De ultieme strandbestemming van Rio Grande Do Norte: Pipa!

Waarheen, met wie, tips, hotels, B&B, geld wisselen, inentingen
Gebruikersavatar
Redactie
Artikels: 2008
Berichten: 2256
Lid geworden op: di nov 14, 2017 16:18
Contacteer:

De ultieme strandbestemming van Rio Grande Do Norte: Pipa!

Bericht door Redactie » do apr 05, 2018 14:45

De regio Rio Grande Do Norte in het noordoosten van Brazilië is mijn eerste kennismaking met Zuid-Amerika. Naast de grote stad Natal staat deze regio vooral bekend om eindeloze zandstranden, vissersdorpen, surfers, zandduinen en duizenden palmbomen. Ergens temidden van dat alles ligt Pipa. Vroeger een walhalla voor hippies, nu uitgegroeid tot een kleurrijk surfdorp en met stip één van de meest geliefde strandbestemmingen voor jong en oud. Met 300 dagen zon per jaar is Pipa een ideale winterzonbestemming.

Pipa is een plek waar je het liefst wekenlang blijft hangen. Massatoerisme komt niet voor, maar toch heeft het genoeg te bieden om je dagenlang te vermaken. De sfeer is op en top Braziliaans en de natuur gaat nog steeds haar eigen gang. Elke ochtend ontbijt ik met tropische vogels en aapjes om me heen, vanaf de waterkant spot ik wilde dolfijnen en schildpadden. De tijd lijkt stil te staan en mijn enige dilemma is de keuze tussen een kokosnoot of een caipirinha. Pipa is in één woord paradijselijk!

https://www.travellust.nl/pipa-brazilie/



Plaats reactie