Datena stelt zich kandidaat

Plaats reactie
Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Datena stelt zich kandidaat

Bericht door Progresso » vr jun 15, 2018 16:44

Afbeelding

Ja, een echte outsider gaat wellicht de strijd om het presidentsschap aan. Datena presenteert een van de vele crimi-programma's die Brazilië rijk is. Lekker vanuit de onderbuik. De keren dat ik de man heb gezien in zijn programma's kreeg ik nou niet de indruk dat dit de slimste mens op aarde is.

https://politica.estadao.com.br/noticia ... 0002351044



René
Artikels: 0
Berichten: 864
Lid geworden op: do mar 06, 2008 03:19
Locatie: Fortaleza, Brazilie
Contacteer:

Re: Datena stelt zich kandidaat

Bericht door René » za jun 16, 2018 10:20

Od hij wel of niet slim is... hij verkoopt op TV een product dat goedl loopt.. boefjes laten zien en dan deze boefjes zonder enige nuancering of wetskennis veroordelen,,,, en dat doet het goed bij de brazilianen....
Tot nu toe maar twee kandidaten die werkelijk kans maken om de verkiezingen te winnen. Bolsonaro en diegen die Lula uiteindelijk aanwijst als hij zelf niet verkiesbaar is.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Datena stelt zich kandidaat

Bericht door borsjea » za jun 16, 2018 16:17

Afwachten of Fausto, Silvio Santos of Raul Gil zullen volgen, ook deze doen het goed bij veel Brazilianen, zie de schaars geklede jonge dames al hun dansje uitvoeren in de vergaderzalen terwijl de oude volksvertegenwoordigers lopen te kwijlen.



Gebruikersavatar
Baiano
Artikels: 0
Berichten: 530
Lid geworden op: di mar 20, 2018 22:48

Re: Datena stelt zich kandidaat

Bericht door Baiano » za jun 16, 2018 16:32

Het lijkt op een grap, maar dat is het niet... in Brazilië. Het is zorgelijk om vast te stellen dat politieke partijen op zoek gaan naar populaire volkshelden, TV-presentators e.d. om president te worden, dit terwijl er andere criteria zouden moeten meespelen om een land te leiden. Zal wel het "Tiririca"-effect zijn: die haalde destijds in 1 klap meer dan een miljoen voorkeurstemmen waardoor de paljas plots een pak moest aantrekken en in het parlement gaan zitten. Anderzijds, hij is (was) er niet de enige paljas.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Datena stelt zich kandidaat

Bericht door Martinho » za jun 16, 2018 19:09

Oudere Amsterdammers kunnen zich misschien Hadjememaar herinneren. Het was een zwerver die voor de oorlog in de gemeenteraad werd gekozen. En eerlijk gezegd zie ik bepaalde personen in de huidige tweede kamer ook als feestfiguren die alleen op effect uit zijn en niet bogen op enige kwaliteit of visie als serieus politicus. Thierry Baudet heeft zijn vleugel in zijn werkkamer laten zetten, hij mocht zich eens gaan vervelen, om maar een voorbeeld te noemen.

Maar de zaken in Brazilie zijn natuurlijk een afspiegeling van "de beste democratie van de wereld" (vinden ze zelf): De US of A.
Reagan was een verlopen B-film acteur, en nu met Trump hebben we het absolute dieptepunt bereikt met een Tv-presentator die meent dat de wereldpolitiek een soort reality show is. En net als in zijn programma iedereen beschouwd als zijn onderdaan die willekeurig beledigd en ontslagen mag worden.

Dat soort populisme van de ergste soort zou best wel eens kunnen overslaan naar Brazilie. Of dat beter of slechter is dan de huidige toestand weten we nog niet, afwachten maar. Ik mag niet stemmen, helaas, en mijn vrouw wil niet. Van andere vrienden en familieleden weet ik het nog zonet niet.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Datena stelt zich kandidaat

Bericht door Felix » zo jun 17, 2018 00:32

Trump hebben we het absolute dieptepunt bereikt
Trump heeft zeker zijn grote dieptepunten maar hij kent niet alleen dieptepunten. Op zich vind ik het wel goed dat er eens iemand van buiten het gezapige masturberende circuit op een presidentiële stoel zit in de USA, en ook al iemand die minder, of geheel niet, diplomatiek is.

In de leuze America First van Trump kan ik mij helemaal vinden, alhoewel misschien niet in de uitvoering ervan. Elke regeerder heeft de plicht zijn eigen volk (=land) op de eerste plaats te zetten en dat is iets wat maar al te vaak ontbreekt.

Ik dacht Datena kandidaat zou zijn voor senator, het lijkt me niet dat hij hoge ogen zou gooien voor het presidentsschap.

In een groot land als Brazilië is de TV een middel om in alle uithoeken bekend te worden, maar was in Europa Berlusconi ook iemand van de TV? Met wat meer zoeken zullen er vast wel meerdere te vinden zijn. Zelfs Clint Eastwood werd op een gegeven moment burgemeester van Carmel-by-the-Sea. Arnold Schwarzenegger werd governator. Een TV journaalvoorleester werd koningin van Spanje, Sylvana Simons... .



