenschap van de fouten en maakt men nu ook in de volgende legislatuur gebruik van de mogeliijkheid om de rechterlijke macht te reorganiseren.

Grote schoonmaak en dan weer voorwaarts.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Joaquim & Marina, of andersom?

Bericht door borsjea » za apr 21, 2018 03:48

Een democtratische partij in vele landen had een lid vd partij waarbij zoveel verdacht makingen bij zijn nooit kandidaat gesteld.
Uitzondering zijn vaak de comunistisch getinte landen, en in dat rijtje past Brazilië helaas een beetje, Lula de Poetin van Brazilië.
Persoonlijk zou ik ook het liefste zien dat hij via een democratische verkiezing compleet door de bevolking zou af worden geserveerd.
Helaas zijn een hoop blind voor wat er speelt. De huidige zaak waar hij voor zit is nog een kleine zaak, er zullen nog zes zaken volgen, las laatst ergens dat als hij overal voor wordt veroordeeld het weel eens zo´n 125 jaar in totaal zal zijn, als het hele systeem van Foro Priviligiado niet had bestaan en iedere politicus op het moment vd laatst mogelijke beroepszaak automatisch zijn functie kwijt zou raken dan mogen ze wat mij betreft allemaal mee doen, ik krijg de indruk dat vele mee doen alleen maar om een vervolgen te ontlopen. Het verjaren van de straf zou ook moeten worden afgeschaft.
De laatste dagen hebben we een paar zaken bij de STF gehad, het lijkt er op dat ook de Priviligiados ook het zwaard van damocles kunnen verwachten.
Het gaat mij niet alleen om Lula, alle corupte moeten wat mijn betreft zo snel mogelijk worden opgesloten en zeker van politieke deelname worden uitgesloten



Plaats reactie