corona-update Salvador / Bahia - hotels die open zijn

Alles wat je maar kwijt wil over Brazilië.
Gebruikersavatar
Ivan Bahia
Artikels: 0
Berichten: 189
Lid geworden op: za jul 21, 2018 16:19
Locatie: Salvador / Bahia
Contacteer:

Re: corona-update Salvador / Bahia - hotels die open zijn

Bericht door Ivan Bahia » ma aug 31, 2020 02:29

Felix schreef:
zo aug 30, 2020 18:15
(want voor ieder corona-slachtoffer komt ook een specifieke vergoeding)
Ik heb ergens gelezen dat dat fake news was, maar heb jij daar misschien betere gegevens over?
niks fake hoor Felix, bij overlijden door corona worden de begrafeniskosten volledig vergoed door de overheid (hebben we nu dus ook bewijs van) en daar steunt men natuurlijk de lokale bevolking mee, er mee tegen in gaand in de keizerlijke wensen ...
maar om ons heilig kwezeltje van dienst geen verdere stof tot diskussie te geven en nog maar eens van de gelegenheid gebruik te maken om een zn nieuwste kruistocht verder in te zetten is het beter om terug ON topic te gaan (schreeuw, brul, scheld :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: )
(en verzoek ik onze pro-mod om deze draad eens te zuiveren van alle off-topic gerelateerde commentaar ;)

ON TOPIC
Corona-update Salvador
vanaf morgen gaat de 3de faze van de heropening in Salvador
nu mogen bvb ook sport-academies ed. opnieuw open
er blijven echter nog wel enkele bairros (wijken) in beperkte mode tot de besmettingsgraad ook daar terug naar beneden gaat


Je leeft maar één keer, maak er het beste van en ... geniet :D
Je kan ons steeds bereiken voor Bahia-informatie via onze site https://ivan-salvador-bahia-guide.com.br/

borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: corona-update Salvador / Bahia - hotels die open zijn

Bericht door borsjea » ma aug 31, 2020 14:38

Wereldwijd kloppen in de meeste landen het aantal corona doden niet, vrijwel alle landen hanteerde de PCR test als norm. Door een enorm tekort aan testen zijn vele begraven zonder in de corona statistieken te zijn opgenomen ook de mensen die niet in de ziekenhuizen zijn opgenomen en thuis zijn overleden zijn vaak niet mee geteld.In Brazilië wordt het werkelijk aan corona overleden op 5 a 7 keer zo hoog geschat, grote verschillen waren er te zien tussen de statistieken vd gezondheidszorg en de registraties in de overlijdensregisters, nu met de verkiezingen in zich en de noodzaak om de economie weer op gang te brengen kan elke geregistreerde dode meer betekenen dat er een verzwaring nodig is, de lokale politiek heeft er baad mee dat de tellingen laag blijven, enkele lokale media´s hebben al gerapporteerd dat men verschillen ziet in de diverse registratie, maar dit is geen sec Braziliaans probleem, vrijwel de meeste landen laten betere cijfers zien dan de werkelijkheid.
We zien dat vele de beperking beu zijn, velen willen weer gewoon van het leven genieten er zullen nog maar weinig overheden zijn die nogmaals een isolement , in Europa zien we inmiddels de gevolgen vd vakantie periode, toeristen worden in veel landen die weer rood kleuren als zondebok bestempeld, velen zullen het werk zonder de geadviseerde quarantaine weer hervatten wat weer gevolgen zal hebben voor de collega´s. Diverse scholen die open zijn gegaan hebben hun deuren al weer moeten sluiten van wegen een uitbraak. Het zelfde geldt voor diverse horeca ondernemingen zelfs op een terras loop je risico.
Afgelopen weekend weer diverse meldingen van afgeladen badplaatsen en stranden hier in Brazilië, een paar koude dagen de afgelopen week een een stralend weekend. Vele hielden zich niet aan de geadviseerde afstanden en een masker dragen was er voor een groot deel vd mensen niet bij. De effecten zullen we over een week of twee wel weer merken in een kleine stijging, zolang er nog geen vaccins zijn blijf de tendens stijgen en dalen op dit moment is het ieder voor zich, de groep mensen die corona wel serieus nemen beperken zich tot het hoogst noodzakelijke en wachten hun tijd af, de rest moet het maar voor lief nemen dat ze wat meer risico´s lopen in welk land dan ook.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: corona-update Salvador / Bahia - hotels die open zijn