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: Datena stelt zich kandidaat

Bericht door Felix » zo jun 17, 2018 01:14

Zal wel het "Tiririca"-effect zijn: die haalde destijds in 1 klap meer dan een miljoen voorkeurstemmen waardoor de paljas plots een pak moest aantrekken en in het parlement gaan zitten. Anderzijds, hij is (was) er niet de enige paljas.
Men stemde uit protest op de clown Tiririca en als hij in mijn deelstaat op de lijst had gestaan had ik ook op hem gestemd.
Vervelend was dat hij zó ontzettend veel stemmen kreeg dat er via zijn ticket nog een aantal anderen 'gekozen' werd.
Interessant was ook weer dat Tiririca het parlementslid was dat de meeste zittingen heeft bijgewoond.

Toen je nog stembiljetten had waar je op kon schrijven kwam de Macaco Tião, een populaire chimpansee uit de dierentuin, van Rio in 1988 op de derde plaats te staan bij de burgemeestersverkiezingen.
macacotiao.jpg
1963-1996
StandbeeldMacacoTião.jpg
StandbeeldMacacoTião.jpg (49.12 KiB) 8729 keer bekeken
macacotiaoposter.jpg



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: Datena stelt zich kandidaat

Bericht door Martinho » zo jun 17, 2018 02:01

MAGA betekent Make America Great Again, de verkiezingsslogan van Trump. Door zijn tegenstander vertaalt als Make America White Again. En niet geheel ten onrechte lijkt me, als je ziet hoe hij tegen andere huidskleurtjes te keer gaat. De beerput opruimen was best een leuk idee, maar helaas is het nu duidelijk dat die vervangen is door een veel grotere beerput, namelijk die van de miljardairs. En ach, als America First is ontaard in het opzeggen of pootje lichten van zowat alle internationale overeenkomsten weet ik niet zo of dat een hoogtepunt is. Zeker niet met een complete handelsoorlog.
En denk je nu echt dat Donald aan America denkt, op de eerste plaats? Het moet toch duidelijk zijn dat hij in de eerste plaats denkt aan zijn eigen portemonnee, in de tweede plaats aan zijn bedrijf, in de derde plaats aan de portemonnee van zijn familie, daarna aan die van zijn rijke vriendjes uit bijvoorbeeld Rusland, en dan pas misschien Amerika.
Maar gelukkig hebben we het hier niet over dat rare land :)

Burlosconi is in zoverre een publiek figuur omdat hij de media in handen heeft. Lang niet alle van de media bekende persoonlijkheden deden het slecht, ook Reagan niet bijvoorbeeld. Nixon was veel erger.

Proteststemmen komen overal voor, maar naar mijn mening helpt dat de democratie niet echt vooruit. Alleen maar ergens TEGEN zijn is destructief. Ik denk dat Nederland mede daarom de stemplicht heeft afgeschaft. Toch blijf je de protestpartijen hebben, die zelfs af en toe flink succes hebben.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Datena stelt zich kandidaat

Bericht door Progresso » zo jun 17, 2018 03:57

Martinho schreef:
zo jun 17, 2018 02:01
MAGA betekent Make America Great Again, de verkiezingsslogan van Trump. Door zijn tegenstander vertaalt als Make America White Again. En niet geheel ten onrechte lijkt me, als je ziet hoe hij tegen andere huidskleurtjes te keer gaat. De beerput opruimen was best een leuk idee, maar helaas is het nu duidelijk dat die vervangen is door een veel grotere beerput, namelijk die van de miljardairs. En ach, als America First is ontaard in het opzeggen of pootje lichten van zowat alle internationale overeenkomsten weet ik niet zo of dat een hoogtepunt is. Zeker niet met een complete handelsoorlog.
En denk je nu echt dat Donald aan America denkt, op de eerste plaats? Het moet toch duidelijk zijn dat hij in de eerste plaats denkt aan zijn eigen portemonnee, in de tweede plaats aan zijn bedrijf, in de derde plaats aan de portemonnee van zijn familie, daarna aan die van zijn rijke vriendjes uit bijvoorbeeld Rusland, en dan pas misschien Amerika.
Maar gelukkig hebben we het hier niet over dat rare land
Trump voert gewoon zijn verkiezingsbeloftes uit. Ik zie dat liever dan een Nederlands kabinet dat €1,4 Miljard per jaar weggeeft aan multinationals zonder dat dat ook maar in één van de verkiezingsprogramma's stond van een van de partijen die deelnemen aan dat kabinet.

