Europa binnen via Italië

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
Ajax
Artikels: 0
Berichten: 786
Lid geworden op: di jul 31, 2012 23:57
Locatie: 1e keer Fortaleza: 2010

Re: Europa binnen via Italië

Bericht door Ajax » do aug 20, 2015 23:14

Van de inkomenseis kan je vinden wat je wil. Maar het probleem is dat je door NU een eis te stellen van 140% dat dat niet wil zeggen dat dan alle immigranten van de afgelopen 50 jaar hier allemaal 140% van het minimumloon verdienen. Je lost het probleem dus niet op, ze zijn er al....

De taaleis blijf ik lachwekkend vinden. Het probleem is niet dat immigranten wel/niet de taal en de gebruiken moeten leren van het land waar ze naar toe gaan. Maar de vraag is of ze wat hebben aan Nederlands. Als je in de VS eist dat mensen Engels leren, is dat niet hetzelfde als je in NL immigranten vraagt Nederlands te leren. Van mij mag het best, maar stel dat een immigrant al Engels spreekt? Lijkt me prima. Kan je je tegenwoordig prima mee redden in NL.

Het is voor mij moeilijk te geloven dat wij denken dat NL zo'n fantastisch land is dat we deze eisen kunnen stellen aan immigranten. Ja, 30 jaar geleden had het misschien wat uitgemaakt, nu zou ik elke Braziliaan adviseren Engels te leren (is al moeilijk genoeg voor ze).



Gebruikersavatar
quasimodo
Artikels: 0
Berichten: 4950
Lid geworden op: vr jun 08, 2012 23:17
Locatie: Erp

Re: Europa binnen via Italië

Bericht door quasimodo » vr aug 21, 2015 00:43

Het is voor mij moeilijk te geloven dat wij denken dat NL zo'n fantastisch land is dat we deze eisen kunnen stellen aan immigranten.
Als je niet op immigranten zit te springen kun je vragen wat je wil. Niet dat het helpt om mensen te weren die niet aan je gestelde eisen voldoen.

Verstandig zou zijn om meer mensen toe te laten die iets aan de samenleving toe te voegen hebben en die niet aan zulke absurde eisen bloot te stellen. En de mensen die je zo wie zo niet weg krijgt proberen een toekomst te bieden door ze een opleiding en werk aan te bieden met als dit goed gaat een paspoort in het vooruitzicht.



Plaats reactie