Bericht door borsjea » ma aug 31, 2020 14:50

Zou dit niet een oplossing zijn voor de toeristen industrie? We moeten straks niet vreemd gaan opkijken dat zodra er een vaccin is het hebben van een verklaring dat je gevaccineerd bent extra vrijheden kan geven, voor mensen die corona hebben gehad geld vrijwel het zelfde!

https://oglobo.globo.com/sociedade/fern ... 1-24614539



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: corona-update Salvador / Bahia - hotels die open zijn

Bericht door Felix » ma aug 31, 2020 20:02

niks fake hoor Felix, bij overlijden door corona worden de begrafeniskosten volledig vergoed door de overheid (hebben we nu dus ook bewijs van) en daar steunt men natuurlijk de lokale bevolking mee, er mee tegen in gaand in de keizerlijke wensen ...
Ik heb na jouw bericht nogmaals op internet naar eventuele vergoedingen gezocht maar steeds sites gevonden waarop het tegendeel verklaard werd. Ik had de links, natuurlijk allemaal in het Braziliaans, hier kunnen plaatsen, maar je kunt ook zelf naar de informatie zoeken.

Ik vraag me daarbij wel af over welke overheid jij hier spreekt, de gemeente misschien? En al zou het waar zijn, welk voordeel zit daar dan in voor de dokter, wie begraaft er dan, de overheid, een bedrijf naar keuze van de dokter, enz. enz.?



Gebruikersavatar
Ivan Bahia
Artikels: 0
Berichten: 189
Lid geworden op: za jul 21, 2018 16:19
Locatie: Salvador / Bahia
Contacteer:

Re: corona-update Salvador / Bahia - hotels die open zijn

Bericht door Ivan Bahia » wo sep 02, 2020 15:45

Felix schreef:
ma aug 31, 2020 20:02
Ik vraag me daarbij wel af over welke overheid jij hier spreekt, de gemeente misschien?
prefeitura de Salvador (die nauw samenwerkt met de governo da Bahia)


Je leeft maar één keer, maak er het beste van en ... geniet :D
Je kan ons steeds bereiken voor Bahia-informatie via onze site https://ivan-salvador-bahia-guide.com.br/

Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: corona-update Salvador / Bahia - hotels die open zijn

Bericht door Progresso » wo sep 02, 2020 18:20

In diverse gemeentes, wellicht allemaal kun je gewoon naar de sociale dienst die dan een minimale begrafenis betaalt.

Ik weet niet hoe het er in Bahia aan toegaat, maar de oversterfte cijfers in de maanden maart tot en mei juni lagen ongeveer (even uit mijn hoofd) "maar" 1500 hoger dan dat de Covid-19 cijfer zou aangeven, dus een onder-rapportering van het aantal Corona-slachtoffers.

Ik moet eerlijk zeggen dat de de cijfers die ik op het portaal van de Cearaènse overheid zie een stuk betrouwbaarder er uit zie zien dan de rotzooi die in het dashboard van de Nederlandse overheid zie staan.

Worden aan alle doden de juiste doodsoorzaak toegewezen in Ceará?

Gezien de cijfers van de oversterfte lijkt het erop dat men toch wel veel Corona-slachtoffers ten onrechte een andere doodsoorzaak heeft toegewezen.

Een deel is heel goed te verklaren. De patiënten kwamen vaak zeer laat naar de UPA's, vaak al halfdood. Op en gegeven moment stopt het hart, en zal een dokter hartfalen op het attest schrijven. Op zich niet onjuist. Wil je het allemaal met meer nauwkeurigheid weten dan zal je bij iedere overledene een volledige autopsie moeten doen. Behalve dat dat allemaal weinig toevoegt zou dat ook nog eens veel schaarse tijd van artsen verbruiken.



Felix
Artikels: 0
Berichten: 4632
Lid geworden op: di mar 08, 2016 14:08

Re: corona-update Salvador / Bahia - hotels die open zijn

Bericht door Felix » wo sep 02, 2020 19:57

In diverse gemeentes, wellicht allemaal kun je gewoon naar de sociale dienst die dan een minimale begrafenis betaalt.
Voor de duidelijkheid, dat is al 'altijd' zo geweest en houdt geen verband met de Covid.



Progresso
Artikels: 54
Berichten: 7213
Lid geworden op: wo mar 07, 2012 01:56
Contacteer:

Re: corona-update Salvador / Bahia - hotels die open zijn

Bericht door Progresso » wo sep 02, 2020 23:53

@Felix

Precies. Maar wat Ivan zegt klopt dus niet helemaal, maar de realiteit is dat de meeste dodelijke slachtoffers blijkbaar juist vallen bij mensen met de allerlaagste inkomens. De hoge inkomens hebben of een goede verzekering of regelen de begrafenis gewoon. Bij de armen die aan Corona dood gaan betekent het automatisch dat ze naar de sociale dienst gaan. Die krijgen dan een begrafenis op kosten van de belastingbetaler. Niet omdat ze Corona hadden, maar omdat ze geen geld hadden.