Natuurlijk stelt hij met die enorme belastingverlaging de rijkste 1% van het land uitermate tevreden. Maar hij denkt wel degelijk aan zijn achterban die in Amerika door het establishment in Washington volledig, maar dan ook volledig in de steek gelaten zijn. Probeer jij als Jan Modaal maar je kinderen naar een universiteit te sturen in Amerika. Dat is bijna niet te doen. Juist Trump komt voor die middenklasse op. Hij zorgt voor hogere lonen, juist in de laagstbetaalde sectoren door al die illegale migranten terug te sturen. Dat werkt. In California moeten de boeren nu echt goede arbeidsvoorwaarden aanbieden aan de plukkers, de bouwvakkers in Texas gaan er ook behoorlijk op voouit.

Als je dacht dat zakendoen in Brazilië een ramp is dan ben je waarschijnlijk nooit betrokken geweest bij het oprichten van een startup in de USA. Dat is een groot drama met verschrikkelijk veel wetgeving. Trump is dat eindelijk zwaar aan het dereguleren.

Als je de handelsbalans met China ziet dan snap je waarom Trump die tarieven invoert. Zeker als je bedenkt dat het bijna onmogelijk is om op een normale manier naar China te exporteren. Daar komt bovenop dat die Chinezen de exporten zwaar stimuleren door extreme subsidies voor fabrieken. Het was overigens de EU die al jaren geleden begonnen was met strafheffingen op bijvoorbeeld zonnepanelen. Hoorde je bij links Nederland niemand over. Nu doet Trump hetzelfde en staat de wereld in brand. Dat is echt hypocrisie ten top.

Waar Obama de wereld, met name het Midden-Oosten volledig in brand heeft gezet zorgt Trump juist voor rust. De red line (chemische aanval Syrie) bleek bij hem dus echt een red line te zijn, daar waar Obama alleen maar een hoop hete lucht heeft uitgeblazen. In Korea heben we voor het eerst wat positieve ontwikkelingen, nog een lange weg te gaan, maar de Derde Wereld Oorlog is er toch echt niet gekomen. Zo kunnen we nog wel eventjes doorgaan.

Dat Trump als New Yorker wat andere omgangsvormen heeft als wij gewoon zijn moge duidelijk zijn, hij mag ook wel ietsje minder liegen (lijkt Rutte wel), maar de man doet gewoon wat hij beloooft heeft.

Het zou mooi zijn als we in Brazilië ook een outsider kandidaat van dat kaliber zouden hebben. Die zou inderdaad heel veel mensen a la minuut in Brasilia moeten gaan ontslaan. Alleen al met een grote schoonmaak bezem door al die privileges die men daar heeft zou al heel veel voor de staatskas schelen maar bovendien goed zijn voor de moraal.

Bolsonaro wordt weleens vergeleken met Trump. Die mensen hebben zich dan zowel niet in Trump als in Bolsonaro verdiept. Bolsonaro is maar een gewone militair die nog nooit een bedrijf van binnen heeft gezien. Trump is toch wel van een heel ander kaliber.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Datena stelt zich kandidaat

Bericht door borsjea » zo jun 17, 2018 16:38

Dat het roer in Brazilië drastisch om moet is duidelijk. Op vele fronten zijn veranderingen noodzakelijk. Of Brazilie hier een geschikte kandidaat voor heeft die voldoende steun vanuit het volk kan krijgen betwijfel ik. Wat kan een president alleen bereiken noodzakelijk snijden in het aantal volksvertegenwoordigers, de budgetten en privileges zal hem niet veel steun opleveren. Het is treurig dat nu al ruim een jaar noodzakelijk veranderingen op arbeids en pensioen nivo stil liggen omdat de volksvertegenwoordigers bang zijn om inpopulaire beslissingen te nemen die mogelijk een nieuwe ambtsperiode in de weg staan.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: Datena stelt zich kandidaat

Bericht door Progresso » zo jun 17, 2018 17:49

Het is de wal die het schip gaat keren. Hoewel de Braziliaanse economie relatief gesloten is heeft het buitenland veel invloed op Brazilië.

Je ziet het nu aan de dollarkoers. Miljarden en miljarden R$ worden er uitgegeven om maar te voorkomen dat de dollar door de R$4,00 gaat. Brazilië moet nu Ethanol, benzine en graan importeren en betalen tegen een zeer ongunstige koers. Ondertussen kunnen ze de kippen en het vlees niet meer kwijt in Europa. Staal wordt getroffen door de heffingen van Trump. Ook China en het Midden-Oosten zitten steeds minder te wachten op spulletjes uit dit land.

Stel dat de dollar naar de $4,50 gaat de komende in aanloop naar de verkiezingen dan moet er nog meer geld bijgeprint worden. Een nieuwe president heeft geen andere keus dan te zorgen dat de arbeiders wat productiever worden en het uiterst riante pensioenstelsel te hervormen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: Datena stelt zich kandidaat

Bericht door borsjea » zo jun 17, 2018 18:54

Zat wat te googelen op namen van Braziliaanse zakenmensen stuite op een intresante VPRO documentaire Tegenlicht met daarin een interview met de Braziliaanse zakenman Ricardo Semler https://www.npostart.nl/vpro-tegenlicht ... ON_1232874
Ook op youtube vele intervieuws, zou dit het caliber zijn wat Brazilië nodig heeft?



Plaats reactie