Gebruikersavatar
Martinho
Artikels: 0
Berichten: 820
Lid geworden op: di okt 24, 2017 23:19

Re: corona-update Salvador / Bahia - hotels die open zijn

Bericht door Martinho » do sep 03, 2020 23:46

Dat is dus een ander verhaal. Maar niet het verhaal waarvan ik beweerde dat het een falsificatie zou zijn.

Ik refereerde naar de verhalen die ik op o.a. facebook tegenkwam en die werden geuit door Bolsonaro-aanhangers. De bewering daar was dat artsen hoge bedragen werden uitgekeerd als ze maar op de overlijdensaktes zouden opnemen dat de dood werd veroorzaakt door corona. Dit zou dan uiteraard worden gedaan door de anti-Bolsonaro (communisten etc) groepen om hem in een kwaad daglicht te stellen.

Tenzij iemand dat echt kan bewijzen, denk ik dat dit kwalijke onzin is, die helaas door te veel mensen als waarheid wordt gezien.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: corona-update Salvador / Bahia - hotels die open zijn

Bericht door borsjea » vr sep 04, 2020 18:27

Het nalezen van de "fato ou fake" pagina weerlegd een hoop van deze berichten. Als er geen vergoedingsregelingen zouden zijn zouden er dagelijks lijken bij het afval liggen. Volgens mij was het in São Paulo zo dat iedere corona slachtoffer of verdachte op de zelfde begraafplaats werden begraaft, ook de mensen die al elders in het bezit waren van een graf.
Manaus had op een gegeven moment een oversterfte van 100 a 130 personen per dag, dit aantal zag je op geen enkele wijze terug in de cijfers vd overheid. Vele families waren ook niet echt gelukkig met de doodsoorzaak Covid of verdacht van Covid in de overlijdingsakte, velen zullen dit hebben proberen te voorkomen. Ook lopen de corona cijfers vd overheid niet in de zelfde lijn als de overlijdingsaktes in mijn vorige woonplaats kwam de lokale media zelfs op een verschil van 40%

Opvallend zijn de berichten in de Nederlandse media over nieuwe corona gevallen, bijna 20% vd nieuwe gevallen is terug te leiden aan een buitenlandse vakantie. Al maanden laten de rioolonderzoeken op Schiphol zien dat er mensen met een besmetting reizen, het zal de stoel naast, achter of voor je maar zijn. Ook op de Braziliaanse tv één deze dagen een bericht van een stel wat corona tijdens een vlucht had opgelopen, binnenlandse vluchten schijnen vaak bomvol te zijn.

Er staat een lang weekend voor de deur, ongetwijfeld zullen we een herhaling van afgelopen weekend zien, overvolle stranden, de meeste mensen die op het strand of de boulevard geen masker dragen. Rio heeft ons recentelijk laten zien wat het effect was van de horeca en strand bezoeken, de cijfers vlogen om hoog. Kreeg een paar dagen geleden een berichtje van mijn broertje in Nederland, wanneer ze langs mochten komen. Mijn antwoord was "Na de vaccinatie" voor hem als werknemer van janssen pharmaceuticals en verantwoordelijk voor de bouw van de nieuw Covid-19 vaccin fabriek niet eens erg moeilijk om te verkrijgen. Mijn advies is voor iedereen, blijf lekker is je eigen omgeving tot je bent gevaccineerd, steun de locale ondernemers zo verspreid he virus minder snel, het heeft geen zin om te gaan stuivertje wisselen.



borsjea
Artikels: 0
Berichten: 4093
Lid geworden op: di jan 20, 2015 19:25
Locatie: Curitiba - PR

Re: corona-update Salvador / Bahia - hotels die open zijn

Bericht door borsjea » vr sep 04, 2020 19:21

Een grove media fout waar ik vd week weer via de sociale media werd geconfronteerd was een artikeltje van begin april waar men het aantal doden van een complete periode van een griep epidemie vergeleek met de eerste weken van de Corona epidemie. Ziekenhuizen konden de zorg al niet aan en patiënten moesten naar het buitenland worden gestuurd, hier geen vergelijkingsmateriaal met de griep. De artikelen zijn nog steeds in overvloed te vinden zonder redactionele aanpassing naar de huidige cijfers.



Plaats reactie